موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

هزینه های ثبت شرکت در هلند

هزینه های ثبت شرکت در هلند

هزینه های ثبت شرکت در هلند یکی از موضوعات جذاب برای افرادی است که قصد دارند کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنند. امروزه راه اندازی یک کسب و کار در هلند کار ساده و آسانی است، با این حال، چند جنبه وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در این میان، هزینه های راه اندازی کسب و کار به ویژه برای سرمایه گذاران خارجی که تصمیم به افتتاح شرکت در هلند دارند بسیار مهم است.

 هزینه های مربوط به افتتاح یک کسب و کار و ثبت شرکت در هلند به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می توان به نوع شرکت انتخاب شده و مدارکی که باید آماده شود، اشاره کرد.

 هزینه های اصلی مربوط به راه اندازی یک تجارت هلندی

هلند رتبه 36 را در گزارش انجام کسب و کار بانک جهانی در سال 2019 به خود اختصاص داده که نسبت به وسعت این کشور جایگاه بسیار بالایی است. یکی از دلایلی که هلند رتبه بالایی دارد، هزینه های نسبتا پایین مربوط به راه اندازی یک شرکت در هلند است.

هنگام افتتاح و ثبت شرکت در هلند، باید هزینه های راه اندازی زیر را در نظر بگیرید:

 – تنظیم و ثبت اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت؛

 – احراز هویت و احراز هویت اسناد مختلف که در صورت تبعه خارجی سهامدار باید ترجمه شوند.

 – هزینه های ثبت کسب و کار که باید با ثبت شرکت ها پرداخت شود.

 – هزینه های مربوط به درخواست مجوزها و مجوزهای تجاری مختلف؛

 – سرمایه شرکت را می توان هزینه راه اندازی نیز در نظر گرفت.

 اگر قصد دارید در هلند کسب و کاری راه اندازی کنید و به راهنمایی نیاز دارید، نمایندگان تشکیل شرکت هلندی ما با اطلاعاتی در مورد تشریفاتی که باید انجام دهید، به خصوص اگر یک سرمایه گذار خارجی هستید، در اختیار شما قرار می دهند.

 هزینه تهیه اوراق ثبت شرکت در هلند چقدر است؟

اولین هزینه‌هایی که باید در هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در هلند در نظر گرفته شود، مربوط به تهیه اسناد قانونی شرکت است. این موارد توسط اساسنامه شرکت ارائه می شود که باید پیش نویس و محضری شود. آنها باید توسط یک دفتر اسناد رسمی تهیه شوند و هزینه های این روش به شهری که شرکت در آن فعالیت خواهد کرد و اینکه سردفتر هزینه ثابت یا نرخ ساعتی را اعمال می کند، بستگی دارد. در مورد خارجی‌هایی که شرکت‌هایی را در هلند افتتاح می‌کنند، ممکن است به ترجمه اسناد خاصی نیاز باشد، بنابراین این اسناد نیز باید در هزینه‌های راه‌اندازی لحاظ شوند. این موارد نیز باید محضری شوند.

هزینه های ثبت کسب و کار در هلند

 پس از آماده شدن اسناد، صاحب کسب و کار باید هزینه های ثبت شرکت را که توسط ثبت تجارت هلند انجام می شود، در نظر بگیرد.

هزینه هایی که باید در نظر گرفته شوند، شامل موارد زیر است:

 – رزرو نام تجاری که اکنون رایگان است.

 – هزینه ثبت نام که 50 یورو تعیین شده است.

 – ثبت نام در سازمان مالیاتی که رایگان است.

 – حق الزحمه نماینده ثبت شده برای تکمیل مراحل ثبت شرکت، در صورت لزوم.

 برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه با کاغذبازی ناقص و نادرست در خصوص ثبت شرکت در هلند، توصیه می شود از خدمات نمایندگان و تیم ما استفاده کنید.

محبوب ترین نوع شرکت برای ثبت در هلند کدام است؟

شرکت خصوصی با مسئولیت محدود Private Limited Company یا BV یا سهامی خاص از جمله محبوب ترین شرکت ها برای ثبت در کشور هلند است.

هزینه های راه اندازی

هزینه ثبت شرکت در اتاق بازرگانی هلند یکی از هزینه های راه اندازی در هلند است. این تقریباً 50 یورو است. همانطور که در بالا توضیح داده شد می توانید شرکت خود را به عنوان شرکت با مسئولیت محدود یا تعاونی ثبت کنید. انواع مختلفی از ثبت وجود دارد: ثبت نام واحد که شامل تامین اجتماعی و مزایای کارکنان می شود.

سرمایه یک شرکت در هلند به عنوان هزینه راه اندازی

 اکثر مردم سرمایه سهامی را که باید واریز شود به عنوان اولین هزینه ای که باید با راه اندازی یک کسب و کار در هلند مرتبط باشد، در نظر می گیرند. حتی اگر انتخاب یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی مستلزم عدم نیاز به حداقل سرمایه سهام طبق قوانین هلندی باشد، سرمایه گذار خارجی یا داخلی باید مقدار پولی را که برای فعالیت های تجاری شرکت نیاز دارد محاسبه کند.

 در مورد شرکت های سهامی عام هلند، قانون حداقل سرمایه سهام 45000 یورو را تعیین می کند.

 سایر هزینه های مربوط به ثبت شرکت در هلند به غیر از هزینه های ذکر شده در بالا، صاحب کسب و کار آینده باید هزینه های دیگری مانند افتتاح حساب بانکی شرکت را نیز در نظر بگیرد که بر اساس بانکی که سرمایه گذار تصمیم دارد با آن کار کند، مشمول کارمزد خاصی است. همچنین در صورت نیاز به خدمات اضافی مانند دفتر مجازی که می تواند به عنوان آدرس ثبت شده موقت برای شرکت هلندی مورد استفاده قرار گیرد، این هزینه ها نیز باید به عنوان هزینه راه اندازی در نظر گرفته شود. در غیر این صورت، اجاره دفتر سنتی مورد نیاز خواهد بود، با این حال، این گزینه گران تر است.

 آخرین هزینه مربوط به راه اندازی شرکت در هلند مربوط به هزینه های اخذ مجوزهای تجاری خاص و مجوز مطابق با صنعتی است که کسب و کار در آن فعالیت خواهد کرد. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار هلندی را دارید و به اطلاعاتی در مورد هزینه های راه اندازی نیاز دارید، هر چه سریعتر با ما تماس بگیرید.

مراحل ثبت شرکت در هلند چیست؟

  • به منظور ثبت شرکت در هلند طرح تجاری یا بیزنس پلن ارائه دهید.
  • نوع شرکت مورد نظر خود را مشخص کنید
  • قبل از هر چیز باید فرم ثبت نام در اتاق بازرگانی هلند KVK را پُر کنید. کلیه فرم های مربوط به ساختار حقوقی دو زبانه هستند (انگلیسی و هلندی).
  • نام تجاری برای شرکت خود انتخاب کنید.
  • شرح فعالیت تجارت خود را در رابطه با ثبت شرکت در هلند را باید به زبان هلندی ترجمه کنید.
  • پس از تکمیل فرم های مربوطه، باید برای حضور در یکی از شعب محلی KVK، قرار ملاقات حضوری درخواست دهید.
  • زمانی که قرار ملاقات در اتاق بازرگانی KVK مشخص شد، باید مدارک زیر را آماده و در روز ملاقات ارائه دهید:
  1. فرم تکمیل شده
  2. پرداخت هزینه 50 یورو
  3. مدارک معتبر هویتی مانند پاسپورت، شناسنامه، گواهینامه رانندگی هلندی و اجازه اقامت خود و دیگر شرکا و سهامداران در صورت وجود
  4. آدرس و مشخصات کسب و کار از جمله قراردادهای اجاره محل شرکت در صورت وجود
  5. ثبت نام برای پرداخت مالیات شرکت و مالیات حقوق و دستمزد در اداره مالیات هلند
  6. ثبت نام در اداره تأمین اجتماعی هلند

پس از اینکه در اتاق بازرگانی KVK ثبت نام کردید، یک شماره کسب و کار منحصر به فرد، به شما تعلق می‌گیرد که KVK Number نامیده می‌شود.

به عنوان صاحب کسب و کار پس از ثبت شرکت در هلند باید در تمامی فاکتورها و مدارک رسمی خود از این شماره برای تجارت و داد و ستد استفاده کنید.

مالیات و عوارض

مالیات و عوارض بخش بزرگی از راه اندازی کسب و کار در هلند را تشکیل می دهد. 15% مالیات بر درآمد مشمول مالیات اخذ می شود. همچنین هنگام استخدام افراد باید حداقل دستمزد را رعایت کرد. این مقدار بسته به گروه سنی کارمندان متفاوت است، اما می تواند برای مشاغل کوچک بسیار پرهزینه باشد. برای واردات و صادرات کالا نیز عوارض دریافت می شود.

سیستم مالیات بر ارزش افزوده چگونه کار می کند؟

در خصوص ثبت شرکت در هلند، هنگامی که مشتریان خود را برای خدمات یا محصولات فاکتور می کنید، باید 21٪ مالیات بر ارزش افزوده به هزینه اضافه کنید. مبلغ اضافی باید توسط شما رزرو شود، زیرا باید هر سه ماه یکبار این مالیات بر ارزش افزوده را به اداره مالیات پرداخت کنید.

مالیات حقوق و دستمزد: یک شرکت با کارکنان باید مالیات حقوق و دستمزد را از دستمزد کارکنان کسر کند. کارفرما این وجوه را جداگانه نگه می دارد و هر ماه آن را به اداره مالیات می فرستد.

مالیات بر ارزش افزوده (BTW) اکثر مشاغل باید مالیات بر ارزش افزوده را برای تمام خدمات یا محصولاتی که در هلند می فروشند، پرداخت کنند. کسب و کارها این 21 درصد را علاوه بر قیمت فروش خود دریافت می کنند و به صورت فصلی به اداره مالیات پرداخت می شود. مالیات بر ارزش افزوده هزینه ای برای صاحبان مشاغل نیست، فقط برای مصرف کنندگان است. صاحبان مشاغل فقط مالیات را دریافت می کنند. شما می توانید در خصوص ثبت شرکت در هلند، مالیات بر ارزش افزوده ای را که برای سرمایه گذاری و هزینه شرکت خود پرداخت کرده اید، مطالبه کنید.

مدیریت کسب و کار در هلند

می‌توانید مدارک و فاکتورهای حسابداری خود را روی کاغذ یا به صورت دیجیتال نگه دارید. سوابق باید بین 5 تا 7 سال نگهداری شوند. حسابداری مالی شما شامل این موارد است: فاکتورهایی که ارسال کرده اید، فاکتورهایی که دریافت کرده اید، اظهارات بانک، قراردادها و رسید هزینه های کوچک که حسابدار شما این تراکنش ها را پردازش می کند و پرونده های مالیاتی سه ماهه، مالیات بر درآمد سالانه شرکت و گزارش سالانه. گزارش سالانه توسط حسابدار به اتاق بازرگانی ارسال می شود و در آنجا اعداد در دفتر ثبت شرکت درج می شود.

نتیجه

ثبت شرکت در هلند، راه اندازی کسب و کاری جدید یا دریافت نمایندگی یکی از روش هایی است که می‌تواند علاوه بر کسب درآمد برای شما، پس از 5 سال فعالیت و پرداخت به موقع مالیات، اقامت هلند و دریافت پاسپورت هلندی را به همراه داشته باشد. دولت طرفدار بزرگ کارآفرینی است. آنها یارانه ها، کمک های مالی و معافیت های مالیاتی را به مشاغل در هلند ارائه می دهند. برای دریافت این مزایا، باید در اسرع وقت ضمن انجام تمامی مراحل لازم، درخواست دهید. در حالی که راه اندازی یک کسب و کار در هلند ممکن است کمی گران تر از سایر کشورها باشد، ولی این با استاندارد بالای زندگی و نرخ پایین جرم و جنایت در این کشور جبران می شود.

شما عزیزان برای کسب اطلاع در خصوص هزینه های ثبت شرکت در هلند و نحوه راه اندازی آن می توانید با همکاران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در تماس باشید. همکاران ما توضیحات لازم در این خصوص را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.