موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ

سه گروه جهت ثبت شرکت در نروژ می توانند اقدام کنند: گروه اول، افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی و سوابق کاری مرتبط با مدرک تحصیلی هستند، حداقل لیسانس. گروه دوم، افرادی که دیپلم مهارتی دارند مثل دوره های کاردانش. گروه سوم، افرادی که مه تحصیلات دانشگاهی و نه دیپلم مهارتی دارند اما سوابق شغلی طولانی و تخصصی دارند و در مدت ۳ سال اقامت دائم خود و خانواده را دریافت میکنند.

ثبت شرکت در نروژ

با مدرک لیسانس، فوق لیسانس و یا حتی بالاتر میتوانید شرکت خود را در کشور نروژ تاسیس کنید و در مدت ۳ سال اقامت دائم خود و خانواده محترمتان را برای این کشور اخذ کنید. شما باید یک برنامه اقتصادی بلند مدت برای مهاجرت به نروژ در نظر داشته باشید. تعداد کارکنان در شرکت شما کاملا بستگی به شرایط شما دارد، در موارد زیادی شما می توانید شرکت خود را به صورت تکی راه اندازی و مدیریت کنید.

در رابطه با مکان و محل شما به تشخیص خود هم میتوانید شرکت را در مکان تجاری-اداری که اجاره خواهید کرد تاسیس کنید و یا بدون هزینه اضافه ای در منزل خود این فرایند را شروع کنید.

شخص متقاضی باید در راستای رشته تحصیلی و ایده بیزینسی خود و موارد مرتبط با بیزینس پلن خود کسب درآمد و برنامه ریزی کند نکته حائز اهمیت این است که شرکت می تواند از تمامی نقاط جهان قرارداد داشته باشد و کسب درآمد کند. همسر شما این اجازه را دارد که در راستای توانایی و اهداف شخصی خود به صورت جدا مشغول به کار شود و در جهت رفاه خانواده تلاش کند.

برای اخذ این ویزا شما نیازی به مدرک زبان ندارید. اما از آنجایی که با توجه به اهدافی که برای کسب درآمد دارید، نیازمند برقراری ارتباط و تعامل با دیگران هستید باید حداقل دانشی از زبان انگلیسی یا نروژی داشته باشید. ویزای شما هر سال به مدت ۳ سال توسط اداره مهاجرت نروژ تمدید می‌شود که بعد از این سه سال شما به همراه خانواده یعنی همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال میتوانید اقامت دائم دریافت کنید.

*نکته مهمی که اینجا وجود دارد این است که شما و خانواده شما نمیتوانید بیشتر از ۷ ماه خارج از اتحادیه اروپا بمانید.

شما به همراه خانواده می توانید پس از گذشت 6 سال برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام کنید و با داشتن پاسپورت نروژ می توانید به هر کشوری از اتحادیه اروپا سفر کنید.

_پروسه اخذ پاسپورت نروژ حدود ۷ ماه طول می‌کشد.

شما باید سالانه حدود ۲۵۳.۳۷۸ هزار کرون (واحد پول نروژ) را از طریق فعالیت اقتصادی شرکت کسب کرده باشید. باتوجه به تعداد اعضای خانواده این مبلغ می تواند بیشتر شود. برای مثال یک خانواده سه نفره باید تا ۲۷۵.۰۰۰ کرون کسب درآمد کند.

مالیات بر درآمد سالانه برای افرادی که از این روش ویزا دریافت می‌کنند حدود  ۲۲٪ می باشد.

جغرافیای کشور نروژ

نروژ ۲٬۵۴۴ کیلومتر مرز مشترک با همسایگان خود دارد. با فنلاند ۷۲۹ کیلومتر، با سوئد ۱٬۶۱۹ کیلومتر و با روسیه ۱۹۶ کیلومتر می باشد. پایتخت نروژ، شهر اسلو با ۷۹۲ هزار نفر جمعیت می‌باشد. مساحت نروژ ۳۸۵٬۲۰۷ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۵ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر است. از مهم‌ترین شهرهای نروژ می‌توان به برگن ۲۷۲ هزار نفر، تروندهیم ۱۵۳ هزار نفر، استاوانگر ۱۱۱ هزار نفر و باروم ۱۰۳ هزار نفر اشاره کرد. تقریباً ۷۰ ٪ خاک نروژ به دلیل سرمای شدید و همجواری با قطب شمال غیرقابل سکونت می‌باشد و هر چه از شمال به طرف جنوب نروژ پیش برویم از سرمای هوا کاسته و به تراکم جمعیت افزوده می‌شود.

نروژ کشوری کوهستانی است که نیمه شمالی آن دارای هوای بسیار سردی است. قسمت عمده‌ای از اراضی نروژ حتی در منطقه کوهستانی پوشیده از جنگل است. چوب این جنگلها منبع درآمد خوبی برای کشور نروژ به‌شمار می‌آید. مدار شمالگان از نواحی شمالی این کشور عبور می‌کند. قسمتی از مرزهای نروژ و فنلاند را رود «تانا» تشکیل داده‌ است.

اقتصاد نروژ

نروژ از ذخایر زیادی مثل نفت خام، گاز طبیعی، مواد معدنی، آبزیان، چوب، آب شیرین و نیروی برق‌آبی برخوردار است. صنعت نفت حدود یک‌چهارم از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد و این کشور دارای چهارمین درآمد سرانه در جهان است نروژ از الگوی کشورهای رفاه‌محور شمال اروپا پیروی می‌کند و در ازای دریافت مالیات‌های سنگین از شهروندان، دولت به آن‌ها بیمه درمانی همگانی اعطا می‌کند و  به آموزش عالی یارانه می‌دهد. در این کشور نظام فراگیر تأمین اجتماعی هم وجود دارد. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ و سپس دوباره از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ نروژ دارای بالاترین شاخص توسعه انسانی در جهان بوده است.

نفت، صادرات عمده نروژ را تشکیل می‌دهد؛ اگر چه این کشور عضو سازمان اوپک نیست، اما روزانه ۳ میلیون بشکه نفت خام صادر می‌کند. از دیگر صادرات نروژ می‌توان به گوشت گاو، شیر و سایر فرآورده‌های دامی اشاره کرد. بیش از نیمی از مساحت نروژ پوشیده از درخت است و چوب از صادرات عمده این کشور می‌باشد.

سیاست و حکومت

نروژ یکی از توسعه‌یافته‌ترین حکومت‌های دموکراتیک و مبتنی بر قانون در جهان را داراست. از ۱۸۱۴ تقریباً ۴۵٪ مردان (۲۵ سال یا بالاتر) حق رأی داشته‌اند. این در حالی است که در بریتانیا این رقم معادل ۲۰٪ (۱۸۳۲)، سوئد ۵٪ (۱۸۶۶) و بلژیک ۱٫۱۵٪ (۱۸۴۰) بوده‌است. نروژ بر اساس شاخص مردم‌سالاری از سال ۲۰۱۰ دموکرات‌ترین حکومت جهان به‌شمار رفته‌است. دموکراسی اجتماعی و خط مشی‌های مربوط به تساوی حقوق افراد باعث شده‌است که نروژ جامعه‌ای همگن با سطح عظیمی از اعتماد عمومی بین قشرها جامعه و بین مردم و دولت داشته باشد. سطح بالای اعتماد باعث آسان و روان‌تر شدن رشد اقتصادی می‌شود.

قانون اساسی نروژ در ۱۷ مه ۱۸۱۴ با الهام از اعلامیه استقلال ایالات متحده (۱۷۷۶) و انقلاب فرانسه (۱۷۹۸) به‌تصویب رسیده‌است. نروژ بر اساس این قانون دارای حکومت متمرکزِ پادشاهی مشروطه با نظام پارلمانی است که در آن شاه نروژ رئیس کشور و نخست‌وزیر رئیس حکومت تلقی می‌شود. بر اساس همین قانون اساسی که عالی‌ترین سند قانونی در این کشور است قدرت بین قوای مقننه، مجریه و قضائیه تقسیم شده‌است.

پادشاه این کشور رسماً قدرت اجرایی را در دست دارد. با این حال پس از ایجاد نظام پارلمانی در این کشور وظایف پادشاه به‌شدت نمایشی و تشریفاتی شدند. برای مثال شاه باید به شکل رسمی نخست‌وزیر و دیگر وزرای قوهٔ مجریه را پس از تأیید پارلمان نصب یا عزل کند. شاه نروژ به همین ترتیب، فرمانده کل نیروهای مسلح نیز می‌باشد و در خارج از کشور به عنوان نماد اتحاد با لقب عالی‌ترین مقام دیپلماتیک شناخته می‌شود.

هارالد پنجم از دودمان شولسویگ هولشتاین سوندربورگ گلوکسبورگ در ۱۷ ژانویهٔ ۱۹۹۱، پس از مرگ پدرش به عنوان شاه نروژ تاجگذاری کرد. از سده ۱۴ میلادی تاکنون او نخستین شاه نروژی است که در خاک این کشور به دنیا آمده‌ است. هوکون (زادهٔ ۲۰ ژوئیهٔ ۱۹۷۳) پسر پادشاه، وارث قانونی تاج و تخت نروژ است.

درخواست مشاوره ثبت شرکت در نروژ

چنانچه قصد دارید با ثبت شرکت در نروژ، به این کشور مهاجرت کنید، لازم است اطلاعات جامعی از این کشور و قوانین موجود در آن به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.