موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

ویزای کادر درمان نروژ

ویزای کادر درمان نروژ

اخذ ویزای کادر درمان نروژ فرصت خوبی را برای مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به این کشور فراهم کرده است. نروژ یکی از  کشورهای مهاجرپذیر است که به دلیل کمبود پزشک از کادر درمان استقبال زیادی می کند. ضمن این که یکی از کشورهای اروپایی جذاب برای تحصیل، کار و زندگی است، زیرا مردم در این کشور از سطح رفاه اجتماعی بالا برخوردارند. علاوه بر آن در این کشور نرخ بیکاری بسیار پایین است. در مقاله قبل توضیحاتی در خصوص ویزای تحصیلی نروژ خدمت شما عزیزان ارائه شد. در این مطلب سعی داریم شما را با نحوه دریافت ویزای کادر درمان نروژ، مدارک و شرایط لازم آشنا سازیم.

چرا مهاجرت به نروژ؟

چرا مهاجرت به نروژ طرفداران زیادی دارد؟ مشاغل خدمات درمانی در نروژ چه مزایایی دارند؟ چگونه می توان برای اخذ ویزای کادر درمان نروژ اقدام کرد؟ خوب است بدانید که نروژ یکی از کشورهای اسکاندیناوی است و جزو زیباترین کشورهای جهان به حساب می آید. در نروژ سطح تحصیلات افراد بالاست و از این رو افراد اغلب ثروتمند هستند. افرادی هم که توانایی کار کردن ندارند از طرف دولت حمایت می شوند که زندگی نرمالی را داشته باشند. امنیت بالا، اقتصادی پویا به دور از بیکاری و رفاه اجتماعی سبب شده تا این کشور به مقصد مناسبی برای مهاجرت تبدیل شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کادر درمان نروژ

  1. مدارک هویتی و کارت شناسایی، اصل مدرک تحصیلی که به صورت ترجمه شده باشد.
  2. مدرک زبان نروژی و مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا
  3. پروانه نظام پزشکی و یا نظام پرستاری
  4. ریز نمرات دروس تحصیلی
  5. ارائه مدرکی که مدت زمان تحصیل فرد را نشان دهد.

چه رشته هایی می توانند برای ویزای کادر درمان نروژ اقدام کنند؟

رشته های پزشکی و پیراپزشکی می توانند برای دریافت اقامت از طریق ویزای کادر درمان نروژ اقدام کنند. اداره مهاجرتی نروژ لیستی را منتشر کرده که فقط افراد با رشته تحصیلی مرتبط با آن، می توانند برای دریافت این نوع ویزا درخواست دهند.

پذیرش کادر درمان فقط از طریق معادل سازی سرفصل دروس امکان پذیر است. بعد از معادل سازی دروس به زبان نروژی یک آزمون از متقاضی گرفته می شود. 3 حالت برای برای معادل سازی وجود دارد که به شرح زیر است:

  • معادل سازی به صورت کامل انجام می شود و دیگر نیازی نیست که فرد واحد را مجدد در دانشگاه پاس کند.
  • یک سری دروس و سرفصل ها در دانشگاه نروژ تدریس شده که در دانشگاه مبدا وجود ندارد، یا در آن سالی که فرد متقاضی مدرک خود را دریافت کرده است، تدریس نشده، در این حالت فرد باید در کشور نروژ به دانشگاه برود و مجدد آن واحدها را بگذراند.
  • حالت سوم حالتی هست که استانداردهای مدرک شخص مطابق با استانداردهای کشور نروژ نیست و در این حالت فرد ممکن است نتواند تاییدیه پذیرش را از طریق این کشور دریافت کند و ریجکت شود.

مطلب مرتبط : نحوه دریافت ویزای کادر درمان سوئد

مهاجرت به نروژ از طریق کادر درمانی

نروژ برای گسترش کادر درمان به جذب نیروهای پزشکی و پرستاری اقدام کرده است. افرادی که در زمینه های مختلف مانند دندان پزشکی، پزشک عمومی، پزشک جراح، متخصصین قلب و عروق، علوم آزمایشگاهی، پرستاری، فیزیوتراپی، ارتوپد و …. تخصص دارند می توانند به این کشور مهاجرت نمایند.

برای دریافت ویزای کادر درمان نروژ فرد متقاضی باید در سازمان بهداشت این کشور ثبت‌ نام کند تا بتواند از این طریق مدارک دانشگاهی خود را معادل سازی کند. اداره بهداشت مجوزهای پزشکان، متخصصین کادر درمانی و پرستاران را بررسی و در صورت صلاحیت تایید خواهد کرد.

پروسه معادل سازی برای کادر درمان نروژ چه مقدار زمان میبرد؟

پروسه معادل سازی برای کادر درمان نروژ حدود 7 تا 9 ماه زمان می برد. جالب است بدانید افرادی که از طریق اخذ ویزای کادر درمان نروژ اقدام می کنند، می توانند 2 سال اقامت نروژ را دریافت کنند؛ این افراد طی این دو سال اجازه کار دارند و فرصتی به آنها داده می شود تا زبان نروژی را یاد بگیرند. در این بازه زمانی افراد در صورت نیاز می توانند برای گذراندن واحدهای درسی به صورت رایگان، به دانشگاه مراجعه نمایند؛ تا پس از پاس کردن واحدهای درسی، آزمون های مربوطه را شرکت کنند.

برای معادل سازی ممکن است مجبور شوید تعدادی از واحدهای درسی را مجدد بخوانید و نمرات جدیدی را در ریز نمرات خود داشته باشید. بررسی مدارک تحصیلی برای متقاضیان خارجی شامل پرداخت هزینه به کمیسیون تحصیلی برای فارغ‌ التحصیلان پزشکی است.

زبان مورد نیاز برای اخذ ویزای کادر درمان نروژ

برای دریافت ویزای کادر درمان نروژ، نمره مدرک زبان بستگی به رشته تحصیلی دارد؛ چون پیش نیاز هر زبان برای هر رشته تحصیلی متفاوت است.

نکته قابل توجه این است که برای ورود به این کشور، داشتن مدرک زبان نروژی برای فرد اجباری نیست. در نتیجه افراد می توانند پس از اقامت در این کشور در دوره های زبان نروژی شرکت کنند و این زبان را بیاموزند. بعد از ورود به نروژ باید مدرک زبان b2 بگیرید. بهترین کار این است که تا زمانی که کارهای ویزای کادر درمان شما انجام می شود زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

ویزای همراه برای کادر درمان نروژ

یکی از سوالات مطرح این است که آیا این ویزا به همراه و خانواده فرد متقاضی نیز تعلق می گیرد یا خیر؟ پاس مثبت است. زمانی که فرد برای گرفتن ویزای کادر درمان اقدام می کند، برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود نیز می تواند ویزای همراه بگیرد و این موضوع یکی از مزایای ویزای کادر درمان نروژ است.

سخن پایانی

نروژ یکی از کشورهای اروپایی با سطح رفاه اجتماعی بالا و امنیت اجتماعی است. این کشور مقصد خوبی برای پزشکان، پیراپزشکان و کادر درمان می باشد. افرادی که در رشته های ذکر شده تحصیل کرده اند با معادل سازی سرفصل های دروس خود می توانند اقامت دو ساله این کشور را دریافت کنند. افرادی که به طور کامل معادل سازی دروس را انجام دهند و مدارک آنها کامل باشد، شانس بسیار زیادی برای دریافت ویزای کادر درمان نروژ دارند. ویزای همراه به خانواده یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال این افراد تعلق می گیرد.

افراد بعد از انجام کارهای ویزا و اخذ اقامت، اجازه کار را دریافت می کنند که این موضوع یک امتیاز است. در صورتی که فرد متقاضی شرایط گفته شده را داشته باشد، می تواند به راحتی در شغلی مناسب استخدام شود و به عنوان متخصص در کشور نروژ فعالیت شغلی خود را بعد از دریافت مجوز پزشکی آغاز کند. اما اگر مجوزی دریافت نکرده باشید، نمی‌توانید کار خود را شروع کنید. اگر در زمینه ویزای کادر درمان نروژ نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.