موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

تبدیل ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کاری در سال 2023-2024

تبدیل ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کاری

تبدیل ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کاری یکی از موضوعاتی است که قصد داریم در این مطلب به بحث و بررسی آن بپردازیم. آلمان نه تنها کشور زیبایی است، بلکه یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپا نیز می باشد. این کشور با رشد بالا و بیکاری کم، بهترین مکان برای مهاجرت است. همچنین به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای نیروی کار مهاجر در جهان با 36.5 میلیون نفر مطرح است. تعداد قابل توجهی از این افراد کارگران ماهر و دارای مدرک تحصیلی هستند. این کشور به طور رایگان به ساکنان خود آموزش می دهد و محیط زندگی و کاری بسیار امن و جذابی دارد.

تبدلی ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کاری

برای تبدیل ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کاری، گام اول تمدید مجوز اقامت است. در طول تمدید، باید در آلمان شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی خود پیدا کنید. هنگامی که با درخواست شغلی شما موافقت شد، می توانید برای ویزای کار اقدام کنید. تمدید اجازه اقامت از طریق اخذ مجوز فارغ التحصیلی از دانشگاه، اولین قدم مهم برای دریافت ویزای کار است. با این تمدید، شما مجاز به اقامت 18 ماهه در آلمان برای جستجوی کار هستید.

این کار باید با مدرک تحصیلی شما باشد که در آلمان در حین ویزای دانشجویی به دست آورده اید، مرتبط باشد. شما مجاز هستید در این دوره بدون نیاز به مجوزهای اضافی از آژانس کار فدرال، موقعیت کاری خود را حفظ کنید. برای به دست آوردن این تمدید حیاتی، باید در اداره محلی مهاجرین  در آلمان درخواست دهید. این کار باید بلافاصله پس از امتحان نهایی شما انجام شود. شما باید پاسپورت، مدرک تحصیلی، مدرک بیمه درمانی و تمکن مالی خود را ارائه دهید. این کار را می‌توان از طریق کپی از صورت‌حساب بانکی یا نامه‌ای از ضامن با اثبات اینکه آنها می‌توانند از شما حمایت کنند، انجام داد. اما در صورتی که پس از تحصیل در آلمان به کشور خود برگشته اید و مایل به بازگشت هستید، روند کمی متفاوت است. شما باید از طریق سفارت آلمان برای ویزای شش ماهه برای جستجوی کار در آلمان اقدام کنید. این کار باید مرتبط با مدرک تحصیلی شما باشد.

اقامت در آلمان پس از اخذ مدرک

پس از کسب موفقیت آمیز مدرک خود، می توانید اقامت خود را در آلمان با درخواست مجوز اقامت برای جویندگان کار مطابق با قانون تمدید کنید.

قانون اقامت آلمان

اجازه اقامت تا 18 ماه به عنوان وسیله ای برای یافتن شغل واجد شرایط در آلمان صادر می شود. شما مجاز به انجام هر شغلی در حین جستجوی شغل واجد شرایط هستید. به محض دریافت پیشنهاد شغلی، می توانید درخواست دهید تا اجازه اقامت خود را برای اهداف تحصیلی به مجوز کار برای متخصصان واجد شرایط یا به کارت آبی اتحادیه اروپا تبدیل کنید.

دسته بندی مجوزهای کار در آلمان

انواع مختلفی از مجوزهای کار آلمان بر اساس شرایط و نوع شغل شما وجود دارد که عبارتند از:

1.مجوز کار عمومی

اگر شغلی در آلمان پیدا کرده اید که توسط یک تبعه اتحادیه اروپا نمی تواند پر شود، می توانید برای این نوع مجوز کار آلمان درخواست دهید. تا زمانی که برای این کار واجد شرایط هستید، نیازی به داشتن مهارت های خارق العاده ندارید.

2. مجوز کار با مهارت بالا

اگر یک کارگر ماهر با تجربه زیاد و درآمد بالا هستید، می توانید برای این نوع مجوز کار اقدام کنید. کارت آبی اتحادیه اروپا برای آلمان – اگر حقوق شما حداقل 56,400 یورو در سال یا 43,992 یورو در سال باشد اگر در شغلی با کمبود نیروی کار مواجه هستید، می توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید.

3. مجوز کار برای فریلنسرها

اگر فریلنسر یا خوداشتغال هستید و می توانید ثابت کنید که مشتریان احتمالی دارید، می توانید برای این نوع مجوز درخواست دهید.

چشم انداز بعد از فارغ التحصیلی

برای تبدیل ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کاری چه باید کرد؟ آیا پس از فارغ التحصیلی می توانیم مشغول به کار شویم؟ در پاسخ به این سوالات خوب است بدانید که شما بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه آلمان، از چشم اندازهای عالی برای ایجاد شغل برخوردار هستید. در این مطلب می توانید بفهمید که چه گزینه هایی در دسترس شما هستند. استخدام واجد شرایط آلمان، موقعیتی جذاب برای کار است. در کشور آلمان علاوه بر اقتصاد پایدار، شرایط کاری خوب است و به لطف سیستم تامین اجتماعی از شما و خانواده‌تان به خوبی محافظت می‌شود. شرکت های آلمانی همیشه به دنبال متخصصان واجد شرایط و کارگران ماهر آموزش دیده هستند.

اگر می خواهید در آلمان بمانید، می توانید پس از فارغ التحصیلی به دنبال شغلی مطابق با تحصیلات خود باشید. برای موفقیت در جستجوی شغل، باید مجموعه ای جذاب از اسناد درخواستی را جمع آوری کنید تا خود را به بهترین شکل ممکن به کارفرمایان بالقوه معرفی کنید. در بخش جستجوی شغل می توانید نحوه نوشتن درخواست نامه و سایر نکات در مورد تحقیق شغلی را بیابید. در لیست های شغلی ما نیز می توانید مستقیماً به دنبال مشاغل خالی بگردید و درخواست دهید.

فارغ التحصیلان دکترا

یکی دیگر از گزینه های فارغ التحصیلان دانشگاه افراد با مدرک دکترا است. از محققان بین‌المللی در دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌های پژوهشی آلمان استقبال می‌شود. مدرک دکترای آلمان در سراسر جهان جایگاه خوبی دارد. پورتال Research in Germany اطلاعات مهمی در مورد موضوع اخذ مدرک دکترا در آلمان و فرصت های مالی پیشرو ارائه می دهد.

در آلمان اکثر دانشجویان دکترا یا در دانشگاه کار می کنند یا برای تحقیقات خود بورسیه دریافت می کنند. اگر از کشور ثالثی آمده اید و مایل به اخذ مدرک دکترا در آلمان هستید، بسته به میزان کار شما در طول دوره دکترا و همچنین به یک مجوز اقامت برای اهداف تحصیلی، یک عنوان اقامت برای اهداف تحقیقاتی یا یک کارت آبی اتحادیه اروپا نیاز دارید.

چقدر درآمد دارید؟

شما می توانید برای این اجازه اقامت از اداره اتباع خارجی ذیصلاح خود درخواست دهید. آنها اطلاعاتی را در مورد مدارکی که باید قبل از درخواست ارسال کنید در اختیار شما قرار می دهند.

 آموزش حرفه ای را کامل کنید

آیا دوست دارید بیشتر آموزش ببینید و همزمان تجربه عملی بیشتری در یک شرکت کسب کنید؟

آموزش و پرورش حرفه ای می تواند برای شما جالب باشد. آلمان از سیستم آموزش حرفه ای بهره مند است. در آموزش دوگانه، شما یک حرفه خاص را در یک شرکت یاد می گیرید و علاوه بر آن در مدرسه حرفه ای شرکت می کنید.

اگر از کشور ثالثی آمده اید، باید برای اجازه اقامت برای تکمیل آموزش حرفه ای واجد شرایط درخواست دهید. مرجع اتباع خارجی مرجع تصمیم گیری در مورد درخواست است. قبل از ارسال درخواست، مطمئن شوید که چه مدارکی باید در اداره اتباع خارجی ارسال شود. توجه داشته باشید اگر مایل به ادامه زندگی در آلمان پس از تحصیل هستید، باید قبل از اتمام مجوز اقامت خود برای تحصیل، برای عنوان اقامت مربوطه اقدام کنید.

جستجوی کار در آلمان پس از فارغ التحصیلی

شما عزیزان می توانید پس از اتمام تحصیل، نسبت به تغییر ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کاری اقدام کنید. بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی به دنبال کار در آلمان هستند. پس از اتمام تحصیلات، باید برای تمدید مجوز اقامت به اداره مهاجرت برلین درخواست دهید. اگر درخواست تمدید در تاریخ بعدی انجام شود، مجوز اقامت مطابق با روز اتمام تحصیل صادر و تاریخ گذاری می شود. این تمدید را می توان در سرویس ویزای HU برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان دکترا درخواست کرد.

مطابق با قانون فعلی قانون اقامت (Aufenthaltsgesetz)، اجازه اقامت ممکن است تا 18 ماه تمدید شود. به منظور یافتن شغل مناسب با مدرک دانشگاهی اخذ شده یا برای راه اندازی کسب و کار، توسط یک خارجی مطابق با 18-21 AufenthG تکمیل شود. برای اعطای تمدید، مدارکی مبنی بر تلاش های مناسب برای کاریابی (برنامه ها و غیره) باید به اداره مهاجرت برلین ارائه شود. در حالی که جستجوی کار ادامه دارد، ممکن است هر کسب و کار یا خوداشتغالی را انجام دهید. مدت 18 ماه مجوز اقامت برای کمک به فارغ التحصیلان در یافتن شغل مناسب با مدرک دانشگاهی در نظر گرفته شده است. هر مدرک دانشگاهی جدیدی که با موفقیت در آلمان کسب کنید، عواقب قانونی § 16 بخش 5 را آغاز می‌کند، به این معنی که دوره 18 ماهه مجدداً به طور کامل معتبر خواهد بود.

درخواست مشاوره برای تبدیل ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کاری

مخاطبان عزیز در صورت تمایل به مشاوره در خصوص نحوه تبدیل ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کاری می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید. همکاران ما راهنمایی های لازم در این خصوص را خدمت شما عزیزان ارائه می دهند. همچنین برای آشنایی بهتر با نحوه زندگی در آلمان، مقاله اقامت کاری آلمان و هزینه‌ های آن را مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search
شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.