موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

مهاجرت
کادر درمان

مهاجرت کادر درمان

شرایط دریافت ویزای کار پرستاری در یک نگاه

در حال حاضر کشورهای سوئد ، نروژ ، دانمارک و آلمان به شدت به نیروی کار پرستاران نیاز دارد؛ به همین دلیل موقعیت‌های شغلی مناسب، حقوق و مزایایی در اختیار پرستاران در این کشورها قرار می‌گیرد که باعث شده مهاجرت پرستاران به این کشورها بیش از پیش طرفدار پیدا کند. در این مطلب با شرایط مهاجرت پرستاران به سوئد ، مهاجرت پرستاران به نروژ ، مهاجرت پرستاران به دانمارک ، مهاجرت پرستاران به آلمان و حقوق این قشر در شهرهای مختلف این کشور آشنا می‌شویم اما پیش از آن، خوب است بدانید که موسسه مهاجرتی اندیشه که یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در خارج از کشور محسوب می شود، نماینده انحصاری بیش از ۱۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کشورهای سوئد، نروژ، دانمارک و آلمان است که به مدت محدود، شرایط دریافت ویزای کار پرستاری در این کشور ها را برای تعدادی از پرستاران خوب ایرانی به طور رایگان فراهم کرده است. برای اطلاع دقیق از شرایط مهاجرت کادر درمان به اروپا، فرم ارزیابی و مشاوره رایگان را تکمیل کنید.

مهاجرت کادر درمان به کشور سوئد

سوئد یکی از بهتربن کشورها در بخش درمانی و بهداشتی است. سیستم بهداشتی درمانی سوئد عمدتاً توسط دولت تأمین بودجه می‌شود، اگرچه مراقبت های بهداشتی خصوصی نیز وجود دارد. از این سو کادر درمانی و پزشکی در سوئد تقاضای کاری بالایی دارند. تامین مالی بهداشت و درمان سوئد در درجه اول از طریق مالیات‌های اخذ شده توسط شوراهای شهری و شهرداری‌ها انجام می‌شود. در کشورسوئد، تقریبا ۲۰ درصد از جمعیت ۱۰ میلیون نفری آن، افراد با سنین ۶۵ سال به بالا هستند. با افزایش سن افراد، نیازهای مراقبتی و بهداشتی آنها به طور تصاعدی افزایش می‌یابد.

لیست رشته های کادر درمان 

مورد نیاز در سوئد

این رشته‌های علوم پزشکی باید ابتدا مجوز کار به دست آورند. اگر در یکی از مشاغل علوم‌پزشکی زیر تحصیلات عالیه و دانشگاهی دارید، می‌توانید برای دریافت مجوز کار در سوئد و مهاجرت به سوئد اقدام کنید:

  • پزشکان Doctor
  • پرستاران Nurse
  • دندانپزشکان Dentist
  • پرستاران اشعه ایکس X-ray Nurse
  • فیزیوتراپیست ها Physiotherapist
  • داروسازان Pharmacist
  • بینایی شناسی Optician
  • ماماها Midwifer
  • روانشناسان Psychologist
  • متخصص تغذیه dietitian
  • بهداشت دهان و دندان dental hygienist
  • آسیب شناس گفتار و زبان speech and language pathologist
  • شنوایی سنجی Audiometry
  • زیست پزشکی Biomedicine
  • فیزیک پزشکی Medical physics
  • ارتوپدی Orthopedics
  • گفتار درمانی Speech-Language Pathologists

مراحل ورود کادر درمان به کشور سوئد

  1. اخذ تاییدیه مدارک تحصیلی از دولت سوئد
  2. یادگیری زبان سوئدی تا سطح C1
  3. گذراندن آزمون / آزمون های مرتبط
  4. شرکت در دوره کارآموزی با دریافت حقوق
  5. گذراندن دوره قوانین پزشکی و پیراپزشکی کشور سوئد
  6. دریافت لایسنس اشتغال در رشته مورد نظر خود
  7. شروع اشتغال به صورت رسمی و دریافت حقوق

به طور کلی جهت ورود به بازار کار سوئد پس از پایان دوره آموزش زبان سوئدی، پزشکان به مدت ۶ ماه و پرستاران به مدت ۳ ماه یک دوره‌ی کارآموزی (Premedical) می‌گذرانند و بعد از اتمام آن می‌توانند به عنوان کادر درمان سوئد وارد بازار کار این کشور شوند.

معادل سازی مدارک تحصیلی پیش از ورود

در گام اول از مهاجرت کادر درمان سوئد، دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی و سوابق کاری متقاضیان الزامی می‌باشد. این روند در حدود 6 الی 8 ماه به طول می‌انجامد و متقاضی می‌تواند در صورت تایید برای خود و همسر و فرزندانش درخواست ویزا کند. افراد باید پس از تایید مدارک اقدام به شرکت در کلاس‌های زبان سوئدی شرکت کنند تا با پیش زمینه قبلی وارد کلاس‌های معادل‌سازی شوند. اصلی‌ترین گام در طی روند معادل‌سازی یادگیری دوره زبان سوئدی می‌باشد که پس از اتمام آن دانشجو می‌تواند با گذراندن یک دوره تئوری و عملی گواهینامه مرتبط را اخذ نماید و در این کشور کار خود را آغاز کند.

مراحل معادل سازی مدارک در سوئد

جهت شروع پروسه معادل سازی قبل از هرچیز فرد متقاضی باید مدارک خواسته شده اعم از مدارک تحصیلی، هویتی و سوابق کاری خود را جهت تایید به وزارت بهداشت کشور سوئد ارسال نماید. مدت زمان این فرآیند حدود 6 الی 8 ماه است تا فرد پاسخ دریافت نماید. در صورتی که مدارک متقاضی مورد تایید واقع شود می‌تواند جهت دریافت ویزای خود و همراهانش اقدام کند. گام دوم معادل‌سازی؛ یادگیری زبان سوئدی در این کشور می‌باشد.

پس از دریافت مدرک زبان سوئدی باید در امتحانات تئوری و عملی مرتبط با رشته تحصیلی یا شغلی حود شرکت نمایید و در صورت کسب موفقیت در هر دو امتحان کارتی دریافت می‌کنید. نشان‌دهنده‌ اجازه کار و ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به شما است.

دریافت ویزای همراه

افرادی که قصد مهاجرت به از طریق پذیرش در کادر درمان سوئد را دارند، می‌توانند جهت اخذ ویزای همراه برای خانواده خود که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال است اقدام کنند و همزمان خانواده خود هم را هم وارد این کشور کنند.

با ارائه نامه تمکن مالی به صورت همزمان همسر و فرزند زیر 18 سال با متقاضی ویزای کادر درمان می توانند مهاجرت کنند. همسر متقاضی اجازه ی کار داشته و برای فرزند تا 18 سالگی سیستم درمانی و آموزش رایگان می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش کادر درمان سوئد

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • اثبات تمکن مالی و ارائه صورت حساب بانکی
  • ارائه مدارک بیمه درمانی خود و یا در صورت لزوم خانواده
  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات به همراه ترجمه رسمی آن
  • ارائه حداقل یکسال سوابق کاری

هزینه زندگی در کشور سوئد

هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ کشور سوئد همانند استکلهم که پایتخت این کشور است نسبت به گوتنبرگ و اوپسالا.. گرانتر است، هزینه های ماهانه در استکلهم بدون در نظر گرفتن اجاره خانه برای یک نفر حدود ۱۰۰۰۰ کرون می باشد.

مزایای مهاجرت کادر درمان به کشور سوئد

  • امکان بردن همسر و فرزندان
  • امکان سهولت رفت و آمد در اتحادیه اروپا
  • امکان تحصیل رایگان برای همسر و فرزند
  • امکان دریافت اقامت سوئد
  • امکان دریافت پاسپورت سوئدی پس از مدت ۵ سال
  • اخذ اقامت دائم پس از مدت ۴ سال کارکردن در کشور سوئد
  • مهاجرت به کشور سوئد از طریق دوره های زبان سوئدی بدون مدرک زبان

مهاجرت پرستاران به کشور سوئد

مهاجرت پرستاران به کشور سوئد به دلیل نیاز این کشور به مشاغل پرستاری و کمک پرستاری از نیروهای کار این کشور است. مهاجرت پرستاران به کشور سوئد در نهایت منجر به فعالیت آنها در رشته هایی چون پرستاری اورژانس، پرستاری سالمندان،پرستاری اتاق عمل، پرستاری کودکان، پرستاری بیماران اعصاب و روان و پرستاری رادیوگرافی و عکس برداری خواهد شد.

لازم به ذکر است که طول دوره های آموزشی پرستاری عمومی در سطح کارشناسی در کشور سوئد، ۳ سال است و حداقل مدرک تحصیلی لازم برای دریافت مجوز کار کشور سوئد، مدرک کارشناسی است.

درآمد پرستاران متوسط ماهانه ۳۷۷۰۰ کرون سوئد را به دنبال خواهد داشت.

مهاجرت پزشکان به سوئد

مهاجرت پزشکان به کشور سوئد می تواند بخشی از نیاز روزافزون این کشور به پزشکان عمومی و پزشکان خانواده برای کار در کلینیک های دولتی و خصوصی را تامین کند. دلیل اصلی کمبود نیروی پزشک در کشور سوئد افزایش سن پزشکان فعال در این زمینه، افزایش تعداد سالمندان نیازمند به خدمات درمانی در کشور سوئد و در کل روند رو به پیری جمعیت کشور سوئد است.

اشتغال به کار در مراکز درمانی خصوصی و دولتی این کشور منجر به کسب درآمد متوسط ماهانه ۴۰۰۰۰کرون برای پزشکان عمومی و تا ۷۰۰۰۰کرون برای پزشکان متخصص خواهد شد.

مهاجرت دندان پزشکان به کشور سوئد

مهاجرت دندانپزشکان به کشور سوئد منجر به فعالیت رسمی آنها در بخش خصوصی به عنوان دندانپزشک عمومی، در بخش های دولتی زیر نظر نهاد های مربوطه استانی، در بیمارستان ها به عنوان کارمند بیمارستان و در دانشگاه ها و دانشکده های دندانپزشکی به عنوان کارمند دانشگاه در سمت استاد، دانشیار یا استادیارخواهد شد.

مهاجرت دندانپزشکان به کشور سوئدو فعالیت رسمی آنها در این شغل منجر به کسب درآمد متوسط ماهانه ۶۹۲۰۰ کرون خواهد شد.

مهاجرت روانشناسان به کشور سوئد

مهاجرت روانشناسان به کشور سوئد و اشتغال به کار آنها برای تمام کسانی که مدرک روانشناسی دارند مستلزم گذراندن دوره های کارآموزی یک ساله است. این موضوع حتی شامل کسانیکه مدرک خود را از کشور سوئد، یا یکی از کشورهای اروپایی دریافت کرده اند نیز می شود.

مهاجرت روانپزشکان به کشور سوئد و کسب درآمد متوسط ماهانه  ۶۸۹۰۰ کرون در سمت استاد روانپزشکی و درآمد متوسط ماهانه ۶۳۸۰۰ کرون سوئد به عنوان روان درمانگر، بسیاری از افراد را برای مهاجرت به این کشور تشویق می نماید.

مهاجرت تکنسین علوم آزمایشگاهی به کشور سوئد

تکنسین علوم آزمایشگاهی به کشور سوئد نیازمند گذراندن دوره های آموزشی تکمیلی در کشور سوئد و اخذ مجوز فعالیت رسمی و مجوز کار این کشور است.درآمد متوسط ماهانه تکنسین های آزمایشگاه  های پزشکی درکشور سوئد34400 کرون در سال است.

مهاجرت به نروژ

ویزای کادر درمان نروژ

خوب است بدانید که نروژ یکی از کشورهای اسکاندیناوی است و جزو زیباترین کشورهای جهان به حساب می آید. در نروژ سطح تحصیلات افراد بالاست و از این رو افراد اغلب ثروتمند هستند. افرادی هم که توانایی کار کردن ندارند از طرف دولت حمایت می شوند که زندگی نرمالی را داشته باشند. امنیت بالا، اقتصادی پویا به دور از بیکاری و رفاه اجتماعی سبب شده تا این کشور به مقصد مناسبی برای مهاجرت تبدیل شود.

معادل سازی مدارک در نروژ

برای مهاجرت کادر درمان به نروژ باید معادل سازی مدارک انجام شود. پذیرش کادر درمان فقط از طریق معادل سازی سرفصل دروس امکان پذیر است. بعد از معادل سازی دروس به زبان نروژی یک آزمون از متقاضی گرفته می شود. ۳ حالت برای برای معادل سازی وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. معادل سازی به صورت کامل انجام می شود و دیگر نیازی نیست که فرد واحد را مجدد در دانشگاه پاس کند.
  2. یک سری دروس و سرفصل ها در دانشگاه نروژ تدریس شده که در دانشگاه مبدا وجود ندارد، یا در آن سالی که فرد متقاضی مدرک خود را دریافت کرده است، تدریس نشده، در این حالت فرد باید در کشور نروژ به دانشگاه برود و مجدد آن واحدها را بگذراند.
  3. حالت سوم حالتی هست که استانداردهای مدرک شخص مطابق با استانداردهای کشور نروژ نیست و در این حالت فرد ممکن است نتواند تاییدیه پذیرش را از طریق این کشور دریافت کند و ریجکت شود.

رشته های مورد نیاز برای پذیرش کادر درمان در نروژ

افرادی که در زمینه های مختلف مانند:

  • دندان پزشکی
  • پزشک عمومی
  • پزشک جراح
  • متخصصین قلب و عروق
  • علوم آزمایشگاهی
  • پرستاری
  • فیزیوتراپی
  • ارتوپد روانشناسی
  • و ….

مدت زمان پروسه معادل سازی برای کادر درمان نروژ

پروسه معادل سازی برای کادر درمان نروژ حدود ۷ تا ۹ ماه زمان می برد. جالب است بدانید افرادی که از طریق اخذ ویزای کادر درمان نروژ اقدام می کنند، می توانند ۲ سال اقامت نروژ را دریافت کنند؛ این افراد طی این دو سال اجازه کار دارند و فرصتی به آنها داده می شود تا زبان نروژی را یاد بگیرند. در این بازه زمانی افراد در صورت نیاز می توانند برای گذراندن واحدهای درسی به صورت رایگان، به دانشگاه مراجعه نمایند؛ تا پس از پاس کردن واحدهای درسی، آزمون های مربوطه را شرکت کنند.

ویزای همراه برای کادر درمان نروژ

زمانی که فرد برای گرفتن ویزای کادر درمان اقدام می کند، برای همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود نیز می تواند ویزای همراه بگیرد و این موضوع یکی از مزایای ویزای کادر درمان نروژ است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کادر درمان نروژ

  1. مدارک هویتی و کارت شناسایی، اصل مدرک تحصیلی که به صورت ترجمه شده باشد.
  2. پروانه نظام پزشکی و یا نظام پرستاری
  3. ریز نمرات دروس تحصیلی
  4. ارائه مدرکی که مدت زمان تحصیل فرد را نشان دهد.

 مزایای ویزای کادر درمان نروژ

  • امکان بردن همسر و فرزندان
  • امکان سهولت رفت و آمد در اتحادیه اروپا
  • امکان تحصیل رایگان برای همسر و فرزند
  • امکان دریافت اقامت نروژ
  • امکان دریافت پاسپورت نروژی پس از مدت ۵ سال
  • اخذ اقامت دائم پس از مدت ۴ سال کارکردن در کشور نروژ
  • مهاجرت به کشور نروژ بدون نیاز به مدرک زبان

مهاجرت کادر درمان به دانمارک

ویزای کادر درمان دانمارک

دولت دانمارک برای تقویت کادر درمان خود و پزشکان و متخصصانی که دارد، مزایای ویژه‌ای در نظر گرفته و شرایط را برای زندگی مطلوب این افراد فراهم می‌کند. این کشور به دلیل نیاز فراوان به پزشکان ماهر در تمام زمینه‌های پزشکی هرساله تعداد زیادی پزشک متخصص را دعوت به همکاری با این کشور می‌کند. متداول‌ترین رشته‌های پزشکی که در دانمارک مراجعه‌کنندگان زیادی دارند شامل مواردی همچون پزشک عمومی، دندان پزشک و پرستار میباشد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کادر درمان به دانمارک

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کادر درمان به دانمارک شامل موارد زیر است:

  1. مدارک هویتی
  2. مدارک تحصیلی
  3. سابقه کاری حداقل یکسال
  4. آموزش زبان دانمارکی

پس از اخذ تاییدیه های لازم، متقاضی آماده سفر به کشور دانمارک خواهد شد. متقاضی باید در یکی از مراکز معتبر آموزش زبان دانمارکی که مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت دانمارک باشد ثبت نام نموده، زبان دانمارکی را آموخته و تاییدیه لازم را دریافت نماید و پس از آن وارد دوره کارورزی شود.

دوره کارورزی

میتوان گفت که آخرین مرحله از روند مهاجرت پرستار به دانمارک، طی کردن دوره کارورزی به مدت ۶ ماه است. طی کردن این دوره که با حقوق همراه است، لازمه حضور در کادر درمان دانمارک است. در این دوره آموزش های ضروری برای کار در حرفه پرستاری به متقاضیان ارائه میگردد و متقاضی در این دوره مورد رصد کارفرما و سرپرست بخش مربوطه قرار میگیرد و در انتهای دوره یک آزمون عملی مبتنی بر همان آموزش ها از متقاضی گرفته میشود که در صورت قبولی، اجازه عضویت در کادر درمان دانمارک را پیدا خواهند کرد.

مزایای مهاجرت کادر درمان به دانمارک

  • همراهی همزمان خانواده
  • تحصیل رایگان فرزندان
  • اجازه کار همراهان
  • برخورداری از مزایای بیمه ای
  • امکان اخذ اقامت دائم
  • برخورداری از مزایای بازنشستگی
  • اجازه کار پاره وقت حین آموزش

بهترین شهر‌های دانمارک برای مهاجرت کادر درمان

اخذ اقامت دائم

افرادی که موفق به اخذ ویزای کادر درمان دانمارک می‌شوند پس از گذشت ۵ سال از شروع کار خود می‌توانند با مراجعه به سفارت این کشور درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم این کشور به ثبت برسانند.

مهاجرت کادر درمان به آلمان

بخش مراقبت‌های بهداشتی آلمان با توجه به توسعه جمعیتی و ویژگی‌های ساختاری سیستم مراقبت‌های بهداشتی آلمان، نیاز به کارکنان بهداشتی به‌ویژه پزشکان و پرستاران در آلمان روز به روز افزایش می‌یابد مهاجرت کادر درمان به آلمان، مستلزم گذراندن آزمون معادل‌سازی و دریافت مجوز کار در آلمان است.

روش‌های مهاجرت کادر درمان به آلمان

جهت مهاجرت کاری کادر درمان به آلمان دو روش وجود دارد:

  1. دریافت یک پیشنهاد شغلی یا Job Offer
  2. اخذ ویزای جست و جوی کار یا Job Seeker

پروسه معادل سازی برای کادر درمان آلمان

ایرانیانی که در رشته‌های پزشکی یا پیراپزشکی تحصیل کرده‌اند و قصد مهاجرت کاری به آلمان دارند، لازم است مدارکشان معادل سازی شود.

در این پروسه، اداره ارزیابی به صلاح دید، شما را ملزم به شرکت در برخی دوره‌های مربوط به رشته خود می‌کند، که در پایان این دوره‌ها مدارک شما معادل سازی و مورد تایید کشور آلمان قرار می‌گیرد.

مدارکی که در اختیار شما قرار می‌گیرد به زبان آلمانی است و پس از صدور آن اجازه کار در آلمان را کسب خواهید کرد.

دقت داشته باشید جهت صدور ویزا باید مدرک زبان آلمانی خود را در سطح B2 از آموزشگاه‌ها یا مؤسساتی که مورد تایید سفارت آلمان است، دریافت کرده باشید.

کادر درمان مورد نیاز آلمان

  • پزشک
  • پرستار
  • پزشک اطفال
  • فیزیوتراپ
  • تکنسین بیهوشی
  • تکنسین رادیولوژی
  • پزشک متخصص و جراح
  • کارشناس بهداشت
  • عمومی
  • دندانپزشک
  • متخصص زنان و زایمان
  • تکنسین علوم آزمایشگاهی
  • کارشناس و متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی
  • داروساز
  • پرستار اورژانس
  • دامپزشک

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کادر درمان به آلمان

  • داشتن حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط
  • داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B2
  • داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های سفر و زندگی در آلمان (در صورت استفاده از روش جاب آفر نیازی به اثبات تمکن مالی نخواهید داشت)
  • مدارک مربوط به سوابق کاری
  • اصل مدارک تحصیلی
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • بیمه مسافرتی

نکته قابل توجه برای ویزای کادر درمان آلمان این است که ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2  به سفارت آلمان در ایران الزامی می باشد .

مشاوره مهاجرتی رایگان

هدف ما در موسسه مهاجرتی اندیشه از مطالب ارائه شده، اطلاع رسانی و کمک به عزیزان علاقمند به مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا می‌باشد.

برای ارتباط با مشاوران مهاجرتی ما فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.