مهاجرت به فنلاند

امروزه مهاجران زیادی فنلاند را به عنوان مقصد انتخاب می کنند و دلیل آن نیز افزایش رتبه جهانی شاخص کیفیت زندگی در آن می‌باشد. از بابت نرخ بیکاری کمترین میزان، از نظر رفاه اجتماعی و امنیت بالاترین سطح، از لحاظ پوشش های بیمه و خدمات درمانی نیز شاهد بالاترین حد استاندارد ها در این کشور مشاهده می شود.

مناسب ترین مقصد برای شما کجاست؟

آنچه در این مقاله میخوانید:

راههای مهاجرت به فنلاند کدامند؟ آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند چیست؟ با ما همراه باشید تا تمامی روش‌ های مهاجرت به فنلاند در سال 2022 را به شما عزیزان معرفی کنیم.

فنلاند یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است که در قسمت شمالی قاره اروپا قرار گرفته است. مساحت این کشور ۳۳۸۱۴۵ کیلومتر مربع می باشد که از جمله وسیع ترین کشورهای اروپایی عنوان شده است. جمعیت حدود شش میلیون نفری فنلاند اغلب به زبان انگلیسی، فنلاندی و سوئدی صحبت می کنند و دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی قبول دارند. از همسایگان این کشور می توان به روسیه، نروژ و سوئد اشاره کرد. هلسینکی به عنوان پایتخت فنلاند، پرجمعیت ترین شهر این کشور است.

مهاجرت به فنلاند؟

امروزه مهاجران زیادی فنلاند را به عنوان مقصد انتخاب می کنند و دلیل آن نیز افزایش رتبه جهانی شاخص کیفیت زندگی در آن می‌باشد. از بابت نرخ بیکاری کمترین میزان، از نظر رفاه اجتماعی و امنیت بالاترین سطح، از لحاظ پوشش های بیمه و خدمات درمانی نیز شاهد بالاترین حد استاندارد ها در این کشور مشاهده می شود. با این که شرایط هوای سختی در فنلاند شاهد نیستیم، اما در تابستان شاهد گرمی و در زمستان شاهد سرمای سوزناک تری خواهید بود.

فرهنگ و رسوم مردم فنلاند

مردم فنلاند به شدت بر روی کشور خود تعصب دارند و دلیل این امر می تواند ناشی از افتخارات جنگی مهم و اتفاقات ورزشی باشد. از لحاظ مذهبی اکثرا پیروان کلیسای لوتری هستند و برای کلیسا و اعضای آن ارزش بسیار بالایی برخوردارند، با این حال مذهب نقش مهمی در زندگی روزمره آنها ندارد. به عبارت دیگر به اعتقادات و مذهب افراد مهاجر احترام گذاشته و دخالتی نمی‌کنند.

در این کشور هیچ تبعیضی بین مرد و زن وجود ندارد و می توان شاهد حضور زنان، حتی در بخشهای مهم مملکتی بود. بغل کردن و بوسیدن در هنگام مواجهه با یکدیگر به هیچ عنوان مرسوم نیست و تنها مختص افراد خانواده است.

مهاجرت به فنلاند از طریق انتخاب شغل

مهاجرت به فنلاند از طریق کار یکی دیگر از روش های مهاجرتی است. زیرا شرایط کاری بسیار خوبی در این کشور وجود دارد و به دلیل جمعیت پایین در این کشور، همواره نیروهای متخصص توسط دولت جذب می شوند.

دریافت ویزای کاری در فنلاند با دو روش ممکن است:

  1. روش اول به اشخاصی تعلق می گیرد که در همین کشور تحصیل کرده باشد. ویزای فرد فارغ التحصیل تا یک سال تمدید می‌شود تا فرد بتواند کار مورد نظر را خود را بیابد.
  2. روش دوم به اشخاصی تعلق می گیرد که دارای دعوت نامه کاری باشند.

مهاجرت به فنلاند با تحصیل

کاربردی ترین نوع مهاجرت به فنلاند، از طریق تحصیل است. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در فنلاند را دارید، می توانید نسبت به دریافت اقامت اقدام کنید. نظام آموزشی و دانشگاه های فنلاند نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، در سطح مطلوب و پیشرفته ای قرار دارد و همین امر سبب افزایش درخواست کنندگان شده است.

از مزیت‌های تحصیل در فنلاند، آموزش به زبان انگلیسی است. اگر بخواهید مدت اقامت خود را افزایش دهید، کافیست پس از اتمام تحصیلات، در جستجوی شغل مورد نظر باشید. در بیشتر موارد می توان با مهاجرت تحصیلی اقامت دائم به دست آورد. علاوه بر دانشجویان، دانش آموزان نیز می‌ توانند از خدمات تحصیلی فنلاند بهره مند شوند.

مهاجرت به فنلاند با سرمایه گذاری

سرمایه گذاری راه دیگری برای مهاجرت به فنلاند است. دلیل انگیزه بسیاری از مهاجران سرمایه گذار به این کشور ریسک اندک مصادره اموال می‌باشد. تنوع این موضوع زیاد است اما تمام سرمایه گذاری ها از جمله سرمایه گذاری در املاک و بورس سبب دریافت اقامت نمی‌شوند. به عبارت بهتر با خرید ملک به شما ویزای اقامت داده نمی شود.

اما مواردی مانند ثبت شرکت به شما کمک می‌کند که اقامت دریافت کنید. اما برای این منظور باید یک پلن یا طرح تجاری ارائه کنید که خب قطعا کار آسانی نیست.‌ این طرح بررسی و در صورت تشخیص سودمندی تایید می شود.

مهاجرت به فنلاند از طریق استارت آپ

مهاجرت به فنلاند از طریق استارت آپ علاوه بر دریافت اقامت، سودآوری نیز برای شخص به همراه دارد. در این روش نیز باید یک طرح اقتصادی به سازمان تجارت فنلاند تحویل گردد. در صورت موافقت، برای فرد اقامت دو ساله داده می شود که قابل تمدید است تا این که پس از پنج سال به اقامت دائم تبدیل گردد. در صورت تایید شما اظهارنامه مثبت برایتان ارسال می شود.

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد

در این کشور اروپایی، نظیر بسیاری دیگر از قانون خون جهت ارائه تبعیت پیروی می شود. به این معنی که فردی که در خاک فنلاند متولد گردد نمی‌تواند تابعیت آن را به دست آورد و برای این منظور باید شرایط زیر را داشته باشد.

  •     پدر یا مادر شهروندان فنلاند باشند.
  •     ازدواج پدر و مادر کاملا رسمی و قانونی باشد.

نکته: اگر پدر فنلاندی باشد و با مادر خارجی ازدواج رسمی داشته باشد ولی قبل تولد کودک فوت نماید، کودک می تواند شهروندی فنلاند را داشته باشد. حتی اگر در کشور دیگری تولد یافته باشد.

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج

روش دیگری که سبب می شود اقامت فنلاند را دریافت کنید ازدواج است. به این معنی که با ازدواج یک فرد خارجی با شهروند فنلاندی و دارا بودن شرایط لازم، می توان تابعیت فرد خارجی را نیز دریافت کرد. مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج کار ساده ای نیست و شرایط خاص خود را دارد:

  •  زوجین به مدت دو سال زیر یک سقف زندگی کرده باشند.
  •  یکی از زوجین باید شهروند فنلاند باشد.
  •  ازدواج باید کاملا قانونی و رسمی باشد. (ازدواج های سوری علاوه بر قابلیت تشخیص توسط دولت، سبب ممنوع الورود شدن شما خواهد شد)
  •  شهروند فنلاندی باید شغل و تمکن مالی مناسب داشته باشد.
  •  زوجین قصد ترک کشور را نداشته باشند.
  •   هر دو باید مجرد بوده باشند.
  •   مدارک هویتی کامل و بدون نقص باشد.
  •  ازدواج می تواند با همجنس نیز اتفاق افتاده باشد. (در این کشور از هم جنس گرایان نیز حمایت می گردد.)

مهاجرت به فنلاند با پناهندگی

یکی از روش های پر دردسر مهاجرت به فنلاند، استفاده از پناهندگی است. این کشور عضو کنوانسیون ژنو می‌باشد و طبق آن باید افرادی که دارای شرایط پناهندگی هستند را حمایت کرد. فرد پناهنده می تواند به دلیل شرایط نژادی، قومیتی، دین و موارد دیگر در کشور مبدا مورد تهدید قرار گرفته باشد.

این نکته را فراموش نکنید که راه سختی را برای اثبات این موضوع پیش رو خواهید داشت. چرا که امروزه افراد زیادی از دلایل ساختگی جهت گمراهی دولت فنلاند استفاده می کنند و همین امر سبب افزایش حساسیت ها شده است. شرایط پناهندگان با این که توسط دولت حمایت می شود اما چندان مطلوب نیست.

چنانچه قصد مهاجرت به فنلاند را دارید، می توانید با همکاران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.

اگر به کمک ما احتیاج دارید فرم زیر را پر کنید