موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

شرایط اخذ ویزای کار آلمان برای ایرانیان

شرایط اخذ ویزای کار آلمان برای ایرانیان

اخذ ویزای کار آلمان یکی دیگر از خدماتی است که توسط موسسه مهاجرتی اندیشه انجام می شود. خوب است بدانید که اخذ ویزای کشوری ایده آل که دارای رتبه چهار تولید ناخالص ملی دنیا و رتبه سوم بزرگترین صادرکننده جهان است، تصمیمی منطقی و عاقلانه می باشد. زیرا در آلمان افراد از حقوق مناسب برخوردار می شوند و زندگی با رفاه اجتماعی را تجربه خواهند کرد. در این مطلب ما قصد داریم شما را از شرایط اخذ ویزای کار آلمان  برای ایرانیان آگاه سازیم تا آینده‌ای بهتر را کسب نمایید. پس با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت کاری آلمان

آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است و ۱۶ ایالت دارد که می‌توانند در برخی مسائل مستقل عمل کنند. آلمان اکنون یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و به‌عنوان ثروتمندترین کشور عضو اتحادیه اروپا، موتور اقتصادیِ حوزهٔ پولی یورو به‌شمار می‌رود. حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور مشغول به کار هستند، از این تعداد ۵۳٬۲ درصد مرد و ۴۶٬۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد ملی در اروپاست و به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ در سال ۲۰۰۹ شناخته شده است. به طور متوسط نرخ بیکاری در آلمان ۶٬۷٪ بوده‌ است. عرضه نیروی کار نیز با کمبود روبرو بوده‌است و تعداد زیادی کارگر مهمان در این کشور مشغول اند. حال که با اهمیت این کشور آشنا شدید آیا مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار انتخاب مناسبی نمی باشد؟

ویزای کار آلمان

برخلاف تصور اکثر عموم اخذ ویزای کار آلمان اصلا سخت نیست؛ زیرا پیدا کردن کار در کشوری که به شدت نیازمند نیروی کار برای ارتقای روزانه اقتصاد و مشاغل خود می‌باشد، آسان است.  همچنین محبوب ترین نوع مهاجرت، مهاجرت کاری از طریق ویزای کار آلمان می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. مخصوصا میان ایرانیان. درصد پذیرش این کشور نسبت به سایر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا معقول تر است؛ مخصوصا افراد متخصص به راحتی میتوانند این نوع ویزا را اخذ کنند. ویزای جاب آفر و ویزای اوسبیلدونگ دو ویزای پرطرفدار در میان ایرانیان هستند که در ادامه شرح داده شده‌اند.

انواع ویزای کاری آلمان

تمامی افراد در سرتا سر دنیا قادر به اخذ این ویزا می‌باشند

  • ویزای کار آلمان بدون مدرک تحصیلی

بر اساس قوانین جدید آلمان، امکان دریافت ویزای کار آلمان با دیپلم نیز وجود دارد. همچنین افرادی که دو سال مدرک فنی حرفه ای دارند نیز می توانند برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان اقدام کنند. لازم به ذکر است برای افراد اهل ایران دیپلم و فنی حرفه ای برای کسب ویزا مجاز‌نمی‌باشد پایین ترین مدرک که لازم به ارائه می‌باشد فوق دیپلم است. در قوانین قبلی این کشور شما میبایست باتوجه به رشته تحصیلیتان مشغول به کار میشدین اما با تغییرات اخیر در قانون این کشور محدودیت کمتری وجود دارد و شما می توانید در مشاغل مرتبط و مشابه با رشته تحصیلی خود نیز به فعالیت بپردازید.

  • ویزای کاری آلمان با مدرک فنی حرفه‌ای

با این که برای این ویزا شرایط سنی خاصی تعریف نشده است اما بهتر است  حداکثر ۴۰ سال داشته باشید به همراه مدرک زبان آلمانی و تمکن مالی.

پس از اخذ ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای می بایست دوره ای تحت عنوان کارآموزی یا مهارت آموزی برای تکمیل مهارت خود بگذرانید تا موفق به یافتن کاری مناسب گردید. مدت زمان این دوره یک الی دو سال میباشد و بعد از آن شما قادر به کسب متوسط حقوق ۴۸ هزار یورو باشید.

ویزای کار آلمان چه مزایایی دارد؟

آلمان به علت موقعیت جغرافیایی و اجتماعی اقتصادی عالی که دارد خواهان زیادی برای اخذ ویزا از‌جمله ویزای کاری دارد. کشور آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است که مکان مناسبی برای افراد متخصص می باشد. هر ساله افراد زیادی با استفاده از تخصص و تفکر خود به این کشور صنعتی و پیشرفته مهاجرت می کنند. در میان ۵۰۰ شرکت مطرح و برتر جهانی، بیش از ۵۰ شرکت در آلمان قرار دارند و این شرکت ها همواره نیازمند نیروی کاری متخصص هستند. در زیر به برخی از مزایای ویزای کار در آلمان اشاره شده است.

  • اجازه سفر بدون ویزا به اتحادیه اروپا
  • امکان اخذ بلو کارت و در نهایت وپاسپورت
  • امکان اخذ اقامت کاری آلمان
  • تحصیل رایگان فرزندان
  • بهره مندی کل اعضای خانواده از تمامی خدمات رفاهی، بهداشتی و درمانی
  • آینده‌ای مطمئن به همراه شغلی عالی

هزینه ویزا کاری آلمان چقدر است؟

برای مشاهده درخواست شما جهت دریافت ویزای کار آلمان الزامیست مبلغی را به سفارت این کشور پرداخت کنید. هزینه ویزای کار آلمان ۷۵ یورو است که این مبلغ را باید در روز مصاحبه به همراه داشته باشید و در سفارت پرداخت کنید. این مبلغ تنها برای بررسی درخواست شما است و هزینه های جانبی دیگری دارد مانند ترجمه مدارک به زبان آلمانی، اجاره محلی در آلمان پیش از مراجعه به سفارت یا اتاقی در یک هتل رزرو کرده باشید. علاوه بر این باید بیمه مسافرتی با پوشش ۳۰ هزار یورو داشته باشید.

جدا از این هزینه های جانبی باید هزینه 6 ماه زندگی در آلمان را نیز در حساب بانکی خود داشته باشید. این مبلغ ۵۱۱۸ است که باید در حساب بانکی خود در ایران داشته باشید و هنگام سفر به آلمان، در حساب بانکی که در این کشور باز می کنید قرار دهید.

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای ویزای کار

به سایت کارگزاری سفارت آلمان در تهران مراجعه و به صورت آنلاین ثبت نام میکنید. برای ثبت نام به شماره پاسپورت، اطلاعات هویتی و یک ایمیل نیاز دارید. اطلاعات هویتی را باید دقیقا بر اساس اطلاعات پاسپورت تکمیل کنید. پس از ثبت نام اولیه ایمیلی به شما ارسال می شود که ثبت نام شما برای تعیین وقت را تایید می کند. وقت سفارت آلمان برای ویزای کار معمولا بعد از 1 تا 1.5 سال اعطا می شود. زمان تعیین شده برای مصاحبه سفارت از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود و شما باید زمان مصاحبه را طی 7 روز پس از دریافت ایمیل تایید کنید. هنگام مراجعه به سفارت باید مدارک خود را که به زبان آلمانی ترجمه شده اند به همراه دو کپی از آن ها تحویل دهید.

برای ویزای کار آلمان چه باید کرد؟

همان طور که گفته شد یکی از مهمترین روش های مهاجرت کاری به آلمان اخذ ویزای کاری آلمان است. اگر اطلاعات درستی در این زمینه نداشته باشید، ممکن است مهاجرت برای شما به یک موضوع پیچیده تبدیل شود. پس بهتر است قبل از هر گونه اقدام کار را به افراد متخصص و قابل اعتماد بسپارید. برای هر گونه مشاوره و راهنمایی می توانید با همکاران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.