مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای ایرانیان است. این کشور به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا، هزینه‌ های زندگی و تحصیل نسبتاً پایین، و موقعیت جغرافیایی مناسب، همواره مورد توجه مهاجران قرار داشته است. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به مجارستان وجود دارد. از جمله این راه‌ها می‌توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری، و ازدواج با یک شهروند مجارستانی اشاره کرد.

 
 
مناسب ترین مقصد برای شما کجاست؟

 

چرا مهاجرت به مجارستان؟

مجارستان کشوری است که در منطقه خشک قرار گرفته و کوهستان های این کشور معمولا زیر هزار متر ارتفاع دارند. تا قبل از جنگ جهانی دوم اقتصاد مجارستان بر پایه کشاورزی بود اما بعد از آن با اصلاحات سیاسی و اقتصادی، وارد چرخه جدیدی شد و با وضع قوانین جدید، به کشورهای مناسب و رو به رشد پیوست. اگر قصد مهاجرت به مجارستان را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

مهاجرت به مجارستان از طریق ویزای کار

عده ای سعی می کنند با پیدا کردن شغل در مجارستان، اقامت این کشور را به دست آورند. برای این منظور لازم است کلیه مدارک تحصیلی و کاری خود را به موسسات کاریابی مجارستان ارسال کنید تا یک کارفرما متناسب با رزومه ارسالی، برای شما درخواست بفرستد. از جمله مدارکی که برای کارفرمایان این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است، مدرک دانشگاهی، سابقه کار مرتبط و تسلط به زبان مجاری یا انگلیسی می‌باشد.
البته باز هم به این مورد بستگی دارد که از بین داوطلبان کار در مجارستان و کشورهای اروپایی، فرد مورد نظر یافت شود.

مهاجرت به مجارستان از طریق ویزای تحصیلی

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان، باید برای رشته مدنظر، آزمون ورودی بدهید و نمره قبولیکسب کنید. با توجه به این که دانشگاه های مجارستان در سطح بین المللی از وجهه خوبی برخوردار هستند، متقاضیان زیادی از کشورهای جهان برای تحصیل به این کشور وارد می شوند. یکی از مزایای مجارستان برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، دامپزشکی و دندان پزشکی این است که می‌توانند در کشورهای اتحادیه اروپا بدون این که نیاز باشد معادل سازی کنند و به طبابت بپردازند.
در صورتی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان برسانید، مجاز هستید که در یک مدت معین به جستجوی کار مرتبط بپردازید و با این امتیاز در آینده اقامت دائم مجارستان را به دست بیاورید.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

در بسیاری از کشورهای اروپایی می توان با سرمایه گذاری، اقامت موقت و در نهایت اقامت دائم به دست آورید؛ اما هر کشوری از قوانین خاصی پیروی می کنند که باید از آنها آگاه باشید. در مجارستان نیز این مسئله حکم فرما است. برتری این کشور قرار گیری آن در اتحادیه اروپا و شینگن می‌باشد. کشورهای دارای این شرایط از نظر اقتصادی با سرعت بیشتری در حال پیشرفت هستند. در مجارستان به دلیل وجود جاذبه های گردشگری و توریستی، همواره بهترین گزینه برای سرمایه گذاری تلقی می گردد. البته بهترین راه می تواند مشاوره با متخصصین این حوزه و یا کسب دانش فراوان باشد.

از جمله موارد سرمایه گذاری در مجارستان موارد زیر است:
· مهاجرت به مجارستان از طریق ثبت شرکت
·مهاجرت از طریق خرید ملک
· مهاجرت از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

مهاجرت به مجارستان با تولد

در مجارستان نیز اعطای تابعیت به کودک بر اساس سیستم خون است. به این معنی که پدر، مادر و یا هر دوی آنها باید تابع مجارستان داشته باشند. کودکی که صرفا در خاک این کشور متولد شود، اما والدینی غیر مجارستانی داشته باشد، نمی‌تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.
موارد زیر نیز از جمله استثناهای اعطای تابعیت به کودک است:
· کودکی که در مجارستان متولد شود اما والدین وی مشخص نباشد.
· کودکی که در خاک کشور دیگر متولد شود و والدین خارجی داشته باشد، اگر توسط والدین مجارستانی به فرزند خواندگی قبول شود، می تواند بعد پنج سال تابعیت این کشور را بگیرد.

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

گرفتن تابعیت مجارستان از طریق ازدواج از مواردی است که همواره مورد توجه و انتخاب بسیاری از متقاضیان دریافت اقامت این کشور است. اما این نکته را فراموش نکنید که این راه نیز سلسله مراتب خاص خود را دارد. تنها مواردی منجر به دریافت اقامت مجارستان می شود که دارای ویژگی های ذیل باشند:
ازدواج باید بین دو فردی شکل بگیرد که یکی از آنها تابعیت کشور مجارستان را داشته باشد. فرد خارجی ابتدا اقامت موقت با قابلیت تمدید و پس از مدت معین، تابعیت دریافت می‌کند. در مرحله دوم باید به دولت مجارستان اثبات نمایید که این ازدواج واقعی و قانونی است و در این راه می توانید از مدارک و اسناد ثبت ازدواج، عکس ها و فیلم های مشترک استفاده نمایید.
ارائه مدارکی از شخص تبعه مجارستان، مربوط به این که وی دارای شغل، مسکن و تمکن مالی است و از عهده مخارج بر خواهد آمد. علاوه بر موارد فوق، هر دو جنسیت باید در حالت تجرد باشند.

مهاجرت به مجارستان از طریق پناهندگی

این روش صرفا جهت بالا بردن اطلاعات شما است و به هیچ عنوان مگر در شرایط بسیار حاد پیشنهاد نمی‌گردد. شاید مجارستان محیط ایده آلی برای زندگی محسوب گردد. اما قطعا سخت ترین راه دریافت اقامت و تابعیت این کشور، روش پناهندگی است. چرا که با توجه به خطرات پیش رو آینده ای مبهم را رقم خواهد زد. البته سیستم سنجش پناهنده در مجارستان بسیار دقیق و نکته سنج است و هر پناهنده ای اجازه اقامت دریافت نخواهد کرد.

در صورت اقدام به روش پناهندگی تا زمان قبولی شما، باید در کمپ های پناهندگی زندگی کنید که می تواند آسیب های روحی، جسمی و روانی خاصی برای شما ایجاد نماید. به خاطر داشته باشید که هرگونه ایجاد شرایط دروغین یا ارائه مدارک جعلی برای اخذ اقامت و تابعیت مجارستان، جرم محسوب شده و دادگاه این کشور می‌تواند مجازات سنگینی از جمله زندان را برای فرد متهم قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به مجارستان می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در تماس باشید.

اگر به کمک ما احتیاج دارید فرم زیر را پر کنید