موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

ویزای کار اسپانیا

ویزای کار اسپانیا

شرایط مهاجرت و اخذ ویزای کار اسپانیا برای ایرانیان در سال 2022 مطلب دیگری است که به بحث و بررسی آن می پردازیم. قبل از هر چیز لازم است با این کشور و نحوه مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای کاری آشنا شوید.

چرا مهاجرت به اسپانیا؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح باشد که چرا به اسپانیا مهاجرت کنیم؟ شرایط اخذ ویزای کار اسپانیا چگونه است؟ مهاجرت به اسپانیا چه مزایایی دارد؟ برای دانستن پاسخ به این سوالات بهتر است ابتدا با اسپانیا و شرایط زندگی در آن آشنا شوید. اسپانیا کشوری مستقل در شبه جزیره ایبری واقع در اروپای غربی و عضو اتحادیه اروپا است. پایتخت این کشور مادرید نام دارد. زبان رسمی این کشور اسپانیایی و واحد پول این کشور یورو است.

جمعیت اسپانیا حدود 47 میلیون نفر استه این کشور ششمین کشور پر جمعیت اروپا میباشد و 80 درصد مردم این کشور ساکن شهر ها هستند. از نظر اب و هوایی این کشور اب هوای معتدلی دارد و بخش های مرکزی و جنوبی این کشور اب و هوای مدیترانه ای دارد. در نتیجه آب و هوای بسیار خوب آن سبب شده تا افراد زیادی به فکر مهاجرت به اسپانیا باشند. امید به زندگی در این کشور در رتبه های بالا قرار دارد مردم این کشور بسیار شاد هستند و به طور میانگین امید به زندگی تا 82 سال می باشد، و از نظر کیفیت زندگی در بین ده کشور برتر جهان قرار دارد.تمامی این موارد سبب شده تا افراد متخصص از طریق ویزای کار اسپانیا به این کشور مهاجرت کنند.

اخذ ویزای کار اسپانیا

اگر خارج از اتحادیه اروپا هستید اول نیاز به دریافت پیشنهادی کاری از یک کارفرما اسپانیایی هستید کمبود نیروی متخصص در بعضی از جایگاه های شغلی در این کشور فرصت مناسبی را برای مهاجران به وجود اورده است فقط کافیست که شما نظر یک کارفرما را برای بستن قرار داد جلب کنید که در این راه نکاتی وجود دارد که میتواند به شما کمک کند برای مثال میانگین تحصیل در کشور اسپانیا پایین است و شما با داشتن تحصیلات بالا و مسلط بودن به زبان انگلیسی میتوانید گزینه بهتری برای انتخاب از سمت کارفرما باشید.

یک نکته قابل ذکر در رابطه با کارفرما این است که هر کارفرمایی نمیتواند به شما پیشنهاد کاری دهد تنها کارفرما یا شرکت هایی میتوانند به شما پیشنهاد دهند که از قبل به اداره مهاجرت اسپانیا درخواست استخدام نیروی خارجی داده باشند و از لحاظ اقتصادی در جایگاه خوبی باشند که بتوانند به شخصی که قومی نیست پیشنهاد کار بدهند.

قوانینی برای استخدام نیروی خارج از اتحادیه اروپا وجود دارد که پس از گذراندن این مرحله شما میتوانید استخدام شوید اول از هر چیزی کارفرما باید موقعیت شغلی مورد نیاز خود را سه ماه در اسپانیا و سه ماه در اتحادیه اروپا اگهی کند و اگر نیروی مورد نظر خود را پیدا نکرد میتواند از افراد خارج از اتحادیه اروپا دعوت به همکاری به عمل بیاورد و بعد از دریافت پیشنهاد کاری و موافقت سفارت 3 الی 6 ماه شما میتوانید با ویزای کاری در اسپانیا اقامت داشته باشید و پس از اتمام ویزا آن را تمدید کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار اسپانیا

_ارائه مدارک شناسایی (پاسپورت با دو سال اعتبار، اصل شناسنامه به همراه ترجمه)

_ارائه نامه پیشنهاد شغلی

_تکمیل فرم درخواست ویزا

_چهار قطعه عکس با پشت زمینه سفید

_نامه تمکن مالی

_بیمه نامه

_نامه عدم سو پیشینه

_مدرک زبان اسپانیایی

شماره ثبت مالی (NIE یا CIF) -شماره ثبت تأمین اجتماعی از کارفرما

 

لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا

شغل هایی که فرصت شما برای گرفتن ویزای کار اسپانیا میتواند زیاد کند، شغل هایی مانند گردشگری، ای تی، حسابداری، آموزش دانشگاهی، آموزش زبان انگلیسی، پزشکی و پرستاری، رسانه، املاک و مستغلات، هتلداری، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع و روابط تجاری می باشد که جزو شغل هایی هستند که دچار کمبود نیروی کار هستند البته لازم به ذکر است که نرخ بیکاری در کشور اسپانیا بالا است اما کمبود نیروی ماهر و متخصص و تحصیلات دانشگاهی پایین مردمان این کشور سبب شده است که همواره کشور پرتغال از نیروهای متخصص خارجی دعوت به همکاری به عمل بیاورد.

میزان حقوق ها در اسپانیا

قبل از اقدام برای ویزای کار اسپانیا بهتر است از میزان حقوق مشاغل مختلف در این کشور مطلع باشید. که به صورت خلاصه به شرح زیر است:

پزشک: 11,900 یورو

مدیر هتل: 7,230 یورو

تکنسین کامپیوتر: 4,020 یورو

مهندس مکانیک: 2,830 یورو

مهندس برق: 5,200 یورو

مدیر منابع انسانی: 7,030 یورو

برنامه نویس: 4,580 یورو

مراکز کاریابی در اسپانیا

کاریابی در اسپانیا به دو صورت انجام میشود که یا متقاضی به اسپانیا سفر میکند و به صورت حضوری به دنبال کار میگردد؛ یا به صورت آنلاین از طریق مکاتبه با شرکت های مورد نظر و یا از طریق موسسات کاریابی و پس از تاییدیه توسط کارفرما و گذراندن مصاحبه و گرفتن قرارداد کاری میتواند برای ویزا اقدام کند. از سایت های معتبر برای کار یابی در کشور اسپانیا میتوان به سایت های زیر مراجعه کرد.

www.oficinaempleo.com

www.thinkspain.com/jobs-spain

www.eurograduate.com

www.monster.es

www.infoempleo.com

www.bebee.com

 

گرفتن اقامت دائم و تابعیت کشور اسپانیا

 پس از پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب و بستن قرارداد با کارفرما و گرفتن ویزای کار یکساله اگر ویزای کار اسپانیا تا 5 سال تمدید شود در پایان سال پنجم متقاضی میتواند برای دریافت اقامت دائم خود به اداره مهاجرتی اسپانیا رجوع کند.

اگر فرد متقاضی به مدت 10 سال در این کشور اقامت داشته باشد، در صورت یادگیری زبان و نداشتن سو سابقه میتواند برای گرفتن تابعیت اسپانیا اقدام کند.

نکته: کشور اسپانیا افراد دو تابعیتی را قبول نمی کند و فرد ایرانی اگر بخواهد تابعیت اسپانیا را دریافت کند پس از دریافت تابعیت اسپانیای خود باید تابعیت ایرانی یا کشور قبلی خود را لغو کند.

 

مزایای دریافت ویزای کار اسپانیا

از مهم ترین مزایای اخذ ویزای کار اسپانیا گرفتن اقامت دائم این کشور بعد 5 سال و اخذ تابعیت اسپانیا بعد 10 سال است.-

اخذ ویزا و اقامت برای همسر و کودکان زیر 18 سال.-

-امکانات بهداشتی و درمانی بالا از نظر شاخص امید به زندگی این کشور در جهان در رتبه دوم و در اتحادیه اروپا در جایگاه اول قرار دارد.

اسپانیا همواره کشوری مهاجر پذیر بوده و مسلمانان اغلیت این کشور را تشکیل داده اند و تبعیض نژاد پرستی در این کشور نسبت-به سایر کشور های اروپایی کمتر دیده می شود.

  

هزینه های زندگی در اسپانیا

قبل از اقدام برای ویزای کار اسپانیا بهتر است از هزینه های زندگی در این کشور مطلع باشید که به شرح زیر است:

وعده غذایی، رستوران (ارزان قیمت): 11.00

وعده غذایی برای 2 نفر، رستوران (متوسط) همراه با پیش غذا، غذای اصلی، دسر: 40.00

هزینه مواد غذایی در کشور اسپانیا

تخم مرغ (12 عدد): 1.88 €

شیر (1 لیتر): 0.78 €

برنج سفید (1 کیلوگرم): 1.01 €

سینه مرغ (1 کیلوگرم): 6.00 €

گوشت گاو (1 کیلوگرم): 10.40 €

سیب زمینی (1 کیلوگرم): 1.15 €

گوجه فرنگی (1 کیلوگرم): 1.63 €

هزینه حمل و نقل در اسپانیا

توجه به هزینه های حمل و نقل یکی از مهمترین مسائلی است که قبل از اقدام به دریافت ویزای کار اسپانیا باید مد نظر قرار گیرد.

بلیط یک طرفه: 1.45 €

بلیط ماهانه: 40.00 €

تاکسی هر 1 کیلومتر: 1.06 €

بنزین (1 لیتر): 1.28 €

هزینه اجاره خانه در اسپانیا

آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر: 643.17 €

آپارتمان تک خوابه خارج از مرکز: 494.41 €

قیمت خرید خانه در اسپانیا

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر: 2,958.53 €

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز: 1,963.59 €

معایب کشور اسپانیا

دخل و خرج

در کشور اسپانیا اگرچه قیمت ها نسبت به سایر کشورها ارزان تر است اما حقوق ها هم کمتر است و قشر متوسط جامعه میتواند با مشکلات مالی رو به رو شود.

تبعیض و نژاد پرستی

اگرچه مردمان اسپانیا بسیار خون گرم و مهربان هستند اما در بازار کار فعلی که نرخ  بیکاری بسیار در این کشور بالا است مردمان این کشور با پر شدن موقعیت های شغلی کشورشان با افراد خارجی به گونه ای مخالف هستند.

تحصیلات پایین

اگر میزان تحصیلات و سطح علمی برای شما و خانواده تان مهم است، بر اساس آمار گزارش شده فقط 50 درصد از مردمان اسپانیا مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند. اما با این حال کشور اسپانیا دارای مراکز اموزشی بسیار خوبی است.

مزایای زندگی در اسپانیا

قبل از هر چیز بهتر است مزایای زندگی در اسپانیا را بررسی کنید و قبل از اقدام به اخذ ویزای کار اسپانیا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. به صورت خلاصه مزایای زندگی در این کشور به شرح زیر است:

هزینه های اجاره خانه مناسب

هزینه اجاره خانه ها در کشور اسپانیا به مراتب کمتر از دیگر کشور های اروپایی است به گونه ای که حدودا 200 یورو اجاره ماهیانه کمتر از کشورهایی مثل المان و فرانسه می باشد.

فراگیر بودن سیستم حمل و نقل

هزینه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی این کشور معقولانه و به صرفه بوده همچنین دسترسی راحت به وسایل نقلیه عمومی و سرعت بالای مترو ها از مزایای این کشور محسوب میشود.

خدمات درمانی دولتی

پس از اخذ اقامت و شهروندی خود شما می توانید از خدمات درمانی رایگان این کشور استفاده کنید.

کار افرینی توسط زنان

امار ثبت شده نشان می دهد که هم اکنون 40 درصد از کار افرینان اسپانیایی خانوم هستند. این رقم رشد کارآفرینی خانم ها و افزایش علاقه مندی آنها به مهاجرت به اسپانیا را بازگو می کند.

برای دریافت ویزای کار اسپانیا چه کنیم؟

موسسه مهاجرتی اندیشه همراه شما عزیزان است تا به شما کمک کند تا بتوانید ویزای کار اسپانیا را دریافت نمایید. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویزای کاری می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید. همکاران ما در اسرع وقت با شما عزیزان تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.