موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

ویزای کار سوئد و شرایط اخذ آن

ویزای کار سوئد و شرایط اخذ آن

شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که نحوه اخذ ویزای کار سوئد چگونه است؟ برای مهاجرت کاری به سوئد چه باید کرد؟ آیا می توان برای دریافت ویزای کار به سوئد اقدام کرد؟ چگونه برای مهاجرت به سوئد اقدام نماییم؟ با ما همراه باشید تا به سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم.

چرا مهاجرت به سوئد؟

کشور سوئد در شمال اروپا قرار دارد در همسایگی دانمارک،. نروژ و فنلاند از بزرگ ترین کشور در منطقه اسکاندیناوی با جمعیت 10 میلیون نفر و مساحت حدودی 449.700 کیلو متر مربع دارا می باشد زبان رسمی این کشور سوئدی است و در رشته های حساس مانند شاخه های پزشکی تسلط به این زبان و دارا بودن مدرک الزامی می باشد. بسیاری از افراد تمایل دارند تا برای اخذ ویزای کار سوئد اقدام کنند. با ما همراه باشید تا با شرایط دریافت آن آشنا شوید.

در این مقاله به موارد زیر میپردازیم:

_ویزای پیشنهاد شغلی

_مدارک مورد نیاز متقاضی و مدارک مورد نیاز همراه

_میانگینی از حقوق های دریافتی در سوئد

_شرایط کار برای دانشجویان در سوئد

_وضعیت رفاه و امنیت شغلی در سوئد

_چگونگی اخذ اقامت سوئد

_موسسات کاریابی انلاین

_پر درآمدترین شغل ها در سوئد

_لیست مشاغل مورد نیاز سوئد

_ساعت های کاری در کشور سوئد

_چگونگی تمدید درخواست مجوز کار

_ نمونه هزینه های مختلف در این کشور

انواع روش های مهاجرت به سوئد

شش روش برای مهاجرت به سوئد وجود دارد که مهاجرت کاری یکی از این شش موارد می باشد، به دلیل سطح رفاه بسیار مطلوب و کیفیت زندگی بالا بسیاری از متقاضیان، کشور سوئد را برای مهاجرت انتخاب میکنند. اما قبل از هر چیز باید بتوانند برای ویزای کار سوئد اقدام کنند. البته برخی افراد بعد از تحصیل در سوئد در این کشور می مانند و با اخذ ویزای کاری مشغول به کار می شوند.

لازم به ذکر است که مهاجرت کاری به سوئد جدا از پیدا کردن کارفرما و پیشنهاد شغلی، باید از طرف کارفرما برای متقاضی مجوز کار ثبت شود که برای استخدام در این خصوص کارفرما باید شغل مورد نظر خود را به مدت 10 روز در سوئد و اتحادیه اروپا آگهی کنید با حقوق پیشنهادی حداقل ماهیانه 13.000 کرون و اگر نیروی متخصص خود را پیدا نکرد لذا میتواند از افراد خارج از اتحادیه اروپا دعوت به همکاری کند. (در برخی موارد هم میتوان بدون اگهی این استخدام و مجوز کسب انجام شود)

مدارک مورد نظر برای ویزای کار سوئد

مدارک مورد نظر برای ویزای کار سوئد شامل موارد زیر است:

_مدارک هویتی متقاضی

_بیمه نامه مسافرتی

_اخرین مدرک تحصیلی

_گواهی عدم سو پیشینه

_اجاره نامه محل زندگی در سوئد

_پاسپورت معتبر

_قرارداد کاری (با حداقل مبلغ 13.000کرون)

_نامه رسمی جاب افر یا همان پیشنهاد کاری

مدارک مورد نیاز همراه برای مهاجرت به سوئد

_پاسپورت معتبر

_نامه رسمی پیشنهاد کاری و قرارداد کاری شخص اصلی

_مدارک هویتی

_برای همسر شخص مدارک ازدواج

میزان حقوق های پرداختی در سوئد (به طور میانگین)

قبل از مهاجرت کاری به سوئد بهتر است از میزان حقوق ها در این کشور آگاه باشید. میزان حقوق های پرداختی در این کشور به طور متوسط به شرح زیر است:

_فعالیت های حرفه ای و علمی و فنی:          4.352

_پزشکی: 5.219

_برنامه نویس کامپیوتر: 3.961

_ساخت و ساز: 4.203

_متخصص فناوری اطلاعات: 3.136

به طور تقریبی میتوان گفت اکثر  شغل ها دریافتی در حدود 22.000 کرون ماهیانه دارند که ممکن است نظر خیلی از افراد را جذب کند اما هزینه های زندگی هم در این کشور بالا است.

شرایط کار برای دانشجویان در سوئد

برخلاف بسیاری از کشورها دانشجویان در سوئد حق 40 ساعت کار تمام وقت را دارند و به همراهان متقاضیان هم اگر بالای 18 سال باشند اجازه کار داده میشود. و برای متقاضیان اگر یک سال با حقوق مناسب در این کشور مشغول باشند بعد از گذشت یک سال میتوانند برای دریافت مجوز اقامت کاری خود اقدام کنند و اگر موفق به دریافت آن شوند میتوانند از تحصیل رایگان در این کشور برخوردار شوند.

سیستم رفاه و امنیت شغلی

کشور سوئد از کشورهایی است که برای مردمان کشور خود رفاه خوبی مهیا کرده است. زندگی در سوئد دور از دغدغه هایی مانند نگرانی بابت هزینه های درمانی و اجتماعی و یا تحصیلات فرزند است و افراد این جامعه با حقوق دریافتی مناسب و یارانه دولتی به دور از نگرانی های این چنینی هستند. نرخ بیکاری در کشور سوئد در سال 2022 حدود 7.5% بوده است و از نظر شاخص کیفیت جهانی این کشور در رتبه 10 جهانی قرار دارد.

اخذ اقامت دائم سوئد

ویزای کار سوئد می تواند منجر به اخذ اقامت دائم سوئد و به دنبال آن اخذ تابعیت سوئد شود.  اگر در سوئد 4 سال کار کرده باشید و مالیات پرداخت کرده باشید می توانید درخواست اقامت دائم این کشور را نمایید. جهت اخذ اقامت دائم سوئد نباید در این مدت عملی که مغایر منافع عمومی این کشور با شد مرتکب شوید و پرونده قضایی نباید داشته باشید.

موسسات کاریابی

یکی از معقولانه ترین راه ها برای گرفتن پیشنهاد شغلی از طریق موسسات کاریابی است که فرد متقاضی با مطالعه سایت های کاریابی و ارسال رزومه خود برای کارفرما و انجام مصاحبه آنلاین میتواند نظر کارفرما را جلب کند و پیشنهاد شغلی دریافت کند. مسلما این راه آسان ترین و کم هزینه ترین راه برای متقاضیان است که سایت های کاریابی به دو زبان سوئدی و انگلیسی در اختیار متقاضیان قرار گرفته شده است. نحوه ارائه درخواست کار در سوئد هم به صورت آنلاین و هم می تواند به صورت مکتوب به سفارت سوئد در ایران ارائه شود. درخواست ارائه شده باید به صورت زیر باشد:

  • فرم درخواست دقیق و کامل پر شود.
  • کپی از صفحات گذرنامه که نشان دهنده اطلاعات شخصی، دوره اعتبار و اینکه آیا شما مجاز به زندگی در کشور های دیگر هستید، می باشد.
  • پیشنهاد شغلی که دریافت نموده اید را باید ضمیمه نمایید.
  • هزینه های پردازش رسیدگی تان را پرداخت نمایید (درخواست مجوز کار: 2،000 کرون – درخواست تمدید مجوز کار: 1،000 کرون – درخواست تغییر شغل: 2،000 کرون)
  • مدت زمان رسیدگی به درخواست از سفارت سوئد در تهران 2 ماه می باشد.

سه نمونه از سایت های کاریابی به زبان انگلیسی:

Arbetsförmedlingen

LinkedIn’s job search portal

Thelocal.se/jobs

پر درآمدترین شغل ها در سوئد

از جمله پر درآمدترین شغل ها میتوان به پزشکی، عمران، اموزش، آی تی، معماری، قاضی، وکالت، مدیریت بازاریابی، خلبان، مدیران مالی و خدمات اجتماعی اشاره کرد که به طور معمول میانگین درآمد این شغل ها از 45 هزار یورو در سال تا 75 هزار یورو می باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز سوئد

_پرستار

_پرستار سالمندان

_پرستار اورژانس

_پرستار کودک

_رادیولوژیست

_ای تی

_طراح سایت

_برنامه نویس

_مهندسی و عمران

_اشپز

_راننده جرثقيل

_برق کار

_نقاش ساختمان

_نجار

ساعت کاری در سوئد

ساعت های کاری این کشور به طور معمول در هفته 40 تا 48 ساعت است. که شروع ساعت های کاری معمولا مانند ایران از 8:30 و یا 9 تا 5 بعد ازظهر می باشد.

تمدید و چگونگی درخواست مجوز کار

زمانی که مجوز کار متقاضی به اتمام رسیده باشد و شخص به مدت 6 ماه و یا بیشتر در سوئد استخدامی بوده و مشغول به کار بوده است میتواند در حین ادامه کار خود درخواست تمدید مجوز دهد و اداره مهاجرتی سوئد اطمینان حاصل میکند که فرد متقاضی در طول مدت اقامت خود به تمامی قوانین و مقررات احترام گذاشته و رعایت میکند که بدین منظور باید از اداره مالیاتی سوئد نامه مالیاتی و درآمد درخواست شود. (لازم به ذکر است که در این مرحله هم شخص باید تمامی مدارکی که بالاتر برای اخذ ویزای کاری سوئد ذکر شده بود را آماده داشته باشد)

برسی هزینه های ماهیانه در سوئد

متوسط درآمد افراد شاغل در سوئد 3000 یورو ماهیانه میباشد که در سال 2022 ماهیانه 2000 یورو هزینه برای یک خانواده با سطح زندگی نرمال در سوئد مشخص شده است که این مبلغ برای هزینه های ماهیانه پوشاک، خوراک و مسکن می باشد.

در جدول پایین نمونه های از هزینه های زندگی در سوئد قابل مشاهده است:

وعده غذایی، رستوران ارزان قیمت: 9.90 €

کاپوچینو: 3.72 €

شیر (یک لیتر): 1.14 €

تخم مرغ (12 عدد): 2.93 €

سینه مرغ (1 کیلوگرم): 8.64 €

گوشت گاو (1 کیلوگرم): 16.12 €

گوجه فرنگی (1 کیلوگرم): 3.05 €

سیب زمینی (1 کیلوگرم): 1.16 €

سیب (1 کیلوگرم): 2.66 €

نمونه قیمت های اجاره خانه

آپارتمان تک خواب در مرکز شهر: 747.79 €

آپارتمان تک خواب خارج از مرکز: 550.76 €

قیمت خرید یک واحد در کشور سوئد

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر: 4,707.96 €

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز: 3,156.07 €

 

هزینه های حمل و نقل در سوئد

تاکسی هر 1 کیلومتر: 1.74 €

بنزین (1 لیتر): 1.53 €

بلیط یک طرفه (حمل و نقل مترو): 3.17 €

بلیط ماهانه (استفاده نرمال) : 78.70 €

در کل مزایای زندگی در کشور سوئد

_نرخ بیکاری پایین

_کشوری سرسبز و طبیعت زیبا و اب و هوای مناسب

_آرامش و صلح طلبی جامعه

_سطح کیفی بالای آموزشی

_اقتصاد قدرتمند

_کیفیت زندگی بالا

درخواست مشاوره برای ویزای کار سوئد

چنانچه شما عزیزان تمایل دارید تا نسبت به ویزای کار سوئد و مهاجرت به این کشور اقدام کنید، می توانید با همکاران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در تماس باشید. همکاران ما توضیحات لازم در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.