موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان معمولا در تمام مقاطع تحصیلی و رشته‌ ها به زبان انگلیسی امکان‌ پذیر است. دانشگاه های مجارستان در شمار برترین دانشگاه های دنیا قرار دارند. نظام آموزشی مجارستان تا دوره متوسطه برای تمام افراد اجباری و رایگان است. دانشجو بعد از پایان دوره متوسطه و اخذ مدرک دیپلم می تواند درخواست ورود به دانشگاه را داشته باشد. یکی از نکات مثبت و جالب در خصوص دانشگاه این است که فرد می تواند به طور هم زمان درخواست ورود به 9 دانشگاه را در رشته دلخواه ارسال کند.

مراحل تحصیل در مجارستان

مراحل تحصیل در این کشور عبارتند از:

مقطع ابتدایی

تحصیل در مقطع ابتدایی مجارستان از سن 6 سالگی شروع می شود و به مدت 4 سال زمان می برد. اساتید از آموزش های متنوع در تدریس برای دانش آموزان استفاده می کنند. دانش آموزان در کنار آموزش دروس اصلی، زبان دوم مانند فرانسه یا زبان آلمانی را نیز یاد می گیرند.

در مقطع ابتدایی در نظام آموزشی مجارستان موسیقی و هنر، ریاضیات، جغرافیا و ادبیات تدریس می شود. در مدارس این کشور در پایه دبستان، آموزش به زبان انگلیسی انجام می شود و نتایج امتحان نهایی هر ترم از نمره 1 تا 5 است.

مقطع متوسطه

بعد از اتمام دوره ابتدایی، مقطع متوسطه شروع می شود که 4 تا 6 سال به طول می انجامد. تمامی دروس به صورت تخصصی تدریس می شود و بعد از اتمام این دوره از کل دروس آزمون به عمل می آید. بعد از قبولی و اخذ دیپلم در این پایه دانش آموز می تواند آماده ورود به دانشگاه شود. داوطلبان از دانشگاه های دولتی یا خصوصی مطابق با شرایط خود و علاقه فردی، انتخاب رشته می کنند و به تحصیل ادامه می دهند.

راه ورود به دانشگاه های مجارستان

قدم بعدی برای مهاجرت به مجارستان و ورود به دانشگاه های این کشور، شرکت در امتحان ورودی است. افرادی که در کنکور سراسری کشور خود رتبه قبولی را نگرفته اند و دانشجوی اروپایی نیستند، نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند.

نکته جالب در رابطه با ورودی و پذیرفته شدن در دانشگاه های کشور مجارستان، این است که ورود به دانشگاه بسیار سهل و آسان است. در بعضی از دانشگاه ها بعد از انتخاب رشته های پزشکی، از دانشجو یک آزمون از دروس پیش نیاز گرفته می شود، مابقی رشته ها بدون کنکور ورودی می گیرند.

آموزش عالی در مجارستان

افرادی که در سنین زیر 20 سال توانسته اند دیپلم مجارستان را بگیرند، می توانند در دانشگاه های مجارستان ثبت نام کنند. در این کشور دانشگاه های خصوصی چند برابر دانشگاه های دولتی هزینه دارند. دانشگاه های مجارستان کاملا تجهیز شده هستند و تعدادی دانشکده در آن ها وجود دارد. لازم به ذکر است بیشتر کادر دانشگاه ها دارای مدرک دکترا هستند.

تحصیل در مجارستان و بررسی شرایط آن

مواردی از قبیل مهاجرت تحصیلی به مجارستان، اخذ ویزای تحصیلی در مجارستان، هزینه تحصیل، بورسیه تحصیلی، معرفی دانشگاه های برتر، تحصیل در مقطع دبیرستان، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و همچنین تحصیل بدون مدرک زبان همگی از مواردی هستند که در این مطلب مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. در ادامه شرایط عمومی و زندگی در این کشور را بیان می کنیم.

شرایط عمومی مهاجرت تحصیلی به مجارستان

پایتخت کشور مجارستان بوداپست است و این کشور در مرکز قاره اروپا قرار دارد. کشورهای همسایه مجارستان صربستان، رومانی، اوکراین، اسلواکی و اتریش می باشند. تحصیل در مجارستان شامل مقطع ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه است. مقطع دانشگاه شامل سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می باشد. از نکات مثبت تحصیل در دانشگاه های مجارستان این است که در کنار تحصیل می توانید 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول شوید. همچنین امکان تحصیل در این کشور به دو زبان انگلیسی و آلمانی فراهم است. زمانی می توانید درخواست اقامت دائم دهید که پس از تحصیل از طریق ویزای کار مجارستان، مشغول به کار شوید.

تحصیل در مجارستان در پایه دبستان

سیستم نظام آموزشی مجارستان در پایه دبستان دوره اول نام گذاری شده است و گروه سنی 7 و 14 سال را شامل می شود. برای تحصیل در این دوره ویزای همراه صادر نمیشود و ویزای همراه تنها به دانشجویان پایه فوق لیسانس و بالاتر تعلق می گیرد.

تحصیل در مجارستان در مقطع دبیرستان

ویزای همراه در تمام موارد برای مقطع دبیرستان صادر نمی شود، مگر در وضعیت خاص که تاییدیه اداره مهاجرت مجارستان را داشته باشید. در این پایه دانش آموزان نیاز به قیم قانونی دارند که این شخص می تواند ساکن مجارستان باشد. اگر دانش آموز قیم قانونی در این کشور نداشته باشد، باید در مدارس شبانه روزی تحصیل کند.

تحصیل در مجارستان در مقطع لیسانس

به دلیل کیفیت بالای دانشگاه های مجارستان و تجهیزات بسیار مناسبی که در این کشور وجود دارد و همچنین هزینه های پایین زندگی، این کشور انتخاب بسیاری از دانشجویان برای تحصیل، کار و زندگی می باشد.

مهمترین نکته قابل توجه در تحصیل کارشناسی در مجارستان:

سازمان بهداشت جهانی مدارک علمی دانشگاه های مجارستان را می پذیرد و نکته مهم و قابل توجه اینکه تحصیل در پایه لیسانس در کشور مجارستان نیاز به مدرک زبان ندارد و دانشجو با توجه به رشته مورد تحصیل زبان آلمانی یا انگلیسی را یاد می گیرد. یکی از پر طرفدارترین رشته های تحصیلی در این کشور پیراپزشکی و پزشکی است. متقاضیان می توانند بعد از گذراندن دوره های پیراپزشکی در سنجش ورودی دانشگاه های مجارستان یا کشورهای دیگر مانند آلمان، آمریکا، انگلستان، اتریش شرکت کنند.

تحصیل در مجارستان در مقطع فوق لیسانس

در دانشگاه های این کشور پایه فوق لیسانس 1 الی 2 ساله می باشد. داشتن مدرک لیسانس معتبر الزامی است. دانشجو در مقطع فوق لیسانس نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد.

تحصیل در مجارستان در مقطع دکترا

دانشجو در مقطع دکترا با طی کردن زمان 3 الی 5 ساله می تواند مدرک دکترا دریافت کند و برای ورود به این مقطع باید مدرک فوق لیسانس معتبر داشته باشد. ضمنا باید مدرک او مرتبط با رشته تحصیلی، در مقطع دکترا باشد. یادگیری زبان در طول مدت تحصیل در دانشگاه محل تحصیل نیز امکان پذیر است.

بورسیه تحصیلی در مجارستان

به طور کلی تحصیل در این کشور رایگان نیست. لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل و مخارج زندگی در مجارستان در مقایسه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا پایین تر می باشد و به همین علت بیشتر افراد متقاضی تحصیل در این کشور هستند. در مقاطع تحصیلی پایین تر به سختی می توان بورسیه تحصیلی دریافت کرد و بیشترین بورسیه های تحصیلی در مقاطع دکترا صادر می شود.

وضعیت کلی اخذ بورسیه تحصیلی در مجارستان

بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های برجسته مجارستان و در نهایت اخذ ویزای تحصیلی مد نظر اکثر دانشجویان است.

تقاضا برای دریافت بورسیه تحصیلی در مجارستان در پایه کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی بسیار زیاد است. اما بهتر است بگوییم در پایه کارشناسی ارشد، شانس کمی برای دریافت بورسیه وجود دارد. در صورت نداشتن گپ تحصیلی، ارائه مدرک مقطع کارشناسی با نمرات بالا، مدرک زبان انگلیسی (آیلتس 6/5 آکادمیک) و پیشینه تحصیلی قوی، برای اخذ بورسیه لازم می باشد.

تقاضای بورسیه در پایه دکترا

مدارک لازم برای دریافت بورسیه در پایه دکترا به شرح زیر است:

تمام مدارک مقاطع تحصیلی قبل با نمرات بالا، رزومه قدرتمند، معرفی نامه معتبر از استادان با تجربه و با اعتبار در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تحصیل در سطح جهانی و به همراه داشتن تحقیقات مقاله lsl الزامیست. در بورسیه دکترا مجارستان، افراد به جز اینکه از پرداخت شهریه معاف می شوند، کمک هزینه ماهیانه چهار صد و پنجاه یورو نیز دریافت می کنند.

مشاوره بورسیه تحصیلی در مجارستان

تمام شروط دریافت بورسیه تحصیلی در مجارستان را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. مخارج تحصیل در کشور مجارستان نسبت به کشورهای ردیف اول اروپایی تا حد زیادی کمتر می باشد. لازم به ذکر است دریافت بورسیه تحصیلی برای همه مقاطع تحصیلی وجود ندارد.

اخذ بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی در سطح بین المللی، مخصوصا برای دانشجویان ایرانی کاری سخت می باشد. در پایه دکترا مطابق بعضی شروط دریافت بورسیه تحصیلی امکان پذیر است. از معایب تحصیل در این کشور می توان به عدم ارائه ویزای همراه به شکل هم زمان در تمام مقاطع تحصیلی اشاره کرد. در کل اگر تصمیم مهاجرت به مجارستان از راه تحصیل را دارید، این کشور را به دید یک سکوی پرتاب به کشورهای دیگر در نظر بگیرید.

موسسه مهاجرتی اندیشه با در نظر داشتن تمامی شرایط و ضوابط می تواند بستری راحت برای مهاجرت تحصیلی شما و فرزندانتان فراهم کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید از منوی سایت فرم درخواست مشاوره تخصصی را تکمیل و برای ما ارسال نمایید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.