مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای ایرانیان است. این کشور به دلیل سطح بالای زندگی، اقتصاد قوی، و سیستم آموزشی و بهداشتی پیشرفته، همواره مورد توجه مهاجران قرار داشته است. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به هلند وجود دارد. از جمله این راه‌ها می‌توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری، و ازدواج با یک شهروند هلندی اشاره کرد.


 
 
مناسب ترین مقصد برای شما کجاست؟

آنچه در این مقاله میخوانید:

مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند آرزوی بسیاری از افراد است. کشور هلند یا به عبارت دیگر کشور گلها با مساحت ۴۱۵۴۳ کیلومتر مربع، در شمال غربی قاره اروپا واقع شده است. اگر چه هلند از جمله کوچکترین کشورهای اروپایی طبقه بندی می شود، اما شمار جمعیت آن در حال حاضر حدود هفده میلیون نفر گزارش شده است. همسایگان این کشور آلمان، انگلستان و بلژیک هستند که با انگلستان دارای مرز آبی می‌باشد. در بین قرنهای دهم تا بیستم میلادی،دین غالب در این کشور، مسیحیت بوده است اما از قرن بیستم به بعد شاهد گسترش حضور ادیان دیگری از جمله هندو، اسلام، بودا، یهود و بسیاری ادیان دیگر نیز هستیم که قطعا حکایت از افزایش مهاجرت افراد خارجی دارد.

یکی از معدود کشورهایی که در هیچ مرتبه سیاسی و آموزشی، دین را ملاک قرار نمی دهد، کشور هلند است. زبان هلندی، زبان رایج مردم هلند است که با ریشه یابی آن به زبان آلمانی یا اصطلاحا ژرمنی خواهید رسید. البته زبان انگلیسی و بلژیکی نیز در کنار زبان هلندی رایج هستند.

اگر چه پایتخت هلند شهر آمستردام می‌باشد اما بسیاری از مراکز و سازمان های مهم این کشور در شهر راهه واقع شده اند. با این حال فارغ از بحث سیاست، از نظر تجارت و اقتصاد، آمستردام به عنوان یک قطب مهم شناخته شده است.

فرهنگ مردم در کشور هلند

شاید برای شما هم سوال شده باشد که فرهنگ و آداب و رسوم در این کشور چگونه است؟ هلند تنوع بسیار بالایی از نظر آداب و رسوم دارد اما وجه اشتراک هایی نیز در میان آنها مشاهده خواهید کرد.

از جمله، فرهنگ برنامه ریزی برای انجام فعالیت های روزانه، صرف صبحانه به عنوان اصلی ترین وعده و در اکثر موارد حتما به همراه خانواده، ناپسند تلقی کردن ترک میز غذا به هر دلیلی، در عین مهمان پذیر بودن اما عدم پذیرش مهمان سرزده، انجام ورزش روزانه و تخصصی، هدیه دادن، شرکت در جشن های مخصوص سال، رک گویی و عدم تحمل گرایی. به یاد بسپارید رانندگان هلندی صبور نیستند پس قطعا رانندگی در این کشور سخت خواهد بود.

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

از جمله آسان ترین راه های مهاجرت به هلند، مهاجرت از طریق تحصیل است. بسیاری از ایرانیان از این روش برای اخذ ویزای هلند استفاده می کنند. در این کشور شاهد حضور موسسات آموزشی فراوانی هستیم که شرایط تحصیل را برای مهاجران خارجی فراهم می کنند.

البته لازم به ذکر است که دانشجویان خارجی تا زمانی که ویزای دائم دریافت نکرده اند نمی‌توانند همانند دانشجویان عادی از بسیاری امکانات موجود بهره مند گردند. افرادی که برای مهاجرت تحصیلی اقدام می کنند می بایست هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند و این هزینه با توجه به مقاطع تحصیلی متفاوت است.

مدارکی که برای دانشجویان مهاجر لازم است ارائه گردد به شرح زیر است:

۱- ارائه رزومه شخصی یا CV

۲- ارائه مدرک تحصیلی به همراه ترجمه رسمی

۳- ارائه مدرک توصیه اساتید

۴- ارائه فرم مربوطه بیان انگیزه مهاجرت

۵- ارائه مدارک مربوط به زبان خارجی

۶- نامه پذیرش دانشگاه

۷- مدرک مربوط به تمکن مالی از بانک معتبر

۸- گواهی عدم سوء پیشینه به همراه متن ترجمه

۹- مدرک مربوط به مکان مورد اقامت در هلند اعم از خوابگاه یا منزل شخصی

۱۰- اصل پاسپورت با اعتبار حداقل یک ساله

مهاجرت به هلند از طریق کار

نرخ بیکاری در کشور هلند نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. همین امر سبب شده است که افراد زیادی به سفارت هلند جهت دریافت ویزای مهاجرت کاری مراجعه کنند. بسیاری از پذیرش های این کشور از بین متخصصین هستند که می‌توانند از دسته های چون جراحان و پزشکان، قضات و وکلا، متخصصان فنی و غیره باشند.

البته طبق قانون این کشور دریافت ویزای کار چندان آسان نخواهد بود. برای دریافت چنین ویزایی باید ابتدا از طرف شرکت معتبر هلندی درخواست نیرو شود و دعوتنامه ای برایتان ارسال گردد. سپس ضمن داشتن تحصیلات کافی مورد نظر می توانید به سفارت هلند جهت پیگیری آن مراجعه کنید.

مهاجرت به هلند از طریق ثبت شرکت

در هلند شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بهترین حالت ممکن قرار دارد و دلیل آن نیز رقابتی بودن شرایط اقتصادی در این کشور است. در خصوص مهاجرت به هلند از طریق ثبت شرکت لازم است ابتدا مجوز اقامت و کار دریافت کنید تا مطمئن گردید می توانید در این کشور بمانید.

در کشور هلند برعکس کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا شرایط زندگی و کار طبق قانون اتحادیه اروپا وجود دارد. در حالی که در باقی کشورها برای مجوز کار و زندگی باید حتما درخواست ارائه داد. اگر دارای تمکن مالی خوبی هستید و شرایط ایجاد یک استارت آپ سودمند و  مستقل را دارید نیز می توانید از دولت این کشور تحت عنوان یک کارآفرین مستقل درخواست اقامت نمایید.

 مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری

کشور هلند نیز برای پیشرفت در اقتصادش حاضر است سرمایه گذاران خارجی را نیز مورد حمایت اقامتی قرار دهد. از جمله شرایط پذیرش نیز این است که سرمایه گذاری باید حتما در بخش سودمند و مورد نیاز دولت باشد.

البته شرایط دیگری نیز در این بخش حاکم است که از جمله ی آن می توان به حداقل سرمایه ی مورد نیاز، اشاره کرد. شما می توانید در یک شرکت سرمایه‌گذاری کنید که به موجب آن طبق مقررات SEED، باید در ابتدا یک قرارداد مشارکت با شرکت مربوطه عقد نموده و سپس از دولت درخواست اقامت نمایید.

اگر بخواهید در بانکهای هلندی سرمایه گذاری کنید نیز می بایست یک شعبه ای را انتخاب کنید که بر اساس واحد های اروپایی دارای مجوز و تحت نظارت باشند.

مهاجرت به هلند از طریق خرید ملک

لازم است بدانید که اقامت هلند از طریق خرید ملک ممکن نیست

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

اگر بخواهید از طریق ازدواج با یک تبعه هلندی اقامت دریافت کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  •     ازدواج شما باید حقیقی، قانونی و دارای ثبت رسمی شود.
  •     سن هر دو شریک زندگی باید بالای بیست و یک  سال باشد.
  •     می بایست مدت معینی از زندگی مشترک شما گذشته باشد.
  •     مورد ازدواج شما یا باید ملیت هلندی و یا اقامت دائم معتبر داشته باشد.
  •     شریک زندگی شما باید دارای حداقل تمکن مالی مورد تایید و شغل مستقل باشد.
اگر به کمک ما احتیاج دارید فرم زیر را پر کنید