مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد با روش های مختلفی امکان پذیر است که موسسه مهاجرتی اندیشه شما را در این امر همراهی می کند. سوئد از جمله کشورهای پیشرفته اروپایی است که متقاضیان زیادی دارد. سوئد جزو کشورهای حوزه اسکاندیناوی طبقه بندی می گردد و تنها یک سوم از زمین آن قابل سکونت است. دلیل این امر نیز سرمای بیش از حد باقی قسمت ها می‌ باشد. همسایگان این کشور نروژ، فنلاند، خلیج بودنی و دانمارک هستند و از طرف جنوب شرقی نیز با دریای بالتیک خط ساحلی دارد.

مناسب ترین مقصد برای شما کجاست؟

آنچه در این مقاله میخوانید:

چرا مهاجرت به سوئد؟

مرکزیت آن شهر استکهلم و واحد پول رایج کرون می‌ باشد. نروژ با مساحت 450/295 کیلومتر مربع تراکم جمعیتی حدود 10,352,390 نفر دارد. زبان سوئدی، زبان رسمی مردم این کشور و بزرگترین مذهب موجود، مسیحیت است.

حکومت کشور سوئد پادشاهی مشروطه می باشد اما دولت به شکل پارلمانی اداره می‌شود. در این کشور حقوق رفاهی و اجتماعی بسیار مناسبی میان شهروندان برقرار است به طوری که بسیاری از شهروندان سوئد کمک هزینه های رایگان از دولت خود دریافت می کنند. به عبارت بهتر سطح کیفیت زندگی در این کشور در حد بسیار بالایی قرار دارد. اگر شما هم تمایل دارید از کشور سوئد اجازه اقامت دریافت کنید اما روشهای آن را نمی دانید، در ادامه با ما در شرکت مهاجرتی اندیشه همراهمان باشید.

مهاجرت تحصیلی به سوئد

تحصیل در دانشگاه های سوئد سبب می شود که شما بتوانید اقامت موقت این کشور را کسب نمایید. اگر بخواهید این اقامت مدت بیشتری داشته باشد و یا تبدیل به اقامت دائم گردد، این اجازه را خواهید داشت که بعد از اتمام مدت تحصیل، به مدت شش ماه به دنبال شغل مناسب و مربوط باشید و از این طریق ویزای کاری دریافت کنید.

دلیل اصلی انتخاب سوئد به عنوان محل تحصیل، سیستم آموزشی قدرتمند و با سطح علمی بالا، حضور دانشگاه های برتر و اساتید برجسته، تنوع زیاد در رشته های تحصیلی و شرایط رفاه زندگی در این کشور است. در مرحله اول لازم است دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب نمایید و با روشهای معمول از آن درخواست پذیرش کنید. در صورت واجد شرایط بودن، شما انتخاب می گردد.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه‌گذاری

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به دلیل شرایط مساعد موجود در کشور سوئد، قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارید می توانید در ابتدا از اقامت یک ساله با قابلیت تمدید برخوردار شوید. البته سرمایه گذاری در سوئد مستلزم شرایط خاصی است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد:

اولین و پر کاربردترین نوع سرمایه گذاری، تاسیس شرکت است. برای این منظور لازم است که طرح تجاری قوی شامل نوع خدمات یا محصولات، برآوردهای هزینه ای، معرفی بانک و مبلغ سرمایه اندوخته و بسیاری موارد دیگر ارائه دهید. بعد از سپری شدن مدت ۴ سال و فعال نگه داشتن شرکت، میتوان اقامت دائم سوئد را به دست بیاورد. قانون دیگری که در این مورد حکم فرماست این است که شرکت انتخابی شما باید علاوه بر همخوانی با حوزه فعالیت تان، باید دارای حداقل دو سال تجربه ی کاری باشد.

مهاجرت به سوئد با کارآفرینی

از آن جایی که کشور سوئد برای افزایش فرصت های شغلی جهت توسعه اقتصادی بسیار اهمیت قائل است، از سرمایه گذارانی که پیرو این هدف باشند استقبال می نماید. برای دریافت اقامت از این طریق باید علاوه بر ارائه طرح مناسب و قانع کننده، نشان دهید مدارک کامل و سرمایه حداقل دارید.

مهاجرت به سوئد با ویزای کار

در این کشور نیز دو حالت برای اخذ اقامت کاری وجود دارد که در حالت اول لازم است فرد از طرف کارفرمای سوئدی پیشنهاد کار دریافت کند و در صورت واجد شرایط بودن می تواند ویزای کاری دریافت کرد. راه دوم این است که ویزای شش ماهه تا یک ساله بگیرید و در این مدت بتوانید کار مورد نظر را پیدا کنید. برای پیدا کردن شغل مناسب داشتن رزومه تحصیلی موفق و سابقه کاری الزامی است. به علاوه باید از شرایط سنی مناسب نیز باید برخوردار باشید.

مهاجرت به سوئد با خرید ملک

خرید ملک نیز از مواردی است که در کشور سوئد می تواند سبب دریافت اقامت گردد. البته باید قبل از ورود به سوئد درصدی از مبلغ خانه را به عنوان بیعانه پرداخت کرده باشید. همین طور باید مدارک خرید کامل باشد و کلیه هزینه های جانبی پرداخت شده باشد. قبل از انتخاب این راه برای داشتن اقامت، تورم املاک را در این کشور مد نظر داشته باشید.

البته این نکته را فراموش نکنید که خانه خریداری شده باید از حداقل قیمت تعیین شده بیشتر باشد. امروزه دولت سوئد این گزینه را غیر فعال کرده است و مهاجران باید از گزینه های دیگر برای دریافت اقامت استفاده کنند.

مهاجرت به سوئد با ازدواج

به دلیل تقلب های مهاجران در این زمینه، دولت سوئد این موضوع را سختگیرانه تر بررسی میکند. اما به عنوان یکی از راههای مهاجرتی همواره مورد توجه است. برای این منظور باید از اداره مهاجرت مراجعه نمایید و به همراه ارائه مدارک کامل، درخواست اقامت نمایید.

برای دریافت اقامت باید فرد مقیم سوئد ثابت کند که دارای تمکن مالی است و این ازدواج رسمی و دائمی می‌باشد. برای این منظور باید چند مدرک دیگر نظیر فیش حقوقی برای اثبات درآمد کافی و مدارک مربوط به داشتن یا اجاره منزل شخصی نیز ارائه گردد. این نکته حائز اهمیت است که در صورت جدا شدن زوجین، اقامت فرد خارجی منقضی خواهد شد.

مهاجرت به سوئد از طریق ویزای تولد

در سوئد هم قانون خاک و هم قانون خانه برای تولد حکم فرما است. به این معنی که هم کودکی می تواند اقامت بگیرد که در خاک سوئد متولد شده باشد، هم کودکی که از پدر یا مادر سوئدی متولد شده باشد. علاوه بر این موارد، اگر کودکی کمتر از ۱۲ سال سن داشته باشد و توسط والدینی که تابعیت سوئدی دارند به فرزند خواندگی گرفته شود، می‌تواند تابعیت سوئد را به دست بیاورد.

برای مهاجرت به کشور سوئد راه های دیگری نیز وجود دارد که امروزه به دلایل مختلفی انجام نمی‌گیرد. اما در مجموع این کشور نسبت به جذب مهاجران انعطاف بیشتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به سوئد می توانید با مشاوران ما در شرکت مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.

اگر به کمک ما احتیاج دارید فرم زیر را پر کنید