موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

اخذ ویزای هلند از طریق ثبت شرکت در هلند – سال 2022

ویزای هلند از طریق ثبت شرکت

ممکن است خیلی افراد از این موضوع اطلاع نداشته باشند که برای دریافت ویزای هلند می توانند از طریق ثبت شرکت در این کشور اقدام کنند. در این مطلب قصد داریم توضیحاتی در خصوص انواع ویزای هلند و شرایط و مدارک لازم را به شما عزیزان ارائه دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا اخذ ویزای هلند از طریق ثبت شرکت؟

هلند یکی از بهترین کشورهای اروپایی با یک سیستم مالیاتی کارآمد است. راه اندازی یک شرکت در هلند می تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که قصد دارند در این کشور زیبا کسب و کار خود را راه اندازی کنند. البته برای شرکت های خارجی که به دنبال گسترش فعالیت های خود هستند، نیز انتخاب خوبی است.

انواع ویزای هلند

 راه اندازی کسب و کار در هلند به عنوان یک خارجی مزایای زیادی برای کارآفرین به عنوان یک فرد و سرمایه گذار دارد؛ علاوه بر آن روش کار بسیار ساده است. ما از شما دعوت می کنیم تا این مطلب که توسط تیم مهاجرتی اندیشه تهیه شده است را مطالعه نماید. این مطلب می تواند به شما کمک کند تا نسبت به دریافت ویزای هلند اقدام نمایید.

ویزای تجاری هلند

 هنگام درخواست برای ویزای تجاری هلند، سرمایه گذاران باید بدانند که هدف از بازدید تجاری و سرمایه گذاری واقعی مهم است. بنابراین، می‌توانیم بین ویزای بازدید تجاری و ویزای راه‌اندازی تفاوت قائل شویم، ویزای سرمایه‌گذاران زمانی است که می‌خواهند شرکتی در کشور افتتاح کنند یا نوع دیگری از سرمایه‌گذاری پذیرفته شده را انجام دهند.

این کشور به دلایل متعددی برای سرمایه گذاران خارجی، کشوری جذاب است که از جمله مهم ترین آنها می توان به انگیزه های تحقیق و توسعه جذاب برای شرکت ها، محیط تجاری پایدار و مشارکتی، موقعیت جغرافیایی در اروپا و زیرساخت های خوبی که به سرمایه گذاران اجازه می دهد، اشاره کرد. در نتیجه خیلی از افراد در صدد هستند تا نسبت به اخذ ویزای هلند اقدام نمایند.

مزایای ثبت شرکت در هلند

فرد با ثبت شرکت در هلند نه تنها می‌تواند به‌ راحتی به کشورهای حوزه شنگن رفت و آمد داشته باشد بلکه امکان افتتاح حساب بانکی در هلند و اخذ اقامت برای خود و تمامی اعضای خانواده را نیز خواهد داشت. همچنین پروسه اخذ اقامت از این طریق نیز بسیار کوتاه‌تر از روش‌های مانند اخذ ویزای کاری و تحصیلی بوده و این روش نیاز به داشتن مدرک زبان ندارد. پس یکی از بهترین روش ها برای اخذ ویزای هلند ثبت شرکت در این کشور است.

چه کسانی می توانند در هلند کسب و کار راه اندازی کنند؟

همان طور که گفته شد یکی از روش های اخذ ویزای هلند راه اندازی کسب و کار است. تقریباً هر کسی می‌تواند در هلند کسب‌وکاری راه‌اندازی کند، اما بسته به اینکه آیا به ویزا یا مجوز کار نیاز دارید یا خیر، روش ممکن است کمی متفاوت باشد، به عبارت دیگر، آیا شما از اتحادیه اروپا هستید یا اینکه یک شهروند کشور ثالث هستید.

 شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که به هلند مهاجرت می کنند نیازی به دریافت مجوز اقامت (MVV) یا اجازه کار (TWV) ندارند، صرف نظر از نوع کسب و کاری که می خواهند شروع کنند. این شامل شهروندان بلژیک، بلغارستان، قبرس، دانمارک، آلمان، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، مجارستان، ایرلند، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، نروژ، مالت، اتریش، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، جمهوری چک و سوئد. اتباع سوئیس – تحت شرایط خاص – به عنوان برابر با شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا طبقه بندی می شوند، جایی که کارفرمایان آنها از نیاز به مجوز کار هلندی جداگانه معاف هستند.

اعضای جدیدتر اتحادیه اروپا، با این حال، هنوز نیاز به دریافت مجوز کار هلندی دارند که در حال حاضر برای شهروندان بلغارستان و رومانی قابل اعمال است. یک شماره ثبت شخصی (BSN) معمولاً برای شهروندان اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس پس از ثبت نام در شهرداری محلی صادر می شود. به عنوان شماره تامین اجتماعی و همچنین شماره مالیات عمل می کند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA /  و سوئیس که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار یا خوداشتغالی هستند معمولاً باید از روش های مهاجرت هلند پیروی کنند و اجازه اقامت (MVV) یا مجوز کار (TWV) را دریافت کنند. اجازه اقامت برای یک کارآفرین مستقل مستلزم این است که ثابت کند که کسب و کارش در راستای منافع هلند است و تعداد معینی امتیاز در یک درخواست مبتنی بر امتیاز کسب کند. با این حال، کشورهای ایالات متحده و ژاپن از طریق معاهدات خاصی از سیستم مبتنی بر امتیاز معاف هستند و می توانند روندی با دقت کمتر را دنبال کنند.

ویزای راه اندازی برای مهاجران گزینه دیگری برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس وجود دارد:

ویزای استارت آپ هلند چیست؟

 طبق برخی گزارش‌ها، استارت‌ آپ‌های هلند در سال‌های اخیر به‌طور باورنکردنی محبوب شده‌اند، به طوری که تعداد معاملات سرمایه‌گذاری استارت‌ آپ در سال ۲۰۱۸ در مجموع به ۵۰۰ میلیون یورو رسیده است. ویزای راه اندازی در هلند به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا با امید به کسب و کار موفق و پرسود، شرکتی را در هلند راه اندازی کنند. این ویزا به کارآفرینان بین‌المللی یک دوره یک ساله اعطا می‌شود تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند و به مهاجران فرصت می‌دهد تا محیط تجاری هلند را بیاموزند و مشتریان خود را افزایش دهند. شرایط مختلفی برای اخذ ویزای هلند خصوصا ویزای استارتاپ وجود دارد، مانند همکاری با یک مربی مجرب در هلند و ارائه یک طرح تجاری دقیق.

ویزای استارتاپی که رسماً «اجازه اقامت برای کارآفرینان تازه کار» نامیده می شود، در ژانویه 2015 توسط دولت هلند برای جذب کارآفرینان خارجی معرفی شد. این مجوز برای یک سال معتبر است و به کارآفرینان بین المللی جاه طلب این شانس را می دهد که تجارت جدید خود را در یکی از رقابتی ترین اقتصادهای جهان شروع کنند.

ویزای استارتاپ هلند چگونه کار می کند؟

 برای دریافت ویزای استارتاپ، قبل از ارسال درخواست خود به IND، باید شرایط عمومی و خاص را رعایت کنید. پس از دریافت مجوز اقامت، می توانید به هلند نقل مکان کنید و شروع به توسعه کسب و کار خود کنید. تحت این ویزا، مهاجرانی که در استارتاپ خود در هلند کار می کنند توسط یک تسهیل کننده با تجربه راهنمایی می شوند. این سیستم مربی برای حمایت از کسب و کار جدید طراحی شده است، بنابراین بهترین شانس برای رشد به یک شرکت بالغ را دارد که نه تنها برای کارآفرین بلکه برای اقتصاد هلند نیز مفید است.

چه کسانی می توانند برای ویزای استارتاپ هلند اقدام کنند؟

شهروندان هر کشوری واجد شرایط درخواست ویزای استارتاپ هستند، به شرطی که تمام شرایط لازم را داشته باشند. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و اتباع سوئیس برای زندگی و کار در هلند نیازی به ویزای راه اندازی ندارند زیرا آنها قبلاً طبق قوانین اتحادیه اروپا این حق را دارند. شرایط لازم برای ویزای استارتاپ در هلند برای درخواست ویزای استارتاپ باید شرایط عمومی اجازه اقامت و همچنین مجموعه ای از شرایط راه اندازی خاص را داشته باشید.

 شرایط عمومی برای ویزای استارتاپ هلند:

  • شما یک پاسپورت معتبر دارید.
  • شما تهدیدی برای نظم عمومی یا امنیت ملی نیستید.
  •  هنگام ورود به هلند، شما آماده انجام آزمایش سل هستید. برخی از ملیت ها از این الزام مستثنی هستند.
  •  وقتی به هلند رسیدید بیمه درمانی هلند دریافت می کنید.

 شرایط خاص ویزای استارتاپ

همان طور که گفته شد یکی از روش های اخذ ویزای هلند از طریق راه اندازی استارتاپ است. برای درخواست ویزای استارتاپ باید شرایط خاص زیر را داشته باشید:

  •  برای همکاری با یک تسهیل کننده شناخته شده باید توافق نامه داشته باشید.
  •  محصول یا خدمات شما نوآورانه است؟
  •  شما یک طرح تجاری محکم دارید.
  •  شما کسب و کار جدید خود را در اتاق بازرگانی هلند (KvK) ثبت می کنید.
  •  شما منابع مالی کافی (مانند پس انداز) برای زندگی در هلند دارید.

 تسهیل کننده شناخته شده چیست؟

 تسهیلگر یک سازمان مربی با تجربه تجاری است که در حین توسعه استارتاپ خود را در هلند، راهنمایی و پشتیبانی می کند. بسته به نیاز استارت‌ آپ، این پشتیبانی می‌تواند به شکل‌های متنوعی ارائه شود. همچنین می‌تواند شامل کسب سرمایه‌ گذاری، بازاریابی، کمک به مدیریت عملیاتی، تحقیق و ارائه تماس‌های تجاری باشد. قبل از درخواست برای ویزای راه اندازی، باید تسهیلگری را پیدا کنید و با آن کار کنید که توسط آژانس سازمانی هلند (RVO) به رسمیت شناخته شده است. این عمل برای اطمینان از اینکه تسهیل کننده قابل اعتماد، از نظر مالی سالم و دارای تجربه در هدایت مشاغل جدید است، انجام می شود. هنگامی که یک مربی پیدا کردید، باید با امضای قراردادی با آنها، به طور رسمی همکاری ایجاد کنید.

چرا هلند؟ چرا لازم است نسبت به دریافت ویزای هلند اقدام کنیم؟

شرکت‌های مستقل هسته اصلی اقتصاد کشور را نشان می‌دهند: بسیاری از صاحبان شرکت‌های کوچک یا متوسط تصمیم به افتتاح یک شرکت در هلند می گیرند.  در اتحادیه اروپا و نهادهای بین المللی، به عنوان مثال سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی و بانک جهانی، این گونه کسب و کارها به عنوان «شرکت های کوچک و متوسط / کسب و کار» (SME / SMB) طبقه بندی می شوند.

در صورت تمایل به اخذ ویزای هلند از طریق ثبت شرکت در این کشور می توانید با همکاران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه تماس گرفته و از خدمات مشاوره ای ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.