موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

خرید بیزینس در سوئد

خرید بیزینس در سوئد

در این مقاله از موسسه مهاجرتی اندیشه می خواهیم شما را با شرایط خرید بیزینس در سوئد آشنا کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

از جمله راه های مهاجرتی به کشور سوئد، سرمایه گذاری یا خرید بیزینس می‌باشد. این امر علاوه بر این کشور در بسیاری از کشورهای اروپایی که دارای رونق اقتصادی و تجاری هستند رونق دارد. فردی که شرایط خرید بیزینس در سوئد را داشته باشد می تواند از این طریق ویزای سوئد و اقامت این کشور را نیز دریافت نماید.

دلیل این امر که کشور سوئد برای سرمایه گذاری از طرف بسیاری انتخاب می شود، اقتصاد پایدار و بالا بودن سطح رفاه اجتماعی آن است.

جذب سرمایه گذار نیز برای کشور سوئد دارای فواید بسیاری است. از جمله این که، این کشور دارای جمعیت پایینی می‌باشد که با جذب سرمایه گذاران خارجی، بسترهای شغلی فراوانی برایشان ایجاد خواهد شد.

مزایای خرید بیزینس در سوئد

طبق گزارشات مجمع جهانی، سوئد علاوه بر این که در شاخص آمادگی های شبکه جهانی دارای مقام سوم می باشد، از نظر وضعیت تجاری و سیاسی نیز در سطح مطلوبی قرار دارد. با توجه به برقراری روش مالیات مستقیم در این کشور، شرکت ها پایین ترین نرخ مالیات را پرداخت می کنند.

علاوه بر این طبقه بندی این کشور در ده اقتصاد برتر جهان، سهولت در مقررات سرمایه گذاری و دارا بودن نظام حقوقی متعادل از جمله مواردی است که هر فردی را به دریافت اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری وسوسه می نماید.

شیوه­ های خرید بیزینس در سوئد

شما برای این که در این کشور سرمایه گذاری کنید می توانید به دو روش اقدام نمایید:

روش اول: ایجاد یک فعالیت تجاری جدید

در این روش فرد باید اقدام به ثبت شرکت بر طبق قوانین و مقررات این کشور نماید.

روش دوم: ادامه فعالیت شرکتی که از قبل به ثبت رسیده

در این روش شرکت قبلا به ثبت رسیده اما به دلایلی قصد واگذاری آن را دارد. شما می توانید این شرکت فعال را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که باید سهم شما از سهام شرکت بالاتر از 51% باشد.

مهم ترین مواردی که حتما در مورد چنین شرکت‌هایی لازم است بررسی گردد، میزان بدهی شرکت و عدم انجام جرم‌های قانونی و مالیاتی آن می‌باشد.

مقررات و شرایط خرید بیزینس در سوئد

  •     داشتن گذرنامه با حداقل اعتبار دو و نیم سال
  •     داشتن حداقل میزان تعیین شده سرمایه برای تاسیس شرکت مستقل یا خرید بیش از پنجاه و یک درصد سهام شرکت فعال
  •     آشنایی کامل با زبان انگلیسی و یا سوئدی (ارائه مدرک زبان الزامی نیست)
  •     داشتن تمکن مالی و ارائه مدارک مالی مبنی بر این که توانایی اداره امور زندگی خود و خانواده تان را دارا هستید. (مبلغ برای شخص، همسر و فرزندان زیر هجده سال متفاوت است)
  •     داشتن تخصص مرتبط با فعالیتی که قصد انجام آن را در این کشور دارید. (اگر چه ارائه مدرک دانشگاهی الزامی نیست اما سبب افزایش شانس موفقیت شما خواهد شد)
  •     رعایت قوانین و مقررات کشور سوئد و عدم ارتکاب جرم در طول این مدت اهمیت دارد.
  •     پرداخت مالیات صحیح و به موقع

افرادی که موفق شوند ویزای سوئد از طریق سرمایه گذاری را دریافت کنند، می‌توانند به مدت دو سال در این کشور اقامت کنند که مدت زمان قابل تمدید می‌باشد. در نهایت بعد از این که شرایط و مقررات قانونی را رعایت نمایید و از نظر دولت مشکلی نباشد، می توانید اقامت سوئد را به صورت دائم کسب نمایید.

اگر صاحب همسر یا فرزند زیر هجده سال نیز باشید، می توانید با ارائه مدرک تمکن مالی، برای درخواست اخذ ویزای آنها نیز اقدام کنید.

نکات مهم دریافت اقامت سوئد

نکته اول: همسر شما اگر قصد دارد در کشور سوئد اشتغال مستقل از شما داشته باشد یا ادامه تحصیل دهد،  باید به صورت فردی از دولت تقاضای ویزای کار یا تحصیل کرده و این گونه اقامت سوئد را به دست بیاورد. در غیر این صورت فقط تحت حمایت شما خواهد بود و اجازه کار و تحصیل نخواهد داشت.

نکته دوم: اگر فرزند شما قصد ادامه تحصیل در سوئد را دارد، می بایست از طریق دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند. البته از مزیت‌های این کشور این است که پس از اتمام دوران تحصیل، می تواند در شرکت شما مشغول به کار شده و پس از چهار سال ضمن رعایت کامل مقررات، اقامت دائم این کشور را به دست بیاورد.

نکته سوم: برای دریافت اقامت فرزندان بالاتر از هجده سال، فقط خودشان قادر خواهند بود یکی از روشهای مهاجرتی را برای دریافت ویزای سوئد انتخاب و پیگیری نمایند.

اقامت موقت چهارساله به شرط رعایت موارد زیر تبدیل به اقامت دائم خواهد شد:

  • رعایت قوانین و مقررات کشور سوئد و عدم ارتکاب جرم در طول این مدت.
  • پرداخت مالیات در طول چهار سال اقامت موقت.

اقدامات مورد نیاز جهت خرید بیزینس در سوئد

برای انجام سرمایه گذاری در این کشور، ارائه برخی مدارک الزامی است که به شرح زیر است:

  •     ارائه ترازنامه هزینه­ ها و درآمدها
  •     ارائه مدارک بانکی به منظور اثبات تمکن مالی به مدت دو سال
  •     ارائه پلن قابل قبول در جهت برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری برای آینده
  •     انجام بازاریابی در جهت جذب منابع معتبر اقتصادی
  •     داشتن قدرت مدیریت جهت اداره امور
  •     ارائه قرارداد های مشتریان

معرفی شرکت ها در کشور سوئد

شرکت سهامی: همان گونه که در بسیاری از کشورها از جمله ایران شاهد هستیم، شرکت های سهامی به دو دسته خاص و عام تقسیم می‌گردند. در هر دو گونه اگر دچار بدهی غیر قابل پرداخت شوید، این بدهی از دارایی شرکت برداشته خواهد شد.

موسسه­ های اقتصادی: این نوع موسسات نیز تاسیس راحت تری دارند چون به ثبت نام تجاری یا شرکت نیازی ندارند. اما شرایط ایجاد آن وجود حداقل سه نفر شریک کاری است.

شرکت انحصاری: در این نوع مالک مسئولیت تمام موارد را به عهده دارد و انتخاب نام شرکت و ثبت آن ضروری نیست. پرداخت مالیات به موقع از موارد جدانشدنی این نوع شرکت است.

شرکت با مسئولیت محدود: داشتن حداقل سرمایه ی تعیین شده از سوی دولت برای تأسیس این نوع شرکت الزامی می باشد. مالیات نیز بر اساس درصدی از سود تعیین می شود. علاوه بر این باید نوع شرکت که خصوصی است یا دولتی مشخص گردد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای سرمایه­ گذاری سوئد

اصل پاسپورت به همراه کپی از تمام صفحات

ارائه پاسپورت همسر و فرزندان زیر هجده سال به همراه کپی

ارائه اصل بیانیه بانک به همراه کپی برابر اصل

ارائه قرارداد خرید یا اجاره ی ملک

ارائه رزومه شغلی فرد متقاضی

ارائه گواهینامه ثبت شرکت

ارائه اساسنامه شرکت

ارائه قرارداد اجاره شرکت

نتیجه گیری

سوئد یک کشور پیشرفته با جمعیت کم است که از سرمایه گذاران استقبال می کند. اما برای اخذ اقامت این کشور باید مدارک کامل و شرایط گفته شده در این مقاله را داشته باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.