مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش در حال حاضر متقاضیان زیادی پیدا کرده است، زیرا این کشور، عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است و مزایای بسیاری را در اختیار مهاجران قرار می دهد. اتریش با مساحت 83878 کیلومتر مربع، در قسمت مرکزی اروپا واقع است که دارای جمعیتی در حدود 9 میلیون نفر است. مرکز آن شهر وین و واحد پولی آن یورو است. این کشور توانسته در بسیاری از شاخصه های زندگی در مرتبه نخست قرار بگیرد و به عنوان یک کشور سرمایه دار طبقه بندی گردد.

مناسب ترین مقصد برای شما کجاست؟

آنچه در این مقاله میخوانید:

مهاجرت به اتریش در حال حاضر متقاضیان زیادی پیدا کرده است، زیرا این کشور، عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است و مزایای بسیاری را در اختیار مهاجران قرار می دهد. اتریش با مساحت 83878 کیلومتر مربع، در قسمت مرکزی اروپا واقع است که دارای جمعیتی در حدود 9 میلیون نفر است. مرکز آن شهر وین و واحد پولی آن یورو است. این کشور توانسته در بسیاری از شاخصه های زندگی در مرتبه نخست قرار بگیرد و به عنوان یک کشور سرمایه دار طبقه بندی گردد. آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، اسلوونی، مجارستان، ایتالیا، سوئیس و لیختن اشتاین همسایه های کشور اتریش هستند. آب و هوای حاکم بر آن به دلیل وجود رشته کوه های آلپ غالبا کوهستانی و سرد است.

دین مردم اتریش غالبا مسیحیت است اما حضور ادیان دیگری مانند اسلام، یهودیت، بوداییسم و غیره نیز مشهود است. زبان غالب نیز اتریشی آلمانی است ولی برخی به زبان مجارستانی و اسلوونیایی نیز صحبت می کنند. این کشور نیز همانند سایر کشورهای اروپایی مهاجر پذیر است. در ادامه به چند مورد روش های مهاجرت به اتریش و دریافت اقامت آن اشاره خواهیم کرد:

مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار

مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار، هزینه چندانی ندارد و فقط لازم است شغل مناسب را بیابید و شرایط لازم را داشته باشید. برای یافتن شغل می توانید از طریق پیشنهاد کار اقدام کنید. با داشتن حداقل مدرک تحصیلی مورد نظر، سن مطلوب و تخصص مربوط می توانید به دریافت کار در کشور مورد نظر اقدام کنید.

البته شما در صورتی صاحب کار می شوید که کارفرما به مدت سه ماه و با آگهی کردن در سطح کشور و منطقه اروپا، فرد مورد نظر را نیافته باشد.

در مورد بعدی پس از مهاجرت به اتریش می توانید ابتدا از کشور اتریش درخواست ویزای شش ماهه نمایید تا در مدت مورد درخواست به جستجوی کار بپردازید. در صورت یافتن شغلی متناسب با مدرک تحصیلی خود می توانید اقامت این کشور را نیز کسب نمایید.

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

آسان ترین روش مهاجرت به اتریش، از طریق ویزای تحصیلی است. در این کشور می توانید در دانشگاه خصوصی یا دولتی تحصیل کنی . دانشگاه های دولتی علاوه بر شهروندان، برای دانشجویان بین المللی نیز رایگان خواهد بود دلیل اصلی انتخاب اتریش برای تحصیل کیفیت آموزشی بالا و سطح رفاه اجتماعی مناسب است.

نکته حائز اهمیت این است که اگر می خواهید در مقاطع مختلف دانشگاه دولتی اتریش تحصیل کنید، می بایست علاوه بر اینکه در مقطع قبلی نیز دانشجوی دانشگاه دولتی کشور مبدا باشید، در آزمون ورودی مقطع جدید نیز در کشور خودتان امتیاز کسب کرده باشید. برای تحصیل در اتریش، تسلط به زبان آلمانی شرط است و به این افراد اجازه تحصیل رایگان داده می شود. علاوه بر آن، برای تامین مخارج زندگی خود، می توانید به صورت پاره وقت، شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود بیابید.

دانشگاه های خصوصی اتریش هزینه های تحصیل را دریافت می‌کنند که از مزایای آن نیز آموزش به زبان انگلیسی است. علاوه بر این نداشتن شرط سنی برای این دانشگاه ها، آن را برای بسیاری از افراد خارجی مورد توجه قرار داده است. پس از اتمام دوره تحصیل بین شش ماه تا یک سال وقت دارید تا با پیدا کردن شغل مرتبط اجازه اقامت کاری دریافت نمایید.

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری یکی دیگر از روش های مهاجرت به این کشور است. شیوه های سرمایه گذاری در اتریش بسیار متنوع است و انجام هر کدام وابسته به شرایط شما خواهد بود. از باب این که اتریش دارای رشد مثبت اقتصادی و امنیت بالا برای سرمایه گذاران است، سالانه تعداد زیادی سرمایه گذار را به سمت خود جذب می کند. شما نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی می توانید با سرمایه کمتری اقدام نمایید و به دسته سرمایه گذاران اتریشی بپیوندید.

ثبت شرکت: شما لازم است برای این منظور یک ایده خلاقانه تحت عنوان بیزینس پلن به سازمان مربوطه در اتریش ارائه دهید و در صورت موافقت به انجام برسانید.  پس از آن با تزریق حداقل سرمایه مورد نظر به کار خود ادامه خواهید داد.

مهاجرت به اتریش از طریق تولد

اعطای تابعیت به کودک متولد شده تابع دو نوع است یا بر اساس خون یا بر اساس خاک. در تابعیت بر اساس خاک، محل تولد شما می تواند به شما تابعیت بدهد. اما تابعیت خون یعنی تابعیت والدین می تواند برای فرزند تابعیت به همراه بیاورد. هر کشور در این زمینه قانون خود را دارد. در کشور اتریش نیز طبق قانون، اگر هر یک از والدین اتریشی باشند و ازدواج نیز قانونی شده باشد، کودک نیز می تواند تابعیت اتریش را به دست بیاورد. اما اگر ازدواج رسمی نباشد و پدر تابعیت اتریشی داشته باشد، پدر هشت هفته زمان دارد تا پس از تولد به دولت اتریش اعلام کند که کودک متعلق به وی است. دادگاه پس از تایید به کودک تابعیت خواهد داد.

در دیدگاه دولت اتریش کودک تا قبل از بزرگسالی می تواند دو تابعیتی باشد اما هنگامی که به سن قانونی برسد باید در بین تابعیت های خود دست به انتخاب بزند. اگر پدر یا مادر کودک اتریشی باشند اما در کشور دیگری سکونت داشته باشند، کودک این خانواده نیز می تواند با پیروی از پدر یا مادرش تابع اتریش گردد. البته در مورد پذیرش اصل خاک نیز در کشور اتریش استثناء هوایی وجود دارد.

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

ازدواج نیز از راه های دریافت اقامت در اتریش است که از قوانین کشور پیروی می کند.

  •  سن هر دو زوجین نباید کمتر از هجده سال باشد، در صورت کمتر بودن سن باید اجازه قیم وی موجود باشد.
  •  شخص خارجی در صورت ازدواج با فرد اتریشی نمی‌تواند اقامت اتریش را دریافت کند. گذشت شش سال از ازدواج شرط می‌باشد. علاوه بر این باید پنج سال از زمان ازدواج در اتریش و در یک منزل سکونت داشته باشند.
  •  فرد خارجی باید تسلط کامل به زبان آلمانی داشته باشد.
  •  عدم سوء پیشینه کیفری، تمکن مالی و … نیز از شرایط دریافت تابعیت اتریش است.

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی دیگر از روش های مهاجرت به اتریش است اما مشکلات بسیاری به همراه دارد. ممکن است فردی به دلایل مختلف در کشور خود مورد آزار باشد و دیگر نتواند در کشور خود زندگی کند. در این شرایط به کشوری دیگر پناهنده می شود. درخواست پناهندگی بعد از سپری شدن مراحل مختلف در دفاتر پلیس کشور اتریش وارد مرحله مصاحبه می شود. پس از آن تایید یا رد می گردد. از جمله خطرات این نوع اقامت، زندگی در کمپ های پناهندگی تا حداقل دو سال می تواند سبب بیماری و خطرات مالی و روحی گردد. از این رو به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به اتریش، می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.

 
اگر به کمک ما احتیاج دارید فرم زیر را پر کنید