موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار

آیا متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار هستید ولی نمی‌دانید چگونه اقدام کنید؟ آیا می خواهید اطلاعاتی در زمینه اقامت کاری آلمان و هزینه‌ های آن به دست آورید؟ کشور آلمان از کشورهای صنعتی و مهاجر پذیر است. ویزای این کشور یکی از پرطرفدار ترین ویزا ها در چند سال اخیر بوده است. آلمان جزو اقتصادهای بزرگ اروپا محسوب می شود. با در نظر گرفتن این موضوع کشور آلمان مهاجران بیشتری را در آینده جذب خواهد کرد. اما نه هرگونه مهاجری، بلکه مهاجرهای با استعداد که نیروی کار جوان به شمار می روند. به همین دلیل است که این کشور در جهان دومین مقصد مهاجرتی می باشد.

چرا مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار؟

کشور آلمان جزو کشورهای مرکزی و مهم اروپا است. به دلیل عواملی مانند صنعتی بودن آلمان، همچنین پایین بودن نرخ رشد جمعیت، وجود افراد سن بالا در این کشور و نبود نیروی کار جوان، سبب شده تا این کشور به پذیرش افراد اقدام کند.

به همین دلیل است که گرفتن ویزای آلمان کار نسبتا راحت تری است. در صورتی که بتوانید ویزای کار این کشور را دریافت کنید به راحتی می توانید در آینده اقامت دائم این کشور را داشته باشید. اگر قصد مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این نوع ویزا و چگونگی دریافت اقامت آلمان از طریق ویزای کار اطلاعات لازم را بدست آورید.

بررسی آلمان و ویژگی های آن

بهتر است قبل از مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار بررسی در این خصوص داشته باشیم. یکی از زیباترین کشورهای موجود در اروپای غربی-مرکزی آلمان است. این کشور با فرانسه، لهستان، بلژیک و دانمارک همسایه می باشد. کشور آلمان ایالت بندی شده است. این کشور از 13 ایالت تشکیل شده و زبان آنها آلمانی است.

مهاجرت به طور کلی برای افراد ممکن است دشوار به نظر برسد، زیرا با فرهنگ و سنت های کشور جدید آشنایی ندارند. اگر بدون اطلاع کافی از قوانین اقدام به مهاجرت کنید، مسلما برایتان مشکل ایجاد شود. آشنایی با بسیاری از موارد مانند هزینه های خورد و خوراک و مسکن نیز باید در اولویت قرار گیرد.

رشد اقتصادی در آلمان بالاست، نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. با تمام این ویژگی ها آلمان در حال حاضر به یکی از قدرتمند ترین کشورهای جهان تبدیل شده است. نرخ بیکاری این کشور حتی در زمان پاندمی کرونا افزایش نداشت. این موضوع سبب شده افراد به مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار اقدام کنند.

همچنین بخوانید : شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

محدودیت سنی ویزای کار آلمان چیست؟

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار موضوعی  است که قبل از هر اقدامی باید اطلاعات کامل از آن داشته باشید. محدودیت سنی ویزای کار آلمان از جمله مواردی است که باید در مرحله اخذ ویزای کاری به آن پرداخته شود. کشور آلمان برای مهاجرین محدودیت سنی خاصی را مد نظر ندارد. البته این امر برای مهاجرت هایی است که در آن فرد قرار است تنها به اشتغال بپردازد. در صورتی که اشخاص بخواهند با استفاده از ویزای تحصیلی وارد این کشور شوند برخی محدودیت ها برایشان در نظر گرفته می شود.

این شروط سنی برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است. در صورتی که قصد دارید تا در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه تحصیل کنید شرط سنی یکی از مهم ترین مواردی است که لازم است به آن توجه کنید. در صورتی که سن شما از محدوده مورد نظر گذشته باشد نمی توانید ویزای این کشور را دریافت کنید. البته منظور از ویزا، اقامت در این کشور است.

در صورتی که شما قصد داشته باشید تا در مقطع کارشناسی با لیسانس در کشور آلمان تحصیل کنید می بایست سنتان کمتر از 21 سال باشد. شما لازم است مقاطع قبل از لیسانس را تا حداقل 20 سالگی تمام کنید تا بتوانید به این کشور مهاجرت کنید. کلیه دروس در مقاطع کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می شود. در نتیجه شخص باید زبان آلمانی را تا سطح b1 مسلط باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس شرایط سنی خاصی در نظر دولت آلمان نیست. البته اگر قصد دارید در دانشگاه های خوب این کشور تحصیل کنید ممکن است شرط سنی برایتان وجود داشته باشد. این شرط سنی برای دانشجویان 30 سال است. همچنین لازم به ذکر است که تدریس در این دانشگاه ها به صورت انگلیسی و آلمانی است، پس می بایست زبان انگلیسی و آلمانی قوی داشته باشید. یعنی آیلتس بالای 6.5 و مدرک b1 زبان آلمانی الزامیست.

شرایط دریافت ویزای کار آلمان 2022 

همانطور که می دانید یکی از راحت ترین روش ها برای مهاجرت به آلمان اخذ ویزای کار آلمان 2022 است. زیرا این ویزا به شما اجازه می دهد تا به صورت طولانی مدت در کشور آلمان اقامت کنید. شما با دریافت این ویزا می توانید به مدت 6 ماه در این کشور بمانید تا بتوانید کارهای مهاجرت را جلو ببرید. یعنی می توانید در این بازه اقدام به پیدا کردن شغل مورد نظر کنید، به دنبال خانه ای برای اقامت بگردید و کارهایی از این قبیل انجام دهید. در صورتی که فرد مورد نظر پس از این مدت شغل مورد نظر خود را پیدا کرده بود می تواند برای ویزا و مجوز کار در آلمان اقدام نماید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار آلمان چیست؟

برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار باید نسبت به اخذ ویزا اثدام شود. مدارک لازم برای این اقدام به شرح زیر است:

1- پاسپورت با اعتبار بالا

2- کپی از صفحات اول و دوم پاسپورت

3- عکس پاسپورتی 3 در 4 سه عدد

4- پلن مهاجرت

5- سوابق تحصیلی در دانشگاه

6- سوابق فردی

7- رزومه ای از فعالیت های چند ساله خود

8- محل سکونت

9- مدارک مربوط به تمکن مالی

10-  در صورت داشتن، دعوت نامه

11- شناسنامه

12- عقدنامه در صورت متاهل بودن

13-  رسید پرداخت هزینه های مربوط به ویزا

سخن پایانی

دولت در آلمان تلاش دارد تا تعداد مردم بیکار را به حداقل برساند. اما مشکل این کشور این است که جمعیت کشور آلمان رو به پیری می رود در نتیجه نیروی کار جوان در آن هر ساله رو به کاهش است. به همین علل است که این کشور مقصدی ایده آل برای افرادی است که به آن مهاجرت می کنند. در کشورهایی با جمعیت پیر علاوه بر این که می توانید از طریق ویزای کار به آنجا بروید؛ با استفاده از فرزندآوری نیز می توانید اقامت این کشور را به دست آورید. پس علاوه بر دریافت اقامت آلمان از طریق ویزای کار می توانید از راه های دیگری نیز ویزا و اقامت این کشور را دریافت کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار می توانید با مشاوران ما در شرکت مهاجرتی اندیشه در تماس باشید. پس از جمع آوری مدارک حتما از همه آن ها کپی در دست داشته باشید. در آخر می بایست فرم درخواست را در سفارت آلمان تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.