موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

ویزای تحصیلی فنلاند و بررسی شرایط لازم

ویزای تحصیلی فنلاند و بررسی شرایط لازم

اخذ ویزای تحصیلی فنلاند چگونه انجام پذیر است؟ برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند چه باید کرد؟ چرا دانشگاه های فنلاند را برای تحصیل انتخاب کنیم؟ اینها سوالاتی است که ممکن است به ذهن شما خطور کند. در پاسخ به این سوالات خوب است بدانید که در حال حاضر به دلیل شرایط خوب زندگی و کار در کشور فنلاند، افراد زیادی به تحصیل و اقامت در این کشور ترغیب شده اند.

فنلاند کشوری اروپایی معروف به کشور هزار دریاچه در شمال اروپا و از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است. پایتخت این کشور هلسینکی نام دارد. جمعیت این کشور بالغ بر 4.5 میلیون نفر میباشد که کم تراکم ترین کشور در اروپا شناخته شده است و اکثریت مردم پیرو ایین مسیحیت هستند.

در این مطلب قصد داریم شما را با شرایط اخذ ویزای تحصیلی فنلاند و شرایط تحصیل در این کشور آشنا سازیم؛ پس با ما همراه باشید.

چرا بهتر است برای ویزای تحصیلی فنلاند اقدام کنیم؟

فنلاندی و سوئدی زبان رسمی این کشور میباشد که حدودا 90 درصد مردم این کشور به زبان فنلاندی صحبت میکنند. دارا بودن رتبه برتر در رفاه اجتماعی باعث شده است که این کشور همواره گزینه مناسبی برای تحصیل و مهاجرت باشد.

از سال 2017 به بعد تحصیل در فنلاند نیازمند پرداخت هزینه است در حالی که هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند نسبت به سایر کشورها کم است. این کشور دارای اقتصاد با ثبات و سرانه تولید برابر با بسیاری از کشورهای دنیا میباشد. این ویژگی ها باعث شده تا افراد زیادی برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند اقدام نمایند.

از مزایای تحصیل در فنلاند میتوان به امکان یادگیری زبان فنلاندی به صورت همزمان و کاهش شهریه با توجه به بالا رفتن سطح زبان فنلاندی شما اشاره کرد، همچنین در صورت داشتن دانش ریاضی در سطح دبیرستان از طریق آزمون آنلاین میتوان بدون مدرک زبان برای پذیرش اقدام کرد.

گپ تحصیلی در فنلاند

برخلاف کشور هایی مثل کانادا، امریکا، انگلیس و… در کشور فنلاند گپ تحصیلی مسئله مهمی نبوده و متقاضیان در هر مقطع تحصیلی حتی با داشتن گپ تحصیلی طولانی هم میتوانند به تحصیل خود در فنلاند ادامه دهند.

شروع سال تحصیلی در فنلاند

سال تحصیلی در فنلاند به دو ترم بهار و پاییز تقسیم میشود که دارای چهار دوره آموزشی میباشد، در پایان هر دوره یک هفته امتحان در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که برای دانستن زمان دقیق شروع سال تحصیلی باید به تقویم دانشگاهی دانشگاه مورد نظرتان توجه کنید. زیرا با توجه به رشته تحصیلی مشخص میشود که شروع سال تحصیلی از بهار است یا پاییز (به طور کلی ماه سپتامبر برای شروع سال تحصیلی درنظر گرفته شده است).

همچنین برای اعزام دانشجو باید قبل از شروع سال تحصیلی و در زمانی که دانشگاه برای برنامه تحصیلی اعلام میکند درخواست دهید تا بتوانید همزمان با شروع ترم در کلاس ها حضور داشته باشید، دوره درخواست تحصیلی به طور معمول از سپتامبر شروع میشود که هرساله از ژانویه تنظیم میشود اما ممکن است برخی از دانشگاه ها برنامه ای دیگر داشته باشند.

آزمون ورودی دانشگاه های فنلاند

اگر از ایران اقدام به مهاجرت تحصیلی به فنلاند کرده اید متوجه خواهید شد که ارزیابی دانشگاه های فنلاند با سابقه تحصیلی شما در کشور خود تفاوت های زیادی دارد، کمتر دوره های تحصیلی در فنلاند وجود دارد که از آزمون ها به عنوان ارزیابی اولیه دانشجو استفاده کنند. به طور معمول دانشگاه ها دارای آزمون ورودی و یا تشخیص استعداد با توجه به رشته انتخابی شما هستند.

تحصیل در مدارس فنلاند

تحصیل در مقطع مدارس در کشور فنلاند هم مانند بسیاری از کشورهای اروپایی اجباری میباشد. این تحصیل اجباری که از 7 سالگی برای کودکان آغاز میشود، 9 سال طول میکشد که در این 9 سال علوم اساسی و پایه تدریس میشود. پس از اتمام این دوره دانش آموزان آماده ورود به مدارس عمومی و یا آموزشگاه های فنی به مدت 3 سال میشوند. هدف از این دوره آماده شدن دانش آموزان برای دانشگاه است که در سن 19 سالگی دانش آموزان موفق به دریافت دیپلم و شروع تحصیلات دانشگاهی خود میشوند. (در رابطه با دانش آموزان بین المللی، به طور معمول دولت فنلاند و یا مدارس سرپرستی بچه ها را به عهده میگیرند)

از مدارس بین المللی این کشور می توان به مدارس زیر اشاره کرد:

  • مدرسه بین المللی هلسینکی
  •  (kielo internation school)
  • مدرسه بین المللی کی لو
  •  Kulossari elementary and secondary school
  • مدرسه ابتدایی و متوسطه کالوساری

تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی

در این قسمت به توضیحاتی در خصوص تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی میپردازیم. تحصیل در فنلاند به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی امکان پذیر است که در بین زبان ها تحصیل به زبان فنلاندی رایگان ارائه میشود. اما برای تحصیل به زبان انگلیسی بایستی سالیانه 8.000 تا 10.000 یورو بابت شهریه دانشگاه پرداخت شود.

*دارا بودن مدرک زبان در این مقطع الزامی نبوده ولی می توانید با ارائه مدرک زبان با نمره 6 به بالا ‌شانس خود را افزایش دهید.

دانشگاه ها در فنلاند به دو دسته تقسیم میشوند:

1-دانشگاه هایی که تمرکز آنها بر روی آموزش های علمی و تئوری میباشد که هدف این دانشگاه ها پرورش پژوهشگران و توسعه تحقیق های علمی می باشد (به تعداد 13 دانشگاه در فنلاند).

 2- نوع دیگر دانشگاه ها بر روی آموزش های عملی و دانش فنی افراد تمرکز میکنند (به تعداد 23 دانشگاه در فنلاند).

در این دوره تحصیلی دانشجویان برای ورود به صنعت و زمینه های حرفه ای آموزش میبینند که در مجموع 3 یا 4 سال طول میکشد و دانشجویان در این دوره هفته ای 10 ساعت اجازه کار دارند.

تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد هم مانند مقطع کارشناسی به زبان های رسمی این کشور یعنی فنلاندی و سوئدی ارائه میشود که به صورت رایگان میباشد. اما در این مقطع دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، داشتن مدرک ایلتس با نمره 6.5 الزامی است، و شخص میبایست برای تحصیل در این مقطع دارای مدرک کارشناسی که طول مدت تحصیل 3 سال باشد را ارائه دهد. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 1.5 الی 2 سال میباشد.

جهت پذیرش در این مقطع متقاضی باید رزومه علمی قوی، سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی ارائه دهد. توجه داشته باشید که اجازه کار در این مقطع به طور میانگین هفته ای 20 ساعت می باشد.

تحصیل در فنلاند در مقطع دکترا 

احراز شرایط اولیه و دریافت ویزای تحصیلی فنلاند از الزامات تحصیل و اعزام دانشجو در این مقطع میباشد.

شرایط اولیه:

_مدرک تحصیلی معتبر در مقطع کارشناسی ارشد

_مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 7

_ارائه رزومه علمی و مقالات علمی بین المللی

_ارائه پذیرش جهت تحصیل در این مقطع

اگر شرایط بالا را دارا هستید، در مرحله بعد باید با یک استاد راهنما مکاتبه کرده و از او تاییدیه دریافت کنید. تحصیل در این مقطع به طور معمول 3 تا 5 سال طول میکشد. تحصیل در این مقطع به صورت دو دوره ارائه میشود:

1- دوره های دکتری عمومی

2- دوره های پژوهشی

اجازه کار در این مقطع به طور میانگین 25 ساعت در هفته است.

تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی 

اگر به زبان رسمی این کشور مسلط نیستید، جای نگرانی ندارد زیرا بسیاری از دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی تدریس می‌ شوند و شما فقط نیازمند نمره ایلتس 6 الی 6.5 یا نمره تافل 79 الی 92 هستید.

و حتی اگر شرایط زیر را دارا باشید دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید:

-زبان رسمی متقاضی انگلیسی باشد.

-در دوره های زبان، قبل از شروع برنامه تحصیل در فنلاند، شرکت کرده باشید.

-در مقاطع تحصیلی قبلی دانشگاه شما انگلیسی زبان بوده باشد.

دانشگاه های برتر فنلاند

  • University of Turku
  • Aalto University
  • University of Oulu
  • University of Helsinki
  • University of Tampere
  • University of Eastern Finland
  • Abo Akademi University

مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی فنلاند

یکی از اصلی ترین مراحل جهت تحصیل در فنلاند پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه های این کشور میباشد که دارا بودن برگه پذیرش الزامی است:

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش:

-ارائه گواهی مالی برای ویزای تحصیلی فنلاند

-ارائه رزومه تحصیلی

-ارائه رزومه کاری

-داشتن بیمه نامه دانشجویی

-گواهی پرداخت شهریه دانشگاه

-اثبات محل اقامت در کشور فنلاند

-ارائه نامه پذیرش از دانشگاه انتخابی

-ترجمه شناسنامه

-ارائه پاسپورت

-ارائه مدرک زبان مورد قبول دانشگاه مربوطه

-دو قطعه عکس

-ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

شرایط سنی تحصیل در فنلاند

شرایط یا محدودیت خاصی برای تحصیل در فنلاند وجود ندارد و متقاضیان در هر مقطع و سنی میتوانند برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنند؛ اما بهتر است که زیر 30 سال اقدام کنید.

اخذ اقامت دائم فنلاند پس از تحصیل

شاید برای شما سوال شود که بعد از اتمام تحصیل خود آیا قادر به دریافت اقامت دائم این کشور هستید یا خیر؟

مانند بسیاری از کشور های اروپایی در فنلاند نیز دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود مدتی اجازه دارند تا به جستجوی کار بپردازند و چناچه شخص شاغل شود، میتواند اقامت تحصیلی خود را به اقامت اجازه کار تبدیل کند و اگر شخص به مدت 3 الی 5 سال در این کشور بیمه و مالیات پرداخت کند، میتواند برای اقامت دائم خود اقدام کند.

فرد پس از گذشت 6 الی7 سال در صورتی که زبان این کشور را آموخته باشد و با آیین و رسوم فنلاندی ها خود را وفق دهد، میتواند برای درخواست پاسپورت فنلاند اقدام کند. در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی در این خصوص دارید، با همکاران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.