موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

شرایط دریافت ویزای کار پرتغال در سال 2022

شرایط دریافت ویزای کار پرتغال در سال 2022

شرایط دریافت ویزای کار پرتغال در سال 2022 یکی از جدیدترین موضوعاتی است که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت. ممکن است این سوال برای شما مطرح باشد که چرا پرتغال را برای زندگی انتخاب کنیم؟ چگونه می توان به پرتغال مهاجرت کرد؟ مهاجرت کاری به پرتغال چگونه است؟ شرایط دریافت ویزای کار پرتغال چیست؟ قبل از هر چیز می خواهیم شما را با این کشور زیبا آشنا سازیم. پس همراه ما باشید.

چرا مهاجرت کاری به پرتغال؟

غربی ترین کشور سرزمین اروپا پرتغال است؛ پرتغال همراه با تنها همسایه خود اسپانیا، شبه جزیره ایبری را تشکیل می دهد. از سمت غرب، این کشور به اقیانوس اطلس محدود شده است. این کشور دارای دو منطقه کلان شهر است که در جنوب کلان شهر لیسبون و در شمال کلان شهر پورتو واقع شده است. کشور پرتغال جزو کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو می باشد. حکومت این کشور به شیوه جمهوری پارلمانی و از کشور های توسعه یافته است با نرخ بیکاری %6.8 و واحد پولی یورو و دین مسیحیت.

شرایط کاری پرتغال

همان طور که می دانید برای دریافت ویزای کار پرتغال، باید به دنبال کار مناسب باشید. اما ممکن است پیدا کردن کار در شرایط فعلی اقتصادی کمی دشوار باشد. زیرا هرساله بر تعداد فارغ‌ التحصیلان افزوده می شود و پیدا کردن کار نیز در این کشور رقابتی شده است. برای افرادی که شهروند این کشور نیستند و به دنبال کار در این کشور هستند، باید پیشنهاد کاری یا همان جاب آفر دریافت کنند. برای اقدام کردن حداقل سن مورد نیاز 18 سال می باشد که طبق قوانین کار پرتغال فرد 40 تا 60 ساعت در هفته اجازه کار دارد و مرخصی به این صورت است که فرد 22 روز در سال را باید مرخصی اجباری باشد.

اگر یک فرد خارج از اتحادیه اروپا هستید برای ویزای کار پرتغال، اول نیاز به دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای پرتغالی و مجوز کار هستید. با گذشت زمان و اضافه شدن سیاست های جدید دولت برای محدود کردن ورود کاری افراد غیر بومی به این کشور ممکن است کمی مسیر مهاجرت کاری به این کشور سخت شده باشد اما غیر ممکن نیست. یکی از قوانین برای استخدام نیروی کار خارج از اتحادیه اروپا این است که، کار فرما باید 3 ماه کار مورد نظر خود را در پرتغال و سه ماه در اتحادیه اروپا اگهی کند و اگر نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز پیدا نشد میتواند از افراد خارج از اتحادیه اروپا دعوت به همکاری به عمل بیاورد.

انواع ویزای مهاجرت به پرتغال از نظر زمانی

برای مهاجرت به پرتغال، دو نوع ویزا وجود دارد که عبارتند از ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند. ویزای کوتاه مدت برای افرادی است که قرارداد کاری کوتاه مدت زیر 6 ماه دارند که در شرایطی اگر کار آنها طولانی تر شوند قابل تمدید تا یک سال هم می باشد. ویزای بلند مدت برای افرادی که میخواهند بیش از شش ماه در این کشور کار کنند مناسب است و با گرفتن این ویزا افراد میتوانند به تمام مناطق شینگن سفر کنند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار پرتغال

_ارائه و پر کردن فرم درخواست ویزا

_پاسپورت

_کپی پاسپورت

_کپی شناسنامه

_در صورت متاهل بودن ارائه گواهی ازدواج

_بیمه نامه پزشکی با پوشش کل منطقه شینگن، شامل هزینه تا 30،000 یورو می باشد.

_رزومه کاری

_دو عدد عکس پاسپورتی

_نامه بانک و ارائه پرینت حساب بانکی و نامه تمکن مرتبط با 6 ماه گذشته

_اجاره نامه یا ادرس محل اقامت در کشور پرتغال

_یک نسخه از قرارداد کاری که با کارفرما در پرتغال تنظیم شده است

هزینه ویزای کار پرتغال

بعد از درخواست از طریق سفارت مورد نظر حدودا 2 تا 3 ماه طول میکشد تا درخواست شما بررسی شود. و 83€ بابت ارسال درخواست برای ویزای کار طولانی مدت و 72€ بابت هزینه صدور مجوز اقامت برای ویزای کار طولانی مدت باید از طرف متقاضی پرداخت شود.

میزان حقوق دریافتی در کشور پرتغال

میزان حقوق دریافتی شما نسبت به محل کار و موقعیت شغلی شما متغیر است. برای مثال شهرهای لیسبون، پورتو و فونچال در بین دیگر شهرها از درآمد بالاتری برخوردار هستند اما میانگین دستمزد در کل این کشور 1،124 یورو در ماه اعلام شده است.

نمونه حقوق های دریافتی (واحد پولی یورو)

مدیر پروژه 5600

مهندس عمران 4230

مهندس برق 4620

حسابدار 3160

دندان پزشک 11400

متخصص تغذیه 10300

سر آشپز 3830

پرستار 3530

مکانیک 2490

مدیر شعبه بانک 6960

معلم3390

مدیر مالی 9030

مدیر دفتر 3120

خلبان 5380

معمار 4260

منشی 2430

عکاس 3130

مهندس هوا و فضا 5270

مشاغل مورد نیاز کشور پرتغال

یکی از پر رونق ترین صنایع در کشور پرتغال، صنعت گردشگری است و صنایع مرتبط با هتل، آشپزی، ساخت و ساز و مخابرات مخصوصا برای افرادی که به چند زبان مسلط هستند بازار خوبی را به خود اختصاص داده اند. همچنین مشاغلی مانند بیوتکنولوژی، محصولات شیمیایی، خدمات درمانی، فناوری اطلاعات (IT)، داروسازی و دارو شناسی در بین پرتغالی ها بسیار محبوب هستند.

مشاغل مورد نیاز کشور پرتغال

عوامل مختلفی مانند سطح تحصیلات، سابقه کار و مهارت، ملاک هایی است که می توانند در افزایش حقوق ماهیانه شما تاثیر گذار باشند. به طور معمول تمامی کارکنان شاغل در کشور پرتغال در ماه های ژوئن و یا دسامبر پاداشی معادل با یک ماه کاری خود را در یکی از این دو ماه دریافت می کنند. شما می توانید با تحصیل در این کشور، ویزای کار پرتغال را دریافت کنید.

موسسات کاریابی برای مهاجرت به پرتغال

مانند بسیاری از کشورها پرتغال هم دارای موسسات و سایت های کاریابی است که متقاضیان جویای کار چه در کشور پرتغال چه در کشور های مختلف میتوانند از این سایت ها برای پیدا کردن کار مورد نظر و یا بستن قرار داد با کارفرما اقدام کنند. این روش ساده ترین روش می باشد که شما با فرستادن رزومه و انگیزه نامه (در صورت نیاز) و پس از تایید اولیه میتوانید با کارفرما صحبت کنید و قرارداد کاری خود را بگیرید.

چند نمونه از سایت های کاریابی برای دریافت ویزای کار پرتغال: (بعضی از سایت ها برای کل اتحادیه اروپا بوده و شما باید کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید)

SAPO Emprego

Indeed

Net Empregos

Learn4Good

چگونگی اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور پرتغال

زمانی که شخص متقاضی ویزای کار پرتغال را دریافت کرد، در صورت شاغل بودن به کار در مدت 5 سال و پرداخت حق بیمه و مالیات، می تواند برای اقامت دائم خود اقدام کند که البته نیاز به نداشتن سو سابقه و مسلط بودن به زبان پرتغالی هم از شرایط ضروری است. همچنین میتوانید با خرید ملک در پرتغال بعد از مدتی، اقامت دائم این کشور را به دست آورید.

هزینه زندگی در پرتغال

هزینه زندگی با توجه به منطقه زندگی متفاوت می باشد اما به طور میانگین 650 تا 850 یورو ماهانه برای زندگی سطح متوسط در پرتغال نیاز است.

وعده های غذایی

وعده غذایی، رستوران ارزان قیمت: 7.00 €

وعده غذایی برای 2 نفر، رستوران متوسط همراه با پیش غذا، غذای اصلی، دسر: 30.00 €

هزینه مواد غذایی

تخم مرغ (12 عدد)

1.68 €

شیر (1 لیتر)

0.61 €

سینه مرغ (1 کیلوگرم)

5.42 €

گوشت گاو (1 کیلوگرم)

8.97 €

سیب زمینی (1 کیلوگرم)

0.78 €

هزینه حمل و نقل

بلیط یک طرفه مترو: 1.50 €

بلیط ماهانه: 40.00 €

تاکسی هر 1 کیلومتر: 0.69 €

بنزین (1 لیتر): 1.55 €

هزینه اجاره خانه در پرتغال

آپارتمان تک خواب در مرکز شهر 575.91 €

آپارتمان تک خواب خارج از مرکز 450.12 €

قیمت خرید خانه در پرتغال

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر: 2603.3 €

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز: 1661.3 €

معایب زندگی در پرتغال

موضوع بسیار مهمی که افراد قبل از مهاجرت به این کشور باید بدانند اوضاع کسب و کار این کشور است. اگرچه هر سال دولت در پی تلاش برای بهبود این بحران تلاش می کند، اما باعث شده که حتی بسیاری از پرتغالی ها به کشورهای دیگر به امید داشتن کار و درآمدی بهتر مهاجرت کنند. توجه داشته باشید که اجناس و کالاها در پرتقال نسبت به دیگر کشورهای اروپایی گران تر است.

مزایای زندگی در پرتغال

نرخ پایین جرائم

کشور پرتغال هفتمین کشور امن دنیا است و جرائم سنگین به ندرت در این کشور دیده میشود. مردمان این کشور زندگی آرام و بی استرسی را تجربه میکنند. از اخلاق مردمان این کشور می توان به رفتار دوستانه آنها و عدم عجله در امور روزانه اشاره کرد.

تحصیل ارزان

از نظر تحصیل کشور پرتغال دارای موسسات اموزشی با رنکینگ بالا در جهان می باشد و تقریبا شهریه پرداختی سالیانه توسط دانشجویان 1500 یورو است که نسبت به دیگر کشور های اروپایی بسیار ناچیز است. شما می توانید پس از تحصیل برای دریافت ویزای کار پرتغال اقدام کنید.

اب و هوای متنوع

در قسمت شمالی این کشور هوا سردتر و زمستان ها برفی است؛ اما هرچه به سمت جنوب می روید هوا گرم تر و زمستان های معتدل تری را تجربه میکنید. سواحل و دشت های سرسبز این کشور بسیار زیبا بوده و هر بیننده ای را تشویق به پیاده روی و لذت بردن از این طبیعت زیبا میکند.

برای دریافت ویزای کار پرتغال چه کنیم؟

 موسسه مهاجرتی اندیشه همراه شماست که به شما عزیزان کمک کند تا بتوانید ویزای کار پرتغال را دریافت نمایید. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویزای کاری می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.