موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

تحصیل در فنلاند، مدارک، شرایط سنی، بورسیه و هزینه ها

تحصیل در فنلاند، مدارک، شرایط سنی، بورسیه و هزینه ها

تحصیل در فنلاند، مدارک مورد نیاز، شرایط سنی، بورسیه و هزینه ها یکی از موضوعاتی است که در این مطلب قصد داریم به بحث و بررسی در خصوص آن بپردازیم. فنلاند یکی از کشورهای پرطرفدار برای تحصیلات دانشگاهی است و بسیاری از جوانان تمایل دارند تا برای ادامه تحصیلات خود به آن سفر کنند. خیلی از افراد اطلاعاتی از شرایط تحصیلی ندارند و برای آنها این سوالات مطرح است که آیا امکان تحصیل رایگان در فنلاند وجود دارد؟ برای پذیرش از دانشگاه های فنلاند چه مدارکی نیاز است؟ ما اینجا هستیم تا به تمامی سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم.

چرا تحصیل در فنلاند؟

فنلاند کشوری اروپایی معروف به کشور هزار دریاچه، واقع در شمال اروپا و پوشیده از جنگل و دریاچه است. فنلاند از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است. پایتخت این کشور هلسینکی نام دارد. جمعیت این کشور بالغ بر 4.5 میلیون نفر میباشد که به عنوان کم تراکم ترین کشور در اروپا شناخته شده است. اکثریت مردم این کشور پیرو آیین مسیحیت هستند، فنلاندی و سوئدی زبان رسمی این کشور است و حدودا 90 درصد مردم این کشور به زبان فنلاندی صحبت میکنند. دارای بودن رتبه برتر در رفاه اجتماعی باعث شده است که این کشور همواره گزینه مناسبی برای تحصیل و مهاجرت باشد.

در این مطلب به توضیحاتی در خصوص موارد زیر می پردازیم:

-هزینه تحصیل در فنلاند

-هزینه زندگی در فنلاند

-انواع بورسیه و شرایط سنی

-مدارک مورد نیاز

محل زندگی دانشجویی در فنلاند

محل زندگی دانشجویی در فنلاند هم مانند سایر کشورهای اروپایی است و دانشجویان میتوانند از خوابگاه دانشجویی که دانشگاه در اختیار آنها قرار داده استفاده کنند. یعنی در کنار سایر دانشجویان زندگی کنند و یا به صورت فردی خانه یا اتاق بگیرند، از چهار ماه قبل از مهاجرت با توجه به مکان تحصیل خود باید مکان زندگی را هم مشخص کرده باشید. توجه داشته باشید که هرچه دورتر از مرکز شهر زندگی کنید، اجاره ها ارزان تر است.

مراقبت های بهداشتی دانشجویی

مراقب های بهداشتی دانشجویان در فنلاند تنها به سلامت عمومی دانشجویان کمک نمی کند بلکه خدمات مرتبط با دهان، دندان و مسائل روانشناسی را نیز در بر می گیرد. هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویان سالانه 100 یورو بابت مراقبت های بهداشتی است.

هزینه تحصیل و زندگی در شهرهای مختلف

هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است. اما برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا به طور میانگین سالینه 5 تا 18 هزار یورو بابت شهریه دانشگاه باید پرداخت شود که این ارقام به طور میانگین هستند و ممکن است شهریه دانشگاه انتخابی شما کمتر یا بیشتر از این مبلغ شود.

هزینه یه زندگی در سطح متوسط در فنلاند

برای تحصیل در فنلاند، هزینه ماهیانه شما به طور معمول مبلغی بین 750 تا 900 یورو میباشد که این مبلغ با سبک زندگی اشخاص میتواند تغییر کند، مانند هر کشور دیگری هزینه زندگی و اجاره ها در پایتخت فنلاند بیشتر بوده و در شهرهایی مانند تامپره، پوری و لاپرتانتا ارزان تر میباشند.

متوسط میزان خرج ماهیانه در شهرهای مختلف:

  • هلسینکی

تا 1.580 یورو در ماه 980

  • جیواسکیلا

تا 1.100 یورو در ماه 700

  • اوولو

تا 1.000 یورو در ماه 660

  • تامپره

تا 1.300 یورو در ماه 870

کارت دانشجویی (فرانک)

کارت فرانک یا همان کارت دانشجویی از دبیرستان تا سطح کارشناسی ارشد در اختیار دانشجویان و از جمله دانش اموزان بین المللی قرار میگیرد و این کارت نشان دهنده دانشجو بودن شما است. از آن برای کاهش قیمت خدمات مختلف مانند کالا، مغازه، تئاتر، باشگاه، لوازم جانبی تلفن، سفر، حمل و نقل، رستوران ها و…. استفاده میشود.

روش های اقامت، زندگی و تحصیل در فنلاند

سه گزینه جهت اقامت برای دانشجویان وجود دارد:

-یک اتاق واحد، در آپارتمان های مشترک دانشجویی که هزینه اجاره 160 تا 380 یورو در ماه میباشد (در صورت انتخاب آپارتمان مجزا هزینه اجاره بیشتر می شود)

-خوابگاه های دانشجویی که به طور معمول توسط خود دانشگاه معرفی میشوند، و اجاره آنها 250 تا 350 یورو در ماه می شود.

-اجاره یک واحد در آپارتمان، هزینه اجاره 400 تا 800 یورو می باشد که با جمع شدن با دانشجوهای دیگر و گرفتن واحد مشترک میتوانید به کمتر شدن هزینه ها کمک کنید. هرچه آپارتمان از مرکز شهر دور تر باشد هزینه اجاره آن نیز کمتر است.

میانگین اجاره ها در شهر های مختلف (ماهیانه)

  • شهر هلسینکی

تقریبا 800 یورو به بالا

  • شهر تورکو

تقریبا 290 تا 370 یورو

  • شهر اولو

400 یورو به بالا

  • شهر تمپره

تقریبا 200 تا 900 یورو

هزینه شهریه دانشگاه ها

دانشگاه های فنلاند برای افراد عضو اتحادیه اروپا رایگان است اما برای افراد خارج از اتحادیه تحصیل به زبان انگلیسی از مبلغ 1.500 یورو سالیانه شروع میشود و حتی امکان افزایش شهریه تا سالی 25.000 یورو هم وجود دارد.

برای تحصیل در فنلاند، متوسط شهریه و هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های انگلیسی زبان 10.000تا 16.000 هزار یورو سالیانه می باشد (بستگی به دانشگاه میتواند ارقام کمتر یا بیشتر شوند)

میانگین شهریه ها در چهار دانشگاه برتر فنلاند:

 13.000یورو

15.000یورو

12.000یورو

 10.000یورو

هزینه خوراک

هزینه مواد غذایی از سوپر مارکت محلی به طور میانگین ماهی 200 تا250 یورو است که شما میتوانید خرید خود را از فروشگاه های تخفیف دار انجام دهید.

هزینه یک وعده غذای رستورانی مقرون به صرفه 11 تا 13 یورو میباشد.

هزینه مواد غذایی برای اقامت تحصیلی فنلاند

یک وعده غذا در رستوران ارزان

13.00 €

بطری اب معدنی (0.33 لیتر)

1.80 €

تخم مرغ 12 عددی

2.34 €

پرتقال (1 کیلوگرم)

2.01 €

پیاز ( 1 کیلو گرم)

1.29 €

کاهو (1 سر)

1.88 €

آب (بطری 1.5 لیتری)

1.48 €

گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)

2.78 €

سیب زمینی (1 کیلوگرم)

0.97 €

نان تازه (500 گرم)

2.35 €

برنج (سفید) ، (1 کیلوگرم)

2.22 €

فیله مرغ (1 کیلوگرم)

10.15 €

گوشت گاو یا گوشت قرمز (1 کیلوگرم)

14.02 €

پنیر (1 کیلوگرم)

6.58 €

هزینه حمل و نقل

با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ماهیانه 35 تا 50 یورو خرج حمل نقل شما میشود که البته میتوانید ماشین هم کرایه کنید که بابت 5 روز 230 یورو هزینه خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی فنلاند

یکی از اصلی ترین مراحل جهت تحصیل در فنلاند پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه های این کشور میباشد که لازم است نسبت به دریافت آن اقدام شود.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش:

  1. ارائه رزومه تحصیلی
  2. ارائه رزومه کاری
  3. داشتن بیمه نامه دانشجویی
  4. گواهی پرداخت شهریه دانشگاه
  5. اثبات محل اقامت در کشور فنلاند
  6. ارائه نامه پذیرش از دانشگاه انتخابی
  7. ترجمه شناسنامه
  8. ارائه پاسپورت
  9. بیمه درمانی
  10. فیش هزینه 300 یورویی ثبت نام دانشگاه
  11. ارائه مدرک زبان مورد قبول دانشگاه مربوطه
  12. دو قطعه عکس
  13. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  14. ارائه گواهی تمکن مالی سالیانه 10 تا 12 هزار یورو-

بورسیه تحصیلی در فنلاند

اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند در مقاطع مختلف امکان پذیر است. بورسیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بدین گونه است که دانشجو باید هزینه تحصیل سال اول خود را پرداخت نماید تا با توجه به عملکرد و نمرات سال اول امکان بورسیه شدن فراهم شود، و در مقطع دکتری امکان بورسیه شدن از همان ابتدا کار وجود دارد که نیازمند رزومه عالی، دارا بودن استاد راهنما، ایلتس با نمره 7 به بالا و مقالات ISI می باشد.

به طور کلی برای تحصیل در فنلاند، دانشجویان در طول تحصیل خود زبان فنلاندی را فرا می گیرند که این آموزش رایگان است، و می توانند از اسکالرشیپ 30 تا 60 درصدی بهره مند شوند. همچنین در صورتی که تسلط کامل پیدا کنند و برای باقی تحصیلات خود تصمیم به یادگیری به زبان فنلاندی داشته باشند، کل پروسه تحصیل رایگان می شود.

برخی از بورسیه ها:

-Finland Government Scholarship Pool program

جهت مطالعات و تحقیقات در مقطع دکترا در دانشگاه ها یا موسسات تحقیقاتی دولتی فنلاند، طول مدت دوره 3 تا 9 ماه می باشد.

-CIMO Fellowship

 مناسب برای دانشجویان و محققان در مقطع دکترا از همه کشورها و رشته ‌های دانشگاهی که مایل به ادامه تحصیل در سطح دکترا هستند.

-University of Tampere International Scholarships:

برای دانشجویایی که در حال جستجو برای یک برنامه کارشناسی ارشد بین المللی EEA مناسب برای اتباع غیر اتحادیه اروپا /

در دانشگاه هستند.

-Aalto University International\ Master Scholarships in Finland:

 دانشگاه آلتو در علم، هنر، فناوری و تجارت مهارت و تخصص دارد.

-EMARO+ Masters Scholarships for non-EU and EU Students:

 مناسب برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا میباشد.EMARO+ بورسیه کارشناسی ارشد

شرایط سنی تحصیل در فنلاند

شرایط یا محدودیت خاصی برای تحصیل در فنلاند وجود ندارد و متقاضیان در هر مقطع و سنی میتوانند برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنند. اما بهتر است که زیر 30 سال اقدام کنید. در خصوص دانشجویانی که دارای گپ تحصیلی هستند، لازم به ذکر است که کشور فنلاند مشکلی بابت ادامه تحصیل دانشجویان با گپ تحصیلی ندارد و دانشجویان در هر سنی و با وجود گپ سنی میتوانند برای ویزای تحصیلی فنلاند اقدام کنند و از مزایای تحصیل و زندگی در این کشور زیبا بهره مند شوند.

چنانچه قصد ادامه تحصیل در فنلاند را دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص هزینه ها و بورسیه کسب کنید، با همکاران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.