موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

شرایط ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

شرایط ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

شرایط ویزای تحصیلی آلمان چیست؟ چگونه می توان برای تحصیل به آلمان مهاجرت کرد؟ برای مهاجرت به آلمان چه باید کرد؟ تحصیل در آلمان طرفداران بسیاری دارد و نحوه دریافت ویزای تحصیلی برای علاقه مندان حایز اهمیت است.

شرایط ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

شرایط دریافت این ویزا شامل چند نوع مختلف است:
اولین نوع آن برای دانش آموزانی است که می خواهند در مقطع دبیرستان وارد مدارس آلمانی شوند و دیپلم این مدارس را دریافت کنند. آلمان به دلیل امنیت بالا و دارا بودن استانداردهای بالا بهترین گزینه برای تحصیل می باشد. تحصیل در این مدارس به صورت دو زبانه است. تحصیل در سن 4 تا 6 سالگی در مقطع ابتدایی (بصورت اختیاری) و بعد از آن تا سن 11 سالگی در این مقطع (ابتدایی) بصورت اجباری میباشد. بعد از اتمام مقطع ابتدایی، 2 سال نیز در مقطع دبیرستان به تحصیل ادامه می دهند. در ادامه به بررسی شرایط ویزای تحصیلی آلمان می پردازیم پس با ما همراه باشید.

زبان مدارس دولتی آلمان

در این زمینه اگر دانش آموز زیر 18 سال بخواهد وارد مدارس دولتی آلمان شود، باید مدرک زبان داشته باشد زیرا زبان تدریس این مدارس آلمانی است. بنابراین لازم است آن فرد مدرک c1 زبان آلمانی را داشته باشد.

پس اولین کار برای راه یافتن فرزند شما به مدارس دولتی آلمان داشتن مدرک خواسته شده زبان آلمانی می باشد. همین موضوع موجب می شود که مدارس دولتی انتخاب مناسبی برای انتخاب دانش آموزان نباشد.

مدارس اینترنشنال انتخاب مناسب دیگری است که نیازی به مدرک زبان آلمانی ندارد و می تواند گزینه بهتری برای تحصیل دانش آموزان خارجی در این کشور باشد، در این صورت نیاز به داشتن مدرک زبان آلمانی نمی باشد.

به همین دلیل اغلب خانواده ها که برای ادامه تحصیل فرزندشان به این کشور مهاجرت می کنند، معمولا مدارس اینترنشنال را انتخاب می کنند که دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود و زبان آلمانی هم می توانند به عنوان زبان اضافه در کنار سایر دروس یاد بگیرند.

هزینه تحصیل در مدارس آلمان

یکی از روش های اخذ ویزای تحصیلی آلمان، این است که در مدارس این کشور تحصیل کنید. مدارس دولتی در آلمان هزینه ای ندارند و کاملا رایگان هستند، مدارس اینترنشنال شامل هزینه شهریه می شوند. البته این شهریه بستگی به نوع مدرسه، کیفیت خدمات ارائه شده به دانش آموز و دوره ای که دانش آموز در آن شرکت می کند، متفاوت است.

مبلغ شهریه مدارس اینترنشنال با توجه به موارد گفته شده از مبلغ سالیانه 8000 یورو تا 12000 یورو متغیر است. در ادامه مقاطع کارشناسی، فوق لیسانس، مستر و دکترا را با بررسی می کنیم.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه آلمان

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های آلمان یکی دیگر از روش های دریافت ویزای تحصیلی آلمان است. تحصیل در این مقطع اغلب رایگان است. اما با توجه به کیفیت دانشگاه و رشته مورد نظر شهریه بسیار پایین به عنوان مثال سالیانه 80 یورو تا 100 یورو دریافت می کنند. البته بعضی از رشته های تحصیلی هم هستند که یک مقدار هزینه تحصیل در آن ها به نسبت بالاتر است و 200 تا 300 یورو در سال باید برای آن هزینه کرد.

شرایط پذیرش دانشگاه های رایگان آلمان

در دانشگاه هایی که در مقطع کارشناسی شهریه ندارند یا شهریه سالانه بسیار پایین دارند، تدریس به زبان آلمانی صورت می گیرد. بنابراین متقاضی باید دارای مدرک زبان آلمانی برای تحصیل باشد. حداقل نمره زبان که برای ورود به این دانشگاه ها لازم است داشته باشید، نمره زبان b2 می باشد. معدل مدرک دیپلم فرد نیز باید بالای 15 باشد.

برای یک سری از رشته ها مثل حقوق و پزشکی که رشته های تاپ هستند معدل فرد باید 19 به بالا باشد اگر هم معدل 20 باشد شرایط برای او هموارتر است.

 متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای رشته های پزشکی و حقوق باید نمره زبان آلمانی c1 را ارائه دهند.

شرایط سنی ورود به دانشگاه رایگان آلمان در مقطع کارشناسی

شرایط سنی مد نظر این دانشگاه ها در مقطع کارشناسی، باید سن منطقی تحصیل در این مقطع باشد. افرادی هم که مدرک کارشناسی دارند و می خواهند مجدد یک مدرک کارشناسی دیگر بگیرند، می توانند برای تحصیل در این مقطع اقدام کنند. اما برای گرفتن مدرک کارشناسی دوم سن آنها نباید از سن منطقی تحصیل کارشناسی بیشتر باشد.

شرایط ورود به دانشگاه های اینترنشنال آلمان مقطع کارشناسی

تدریس دروس در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی می باشد و یکی از شرایط ورود به دانشگاه های بین المللی یا اینترنشنال کشور آلمان پرداخت شهریه است. اگر در نظر دارید که برای مقطع کارشناسی وارد کشور آلمان شوید، باید پیش نیازهایی را داشته باشد. اگر پیش نیازهایی که برای ورود به این دانشگاه ها تعیین شده است را دارید می توانید برای مهاجرت تحصیلی مقطع کارشناسی به آلمان اقدام کنید.

شهریه این دانشگاه ها بسته به رشته ای که متقاضی انتخاب می کند، متفاوت است زیرا تحصیل در بعضی رشته ها ارزان تر و بعضی رشته ها گران تر است.

پیش نیازهای ورود به دانشگاه اینترنشنال آلمان

  • نمره زبان
  • شرایط سنی
  • معدل بالای 15

شرایط ویزای تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

  • معدل بالای 15
  • تحصیلات کارشناسی مرتبط
  • سوابق تحصیلی در دانشگاه معتبر
  • مدرک b2 زبان آلمانی
  • داشتن تمکن مالی و ارائه آن به سفارت
  • شرایط سنی منطقی (بهتر است که سن زیر 35 سال باشد)
  • بهتر است وقفه تحصیلی زیادی در سوابق تحصیلی متقاضی نباشد (گپ تحصیلی 3 یا 4 سال مشکلی ندارد اما نباید بیشتر از این مقدار باشد)

اگر گپ تحصیلی یا وقفه تحصیلی بیش از این بود باید با سوابق کاری یا یک مدرک تحصیلی این وقفه تحصیلی را پوشش دهید. بسته به وضعیت تاهل و تعداد افراد تحت پوشش خود باید تمکن مالی قابل قبول ارائه دهید.

اگر متقاضی تمایل دارد در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های بین المللی آلمان تحصیل کند باید مدرک زبان انگلیسی با نمره آیلتس آکادمیک 6/5 ارائه دهد. طبیعتا تحصیل در این دانشگاه شامل هزینه می شود اما مقدار شهریه بستگی به رشته تحصیلی شما دارد.

راهکار دانشجویانی که شرایط ورود به دانشگاه ندارند

متقاضی که معدل بالا و نمره زبان کافی را ندارد، می تواند از دوره های در نظر گرفته شده استفاده کند. یکی از مزایای استفاده از این دوره ها این است که دانشجویان را برای ورود به دانشگاه آماده می کند. هم به لحاظ دانش زبان و هم از نظر دروس پایه تقویت می شوند.

تایم این دوره ها یک ساله است و شامل هزینه می شود، اما شما را کاملا آماده ورود به دانشگاه می کند. بعد از آن ورود به دوره های فاندیشین است که می تواند کمک بسیار خوبی برای دانشجویان باشد.

موسسه مهاجرتی اندیشه برای دانشجویانی که شرایط ورود ندارند، می تواند دوره های (پت وی) را اخذ کند و بعد از آن دوره (فاندیشن) که هزینه بسیار کمی دارد در واقع می توان گفت که رایگان است.

شهریه دوره های پت وی بسته به نوع دانشگاه متفاوت است و از حدود مبلغ 5000 یورو تا 10000 یورو متغیر می باشد.

مدارک لازم دانشجویان برای ویزای تحصیلی آلمان

  • مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستان
  • بهتر است که سن زیر 30 سال باشد (18سال تا 30 سال) ، برای مقاطع بالاتر مثل ارشد و دکترا رنج سنی نیز افزایش می یابد.
  • اگر زیر 30 سال هستند برای ورود به دکترا می توانید از دوره های پت وی استفاده کنید.

نتیجه گیری

برای مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان لازم است تا مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان آلمانی داشته باشید. اگر در سنین پایین، مدرک زبان آلمانی دارید به شما تبریک می گوییم چون شرایط تحصیل در مدارس دولتی و رایگان آلمان را دارید.

اگر مدرک زبان آلمانی ندارید و مدرک زبان انگلیسی دارید، می توانید در مدارس بین المللی آلمان که دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود، ثبت نام کنید. البته این مدارس هزینه دارد و رایگان نیست.

برای تحصیل در دانشگاه های آلمان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم یکی از شرایط پذیرش، مدرک زبان آلمانی و یا زبان انگلیسی است. البته شما می توانید با گذراندن دوره های معرفی شده در این مقاله مهارت های لازم را کسب کنید سپس وارد دانشگاه در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد شوید.

مخاطبان گرامی جهت دریافت هر گونه مشاوره تخصصی می توانید با استفاده از راه های ارتباطی با تیم مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.