موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

مهاجرت به اروپا از طریق کار

اقامت از طریق سرمایه گذاری در اروپا

شرایط اقتصادی در کشورهای مختلف باعث میشود تا بسیاری از افراد متخصص یا غیرمتخصص برای پیشرفت اقتصادی و افزایش کیفیت زندگی خود، به مهاجرت به اروپا از طریق کار روی بیاورند. از طرفی بسیاری از کشورهای درحال توسعه یا کشورهای پیشرفته به علت اقتصاد پررونق و کمبود نیروی کار یا جذب نیروهای فعال و نخبه، خواهان جمع آوری و استخدام نیرو کار از سایر کشورهای جهان هستند.  مهاجرت کاری که همواره یکی از اصلی‌ترین اشکال مهاجرت در جوامع بشری بوده، در سال پیش رو نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های مهاجرتی محسوب می‌شود زیرا اغلب کشورها به ارائه لیست مشاغل مورد نیاز خود که در آن حیطه‌ها با کمبود قابل توجهی روبه‌رو هستند، پرداخته‌اند و این امر فرصتی استثنایی را برای مهاجرت کاری فراهم ساخته است.

از طرفی مهاجرت از طریق مختلف دیگر مانند مهاجرت تحصیلی یا سرمایه گذاری هزینه ی بیشتری نسبت به مهاجرت کاری دارند. در نتیجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت به دنبال اخذ ویزای کاری (Work Permit) هستند اما باید به این نکته توجه داشت که برای مهاجرت کاری به سایر کشورها بخصوص کانادا و استرالیا دارا بودن مدرک زبان معتبر با نمرات بالا به ویژه مهارت شنیداری بسیار حائز اهمیت است. مهم ترین ویژگی ویزای کار آن است فرد با اخذ ویزای کاری میتواند بطور موقت در کشور مدنظر خود اقامت داشته باشد. اگر فرد واجد شرایط اقامت دائم یا شهروندی باشد میتواند پس از گذشت مدت معینی درخواست اقامت دائم یا حق شهروندی بدهد.

معیارهای مختلفی برای انتخاب کشور جهت مهاجرت کاری وجود دارند که با کمک آنها می‌توانید شرایط را سنجیده و یک کشور را برای مهاجرت کاری انتخاب کنیم؛ برخی معیارهای عمومی مانند امکان پیشرفت شغلی، توازن زندگی و کار، مزایا، کیفیت  و همچنین برخی معیارهای شخصی مانند نزدیکی فرهنگی با وطن. در کنار اینها اگر هدف‌تان مهاجرت از طریق کار است نباید از عواملی مانند زبان، سهولت دریافت ویزای کار و شرایط دریافت اقامت از طریق کار غافل شوید. همچنین مسائل مهم دیگری نیز برای ویزای کاری در کشور های اروپایی بسیار مهم میباشد که تیم ما شمارا با آنها آشنا خواهد کرد تا تصمیم دقیق تری برای آینده خود بگیرید برای اطلاع از شرایط مهاجرت از طریق کار، از آنجا که شرایط و الزامات از کشوری به کشور دیگر تفاوت دارد بهتر است که قوانین کشور مورد نظرتان را بررسی نمایید. اما عموما برای مهاجرت کاری شرایط کلی زیر برای اکثر کشورها صدق می‌نماید

شرایط مهم برای اخذ ویزای کار اروپا

  • سابقه کاری در کشور هایی که درخواست کار میدهید نکته بسیار مهمی میباشد اکثر کشورها حداقل 3 سال سابقه کار آن هم اکثرا در زمینه مرتبط با شغل درخواستی‌تان می‌خواهند. برخی کشورها ممکن است حتی تا 8 سال سابقه کار هم از شما بخواهند.
  • مدرک زبان نکته مهم دیگریست که قبل از درخواست باید به آن توجه کنید معمولا بطور میانگین اکثر کشورها برای اشتغال مهاجران، حداقل نمره آیلتس 6.5 و مواقعی 7 را در نظر دارند.
  • از دیگر نکات حائز اهمیت مدرک تحصیلی شما میباشد که عموما مدرک کارشناسی حداقل میزان تحصیلات مورد نیاز برای مهاجرت کاری می‌باشد اما این مورد هم باز می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال نیروهای کارگر ماهر بدون تحصیلات دانشگاهی در خیلی کشورها به ویژه آلمان و کانادا می‌توانند مشغول بکار شوند. برای مثال یک نجار حرفه‌ایی می‌تواند شانس اشتغال در کانادا با درآمد بسیار خوبی را داشته باشد درحالی که تحصیلات دانشگاهی ندارد.
  • سن متقاضی نکته است که بسیاری از متقاضیان توجهی به آن ندارند معمولا برای سن بین 20 تا 30 سال بیشترین امتیاز را برای مهاجرت کاری در نظر می‌گیرند. از طرفی اکثر کشورها سن تا سقف 32 سال را برای مهاجرت کاری در نظر می‌گیرند. یا مثلا در مواقعی در آلمان ممکن است این عدد به 40 سال هم برسد، اما در حالت عمومی افراد با سن زیر 30 یا 32 سال شانس بسیار بیشتری دارند.
  • و در آخر توجه به موارد نداشتن سوء سابقه، نداشتن بیماری و مشکل پزشکی مختل کننده اشتغال به ویژه بیماری‌های واگیردار، داشتن تمکن مالی برای مهاجرت و زندگی در کشور مقصد، اثبات اینکه بعد از اتمام مهلت ویزای کاری به کشور خود باز می‌گردید و نداشتن اشتغال دیگر در کشور مقصد در کنار شغل فعلی همچنین مدارک و اسناد بدیهی مانند داشتن پاسپورت معتبر، ترجمه مدارک هویتی، ترجمه مدارک مالی و مدارک تحصیلی، هزینه‌ها ویزا و سفر، رزومه کامل، توصیه نامه کارفرمای قبلی در کشور مبدا

مایل به پر کردن فرم مشاوره تخصصی هستید؟

تنها 5 دقیقه زمان شمارو میگیره!

 مهمترین دلایل انتخاب کشور مبدا:

  1- آینده شغلی تضمین شده در آن کشور

  2- امنیت شغلی در کشور

  3- چشم انداز اقتصادی کشور

  4- توازن زندگی و کار

در ادامه ما قصد داریم چندتا از کشورهای اروپایی که شرایط مناسبتری برای کار دارند را به شما معرفی کنیم:

  1. کانادا
  2. استرالیا
  3. آلمان
  4. نیوزلند
  5. اتریش

6. ویتنام

7. جمهوری چک

8. نروژ

9. هلند

10. تایوان

یکی دیگر از نکات قابل توجه نرخ بیکاری کشورها میباشد که قبل از اقدام باید حتما چک شود!

 کشورهایی با کمترین نرخ بیکاری:

انگلیس 7.5  درصد

آلمان 4.4  درصد

آمریکا 6.2 درصد

استرالیا  7.1 درصد

نیوزلند 5.3  درصد

بلژیک 5.3  درصد

اتریش 5.9  درصد

سوئد 7.8  درصد

نروژ 5  درصد

هلند  3.6  درصد

فرانسه 7.3 درصد

مشاوره مهاجرت به اروپا از طریق کار

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به اروپا از طریق کار، می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید و از راهنمایی و مشاوره آن ها استفاده کنید. همکاران ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند و شما را در این خصوص راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search
شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.