آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مهاجرت از طریق خرید بیزینس

مهاجرت از طریق خرید بیزینس روشی است که بیشتر برای سرمایه‌داران مناسب است به این دلیل که هزینه بسیار زیادی برای خرید یک بیزینس یا کسب‌وکار باید صرف شود. علاوه بر این حداقل میزان سرمایه و دارای در این روش بسیار متفاوت با خرید ملک در کشور مدنظر است.

درواقع می‌توان گفت که متقاضیانی که از طریق خرید بیزینس وارد خاک کشور دیگری می‌شوند، با اداره آن کسب‌وکار و اشتغال‌زایی، حقانیت و بهره‌وری خود را به دولت میزبان ثابت می‌کنند. درنتیجه می‌توانند از امتیازات سابقه کار و جای آفر آن کشور برای دریافت هر چه سریع‌تر اقامت استفاده کنند. با خرید بیزینس و راه‌اندازی کسب‌وکار بلافاصله می‌توانید کسب درآمد داشته باشید. در این روش محدودیت استانی یا منطقه‌ای وجود ندارد. اروپا مقصدی جذاب برای بسیاری از سرمایه‌گذاران است. ازیک‌طرف فرصت‌های تجاری متعدد از طرفی دیگر ثبات اقتصادی، یکپارچگی و دسترسی به طیف گسترده‌ای از مشتریان بر جذابیت‌های کسب‌وکار در اروپا می‌افزاید. ولی زمانی که باید از بین ۲۸ کشور اروپایی، مقصدی را برای خود انتخاب کنیم کار کمی پیچیده و شاید نگران‌کننده می‌شود.

قطعاً شما هم می‌خواهید بهترین گزینه را انتخاب کنید. معمولاً بهترین گزینه برای آغاز کسب‌وکاری کشوری است که روابط تجاری خوب و گسترده‌ای با سایر کشورهای اروپا و جهان داشته باشد.از جمله مزایای خرید بیزینس میتوان به ورود سریع‌تر به بازارهای تجاری، در دسترس بودن نیروی کار متخصص، عدم نیاز به اطلاعات زیاد در زمینه مسائل اداری مانند پروسه مالی، فراهم بودن گواهی نامه‌ها و مدارک معتبر مورد نیازو ریسک‌پذیری کمتر اشاره کرد.

شیوه خرید کسب و کار در اروپا

1. شروع بیزینس از صفر

خرید بیزینس از صفر روشی میباشد که متقاضی صفر تا صد ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار خودش را به عهده دارد شروع بیزینس شما از انتخاب نام شرکت و ایده کاری شروع میشود، همچنین ارائه طرح توجیهی نیز الزامیست متقاضی میبایست تمامی مراحل ثبت و تامین سرمایه آن را به درستی انجام دهد در این صورت زمینه فعالیت شرکت خود را تعیین می کنید و به راه اندازی زمینه فعالیت خود می پردازید. این راه اندازی شامل اجاره مکان مناسب، دریافت مجوز های لازم، خرید لوازم فیزیکی مورد نیاز می شود و به صرف وقت و دقت نیاز دارد. در مرحله آخر به استخدام نیروهای مورد نیاز خود می پردازید یا بیزینس را برای شروع راه اندازی می نمایید.

2. خرید یک بیزینس آماده در اروپا

روش دیگر برای اخذ اقامت و مهاجرت به اروپا خرید و اداره یک بیزینس آماده میباشد، در بیشتر موارد، خرید مشاغل موجود نسبت به شروع از ابتدا ریسک کمتری دارد. هنگام خرید مشاغل، عملیاتی را انجام می‌دهید که در حال حاضر جریان نقدی و سود ایجاد می‌کند. شما یک مشتری مستقر، شهرت و کارمندانی دارید که با همه جوانب مشاغل آشنا هستند؛ و لازم نیست چرخ را تنظیم کنید رویه‌ها، سیستم‌ها و سیاست‌های جدیدی را تنظیم کنید، زیرا یک فرمول موفقیت‌آمیز برای اداره مشاغل در حال حاضر عملی شده است.

در این روش موارد و تعدادی از بیزینس های طراحی شده و آماده به خریدار ارائه میشود توضیحات لازمه در رابطه با کسب و کار و مشاوره مفیدی در این باره به متقاضی داده میشود. از طریق این کسب و کار آماده، اقامت اروپا برای متقاضی و خانواده اخذ می گردد. در این حالت فرد دیگری تمامی این مراحل را انجام داده است و بنا به هر دلیلی دیگر تمایل به مدیریت آن بیزینس ندارد، در این مرحله شما وارد عمل می شوید و شرکت آن فرد را خریداری می کنید و می توانید با انرژی بیشتر و تخصیص نیروهای کارآزموده، نتیجه های قابل توجهی دریافت کنید.

از آنجایی که یکی از بهترین راه های اخذ اقامت کشورهای دیگر راه اندازی کسب و کار در آنها است، با خرید یک کسب و کار آماده علاوه بر انتقال سرمایه خود به امن ترین راه ممکن، از موهبت اقامت آن کشور بهره مند خواهید شد. هزینه های خرید ملک و دریافت اقامت در اروپا در کمترین شکل ممکن ۲۵۰.۰۰۰ یورو است که مبلغ سنگینی است. اما از طریق خرید کسب و کار با ارقام کمتر می‌توان اقامت کشورهایی همچون آلمان، هلند، اسپانیا، پرتغال و یا فرانسه و اسلواکی را به دست آورد. این کار ریسک کمتری دارد، امکان ورود به بازار کار سریع تر بوده و نیروی کار در دسترس است.

در ادامه مواردی را ذکر خواهیم کرد که تاثیر مستقیمی روی کسب و کار شما دارد :

  • انجام یک جستجوی کدتجاری یکنواخت برای کشف هرگونه وثیقه ضبط‌ شده
  • از وکلای مشاغل برای پی بردن به سابقه قانونی شرکت کمک بخواهید و تمام قراردادهای قدیمی و جدید را بخوانید.
  • قوانین مربوط به دولت در حال تعلیق و قانون فدرال، مقررات طبقه‌ بندی محلی و تاریخچه ثبت اختراعات را مرور کنید.
  • بدهی‌های تجاری حقوقی اشکال مختلفی به خود می‌گیرد و ممکن است به‌ قدری پنهان باشد که حتی فروشنده صادقانه نمی‌داند آن‌ها وجود دارند. حتماً مطمئن شوید که وكیل شما شرط “بی‌ضرر و جبران خسارت” را به قرارداد اضافه كرده است. این اطمینان را به شما می‌دهد که از عواقب اقدامات قبلی فروشنده به‌ عنوان مالک محافظت می‌کنید.