موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

صفر تا صد تحصیل در لهستان

صفر تا صد تحصیل در لهستان

صفر تا صد تحصیل در لهستان موضوع جدیدی است که قصد داریم در این مطلب به بررسی آن بپردازیم. لهستان کشوری مجهز و مرکز اروپا است. از مهم‌ترین شهر‌های این کشور میتوان به ووچ، وروتسلاو، کراکوف، اشچچین، کاتوویتس، پوزنان و گدانسک اشاره کرد. دین بیشتر لهستانی ها مسیحی است و زبان رسمی مردم لهستان، لهستانی می‌باشد. واحد پول این کشور زلوتی است (هر 100 زلوتی معادل 9750 ریال است). آب و هوای این کشور اقیانوسی می‌باشد یعنی دارای زمستان‌های سر‌د و خشک و تابستان های گرم است.

دانشگاه‌ های لهستان قدمت 700 ساله دارند و متقاضیان زیادی در زمینه‌های پزشکی و مهندسی به این دانشگاه ها مراجعه میکنند. تحصیل در لهستان مزایایی نسبت به سایر کشور های اروپایی دارد که در ادامه مقاله به آنها می پردازیم. در این مطلب مزایا، شرایط، هزینه زندگی و هزینه تحصیل در لهستان را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایای تحصیل در لهستان

کشور لهستان یکی از مقرون به صرفه ترین کشور‌ها برای مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل است. علاوه بر پیشرفت تحصیلی به علت موقعیت مناسب این کشور می توانید در زمینه های مختلف کاری نیز به پیشرفت خوبی برسید.

از مهم‌ترین مزایای تحصیل در لهستان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعتبار دانشگاه‌های لهستان از نظر وزارت علوم
  • هزینه کم زندگی در لهستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  • هزینه پایین شهریه‌های دانشگاهی نسبت به سایر دانشگاه‌های شینگن
  • امکان اخذ پذیرش تحصیلی بدون نیاز به مدرک زبان
  • امکان بهره‌مندی از انواع بورسیه های تحصیلی که در ادامه با آن‌ آشنا می شوید.
  • امنیت بالای اجتماعی
  • کشوری دو زبانه و امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و لهستانی در تمام مقاطع تحصیلی
  • اجازه کار دانشجویی حین تحصیل متناسب با مقطع تحصیلی
  • امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت
  • مدرنیته بودن این کشور، لهستان عضو مدرن و پویا از اتحادیه اروپا است. در سال های گذشته این کشور در بین دانشجویان بین المللی محبوبیت بیشتری به دست آورده است. سیستم آموزشی لهستان به خوبی توسعه یافته و کیفیت آموزش و پرورش ارائه شده به طور منظم تحت نظارت و ارزیابی می باشد.
  • استفاده از امکانات و شرایط رفاهی مناسب برای دانشجویان این کشور. دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی از خدماتی مانند تاکسی، اتوبوس، مترو، سینما و … استفاده کنند. حتی در برخی از شرکت ها با ارائه کارت دانشجویی می توان از خدمات آن شرکت نیز بهره مند شد.

کارت ISIC

این کارت در اصل یک کارت دانشجویی بین المللی می باشد که با در اختیار داشتن آن شما قادر به استفاده از تمامی امکاناتی که دانشگاه در اختیار شما قرار می دهد، هستید. در ادارات لهستان اگر شما از دانشجویان دانشگاه و یا کالج لهستان نباشید، کارت ISIC موقعیت دانشجویی شما را مشخص خواهد کرد.

شرایط بورسیه تحصیلی لهستان

یکی از مزایای تحصیل در لهستان، قرار گرفتن این کشور در اروپای مرکزی و رابطه جغرافیایی آن با سایر کشورهاست. همچنین در این زمینه می توان به سیستم آموزشی دیرینه، برنامه های متعدد در زمینه بورسیه تحصیلی لهستان، هزینه های تحصیل و زندگی مناسب در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و همچنین امکان فراهم شدن شرایط تحصیل رایگان در لهستان اشاره کرد.

برخی از دانشگاه های لهستان بر مبنای نمرات و سطح علمی دانشجویان برنامه های بورس تحصیلی خاص خود را به آن ها ارائه می دهند.

بورسیه تحصیلی لهستان

گزینه های تحصیل در لهستان به صورت بورسیه عبارتند از:

  • کمک هزینه تحصیلی اعطا شده توسط یک شریک لهستانی.
  • بورس تحصیلی اعطا شده توسط شریک اعزامی (به عنوان مثال کشور یا دانشگاه شما).
  • بورس تحصیلی اعطا شده توسط موسسات آموزش عالی لهستان.

بورسیه تحصیلی لهستان در عین تنوع، هزینه تحصیل را نیز به طور کامل یا جزئی پشتیبانی می کند. تعدادی از بورس های تحصیلی لهستان تنها تامین کننده بخشی از هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه هستند. برخی از برنامه ها نیز علاوه بر تامین هزینه های زندگی و تحصیل، ماهانه درآمدی را به دانشجویان پرداخت می کنند. غالبا برنامه های فول فاند لهستان مخصوص دوره های دکترا و پست داک در نظر گرفته شده اند.

شرایط لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی لهستان

  1. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  2. معدل بالای ۱۷
  3. ارائه مدرک دال بر تسلط کافی به زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  4. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor)
  5. داشتن مقالات علمی پژوهشی از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

دانشگاه های برتر برای اخذ بورسیه تحصیلی لهستان 

16 دانشگاه لهستان در رتبه بندی جهانی سایت QS قرار دارد. در این بین چهار دانشگاه در رتبه زیر 1000 هستند. دانشگاه ورشو و یاگیلونیا نیز در رتبه زیر 5000 سایت QS قرار گرفته اند. دانشگاه ورشو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های لهستان، در سایت QS و در لیست بهترین شهرهای دانشجویی رتبه 51 دنیا را از آن خود کرده است.

تحصیل در لهستان تنها مزیت در نظر گرفته شده برای افراد نخواهد بود، چرا که تحصیل در لهستان رفتن به مهمانی، آشنایی با افراد جدید، تجربه زندگی در اروپا، گسترش افق دید افراد و … را به همراه خواهد داشت. با این حال دانشجویان قادر به استفاده از فرصت های شگفت انگیز، کشف مسائل جدید، لذت بردن از زندگی، آشنا شدن با فرهنگ جدید و لذت بردن از زندگی با هزینه های کم نیز خواهند بود. همه این موارد از جمله مزایا و امتیازات تحصیل در کشور لهستان می باشد.

میزان درآمد در لهستان

یکی دیگر از مزایای زندگی و تحصیل در لهستان، مقدار درآمدی است که به طور میانگین بین 800 تا 1600 یورو در ماه متغیر است. البته این میزان حقوق برای مشاغل تخصصی تا 7000 یورو در ماه در نظر گرفته شده است.

امنیت کشور لهستان

وجود امنیت یکی دیگر از مزایای زندگی در لهستان به شمار می رود. به این معنا که نرخ جرم و جنایت کمتر بوده و بیشتر جرم ها و دزدی های کوچک در مکان های شلوغ رخ می دهد.

سایر مزایا و امکانات لهستان

  • امروزه به همراه داشتن کارت شناسایی امکان بازدید از آخرین فیلم های دنیا بدون پرداخت هزینه های گزاف را برای شما فراهم می کند. این درحالیست که شما ملزم به پرداخت نیمی از هزینه بلیت هستید.
  • اگر شما یک دانشجوی محصل در کشور لهستان هستید، پیشنهاد می شود که هزینه ای را برای گذراندن اوقات فراغت خود در باشگاه ورزشی، استخر یا زمین تنیس در نظر بگیرید. البته نگران هزینه ها نباشید زیرا هزینه های تفریحی در این کشور بسیار کم است.

شما با در اختیار داشتن کارت شناسایی می توانید از تمامی امکانات ذکر شده بهره مند شوید. این ویژگی برای جذب دانشجویان به کالج و دانشگاه های لهستان بسیار موثر خواهد بود. دانشجویان لهستانی که کارت شناسایی به رسمیت شناخته شده ای را در اختیار دارند، هیچ گونه مشکلی در خصوص استفاده از این امکانات نخواهند داشت.

چگونه برای تحصیل در لهستان اقدام کنیم؟

اگر به دنبال رفاه و آسایش هستید، قطعا مهاجرت به لهستان گزینه مناسبی برای شما است؛ در یک جمع بندی کلی، می توان این طور گفت که مهاجرت به این کشور ارزش زیادی برای متقاضیان ایرانی خواهد داشت. در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی در خصوص تحصیل در لهستان دارید، با همکاران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.