مهاجرت کادر درمان به
دانمارک

مهاجرت کادر درمان به دانمارک

کشور دانمارک با داشتن سیستم سلامت ایده آل و سطح بالای زندگی، از مقاصد محبوب مهاجرت کادر درمان است. کمبود نیروهای کادر درمانی در دانمارک و افزایش میانگین سنی و تعداد سالمندان باعث شده که این کشور شرایط مساعدی برای مهاجرت پرستاران و پزشکان به دانمارک فراهم کند. امکان معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی و پرستاری در نظام پزشکی دانمارک وجود دارد؛ و این کار پروسه مهاجرت کادر درمان به دانمارک را ساده تر کرده است. در این مطلب به رشته های مورد نیاز کشور دانمارک و شرایط مهاجرت کادر درمان به دانمارک می پردازیم. امروزه بسیاری از اعضای کادر درمان برای بهبود شرایط کاری خود به دنبال اخذ اقامت کشورهای برتر جهان هستند. کار با درامد بالاتر و در بیمارستان های مجهز و پیشرفته و پیشرفت در زمینه کاری از دیگر دلایلی است که پزشکان و پرستاران را برای مهاجرت مشتاق تر می کند.

مراحل و شرایط مهاجرت کادر درمان به دانمارک

  1. در مرحله اول برای مهاجرت باید برای ویزای کادر درمان دانمارک درخواست دهید.
  2. مدارک تحصیلی، سوابق شغلی و مدرک نظام پزشکی شما باید برای وزارت بهداشت دانمارک ارسال شود.
  3. پس از تایید وزارت بهداشت دانمارک و اثبات تمکن مالی میتوانید ویزای سه ساله فعالیت حرفه ای در دانمارک را دریافت کنید.
  • مدت زمان بررسی مدارک برای پزشکان بین 16 تا 22 ماه است و علاوه بر وزارت بهداشت دانمارک ، وزارت امور خارجه دانمارک و ایپیک آمریکا نیز باید مدارک را تایید کنند.
  • برای دندان پزشکان پروسه بررسی مدارک مشابه پزشکان است ولی به تایید ایپیک آمریکا نیازی نیست.
  • مدت زمان بررسی و تایید مدارک پرستاران 6 تا 8 ماه است و به تایید ایپیک آمریکا نیازی نیست.

مزایای مهاجرت کادر درمان به دانمارک

  • اخذ اقامت دانمارک

پس از مهاجرت و مشغول به کار شدن در بیمارستان ها و مراکز درمانی و تمدید اقامت موقت مانند دیگر کشورهای اروپایی امکان دریافت اقامت دائم دارید. پس از دو سال فعالیت حرفه ای در دانمارک می توانید درخواست اقامت دائم دهید. پس از دریافت اقامت دائم برای خود و خانواده میتوانید پاسپورت کشور دانمارک را هم دریافت کنید.

  • اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان

شما میتوانید با همسر و فرزندان زیر 18 سال خود به دانمارک مهاجرت کنید. در طول مدت اقامت خدمات درمانی و تحصیلی برای خانواده شما رایگان خواهد بود. همچنین همراهان شما اجازه کار تمام وقت دارند.

  • کار در طول دوره یادگیری زبان دانمارکی

متقاضی در طول دوره یادگیری زبان دانمارکی اجازه 20 ساعت کار در هفته دارد. توجه داشته باشید پیش از آزمون پزشکی و قبولی در امتحانات امکان کار در حیطه پزشکی را ندارید.

  • خرید خانه در دانمارک

متقاضی پس از 3 ماه کار در دانمارک میتواند با پرداخت 20 درصد از قیمت، خانه خریداری کند و در اقساط 30 ساله بازپرداخت را انجام دهد.

البته مزایای مهاجرت کادر درمان به دانمارک فقط موارد بالا نیست. کشورهای حوزه اسکاندیناوی به واسطه تامین مزایای رفاهی برای شهروندان مشهور و محبوب هستند. کمک هزینه به خانواده های دارای کودکان زیر 18 سال،مزایای مربوط به زایمان،مرخصی بیماری و بیمه بیکاری از دیگر مزایای مهاجرت به دانمارک است .

پس از دریافت مدرک زبان سوئدی باید در امتحانات تئوری و عملی مرتبط با رشته تحصیلی یا شغلی حود شرکت نمایید و در صورت کسب موفقیت در هر دو امتحان کارتی دریافت می‌کنید. نشان‌دهنده‌ اجازه کار و ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به شما است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کادر درمان دانمارک

  • پاسپورت و ترجمه سایر مدارک شناسایی
  • سند ازدواج (در صورت متاهل بودن)
  • ترجمه رسمی دانشنامه و ریز نمرات با جزئیات کامل
  • رزومه شامل اطلاعات کامل تحصیلی و سوابق شغلی
  • گواهی های حرفه ای
  • مدارک مربوط به سابقه کار
  • مدارک مربوط به نظام پزشکی کشور مبداء

تجربه مهاجرت کادر درمان به دانمارک

طبق تجربیات کسانی که به دانمارک مهاجرت کرده اند، پزشکان در دانمارک از احترام بالایی برخوردارند و اگر شما می خواهید برای مهاجرت کادر درمان به دانمارک اقدام نمایید راه مناسبی را برای ارتقاء سطح پزشکی خود انتخاب کرده اید.

بیماران دانمارکی به سیستم مراقبت های پزشکی کشورشان اعتماد دارند و با خیال راحت به پزشک مراجعه می کنند و ملیت پزشک برای آنان مهم نیست بلکه کیفیت کاری که ارائه می شود اهمیت دارد

مشاوره رایگان مهاجرت کادر درمان به دانمارک

هدف ما در موسسه مهاجرتی اندیشه از مطالب ارائه شده، اطلاع رسانی و کمک به عزیزان علاقمند به مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا می‌باشد.

برای ارتباط با مشاوران مهاجرتی ما فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.