موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

تحصیل رایگان در اروپا

تحصیل رایگان در اروپا

این سوال ممکن است به ذهن برخی از افراد خطور کند که آیا امکان تحصیل رایگان در اروپا فراهم است؟ آیا می توانیم برای مهاجرت به اروپا اقدام کنم؟ آیا امکان تحصیل در اروپا وجود دارد؟ خوب است بدانید که اعطای ویزای تحصیلی آسان‌تر از تمامی ویزا‌ها برای متقاضیان میباشد؛ این قضیه احتمالا به سیاست‌های اقتصادی تقریبا همه‌ی کشورهای پیشرفته و اروپایی برمی‌گردد.

از طرف دیگر، سیاست اکثر مقاصد محبوب تحصیلی از جمله کانادا، آمریکا و…در قبال صدور ویزای کاری برای ایرانیان بسیار آسان از دیگر روش‌ها شده است. با تحصیل در کشور مقصد به دلیل اخذ مدرک از خود آن کشور و همچنین بالاتر رفتن سطح تحصیلی، از اعتبار علمی و به دنباله‌ آن از اعتبار کلی بیشتری برای موقعیت‌های شغلی، میزان حقوق و درآمد، رضایت شغلی و… بهره‌مند خواهید شد. شما در حین تحصیل از نظر تجربه‌ حضور در جامعه و فرهنگ کشور مورد نظر، تجربه کاری، افزایش مهارت زبان و قدرت برقراری ارتباط و ده‌ها مورد دیگر تقویت خواهید شد و بنابراین به جای قرار گرفتن در موقعیتی مبهم با تحصیل مستقیم از ایران، با قدرت بیشتر تحصیل، اشتغال و زندگی خود را استارت خواهید زد.

با تحصیل در کشور مقصد، با مدت زمان کوتاه‌تری میتوان کار پیدا کنید و در زمان تحصیل از  پرداخت مالیات معاف شوید می‌توانید برای اقامت دائم نیز اقدام کنیدو ده‌ها دلیل و مزیت دیگر همچنین تحصیل در بیشتر کشورهای اروپایی آسانتر سریع تر و رایگان می باشد. اگر شانس پذیرش در مراکز تحصیلی اعم از‌مدرسه کالج یا دانشگاه را داشته باشید شانس تحصیل شما در کشورهای اروپایی چند برابر میشود؛ مخصوصا اگر بتوانید در مدارس دولتی پذیرش بگیرید تحصیل شما نیز رایگان میباشد برخلاف مدارس خصوصی.

تحصیل رایگان در اروپا در مراکز دولتی

بسیاری از کشورهای اروپایی از مراکز تحصیلی دولتی عالی برخوردار میباشد که تحصیل در این مراکز کاملا رایگان میباشد اما نکات قابل توجی نیز وجود دارد که باید به آن توجه شود برای مثال تحصیل در مدارس کالج یا دانشگاه های دولتی برای اتباع خارجی و ایرانیان عزیز باتوجه به شرط معدل شرایط تغییر میکند هرچقدر نمرات معادل سازی شده شما بالاتر باشد و معدل بالاتری داشته باشید شانس پذیرش شما و تحصیل رایگان در کشورهای عالی اروپا بیشتر خواهد شد دلیل پذیرش بر اساس معدل به علت بالا بودن تقاضای سالانه از‌ کشور های مختلف به اروپا میباشد برای مثال در مدارس داشتن حداقل معدل ۱۵ برای مقطع کارشناسی حداقل ۱۶ برای‌ کارشناسی ارشد باشد.

مزایا تحصیل رایگان در اروپا

  • تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی
  • کار‌ در حین تحصیل
  • موقعیت اجتماعی عالی
  • تضمین آسایش و امنیت شما و خانواده عزیزتان
  • تنوع فراوان در انتخاب رشته با توجه به سلیقه و علایق شما
  • اعتبار بالای مدرک تحصیلی شما در سراسر جهان‌
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بیشتر کشورها

در ادامه دوکشور اروپایی که موقعیت عالی تحصیلی برای متقاضیان فراهم کرده است را معرفی خواهیم کرد کشور آلمان و اتریش از لحاظ سیستم آموزشی در مراتب بالا و عالی قرار گرفته و‌تنها به دلیل علم جمعی و موقعیت آموزشی و سطح بالای کیفیت آموزشی طرفداران زیادی دارند.

مایل به پر کردن فرم مشاوره تخصصی هستید؟

تنها 5 دقیقه زمان شمارو میگیره!

تحصیل در اتریش 

اتریش کشوری در قاره اروپا و عضوی از اتحادیه ی شنگن است. تحصیل در مقاطع دانشگاهی در اتریش به زبان آلمانی رایگان است که این امر موجب درخواست بالای دانشجویان کشور های دیگر برای مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی اتریش شده است. از مزایای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در اتریش و سایر مقاطع دانشگاهی اعم از لیسانس و دکتری، کیفیت بالای زندگی در اتریش و سطح بالای آموزش در مقاطع دانشگاهی است. در ۱۰ سال گذشته شهر وین پایتخت کشور اتریش، به عنوان بهترین شهر جهان از نظر سطح رفاه، امنیت، فرهنگ مردم و… انتخاب شده است. اتریش جمعیتی بالغ بر ۷/۸ میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۳۵۰ هزار دانشجو در این کشور به تحصیل می پردازند و از این تعداد حدود ۲۵ درصد دانشجویان بین المللی از سایر کشور ها هستند.

از دیگر مزایای تحصیل در اتریش می توان به نرخ بیکاری بسیار کم کشور اتریش و سادگی پیدا کردن کار پس از اتمام تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش اشاره کرد که دانشجویان پس از اتمام دوره ی تحصیل خود می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند و نوع اقامت خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهند که این امر در بلند مدت سبب اقامت دائمی اتریش می شود. البته شما پس از اتمام تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانید ادامه تحصیل دهید و موفق به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتریش نیز گردید. تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد نیز در اتریش وجود دارد اما به صورت رایگان نیست. هزینه های دانشگاه برای یک سال در مقطع کارشناسی حدودا بین 12 تا 14 هزار یورو می باشد که نسبت به نوع رشته و شهری که دانشجو در آن تحصیل می کند متفاوت است. اجازه کار در حین تحصیل و اجازه الحاق همسر و فرزند نیز برای دانشجو وجود دارد.

تحصیل در آلمان

تحصیل در دانشگاه های دولتی و معتبر آلمان، برای دانشجویان بین المللی، بدون توجه به ملیت آنها، کاملاً رایگان است. از مزایای تحصیل در آلمان می توان به، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان همکاری با محققین مطرح بین المللی، بهره مندی از امکانات پیشرفته آموزشی و در نهایت زندگی در کشوری با بالاترین سطح رفاه را نام برد.

دانشجویان تقریباً با گذراندن ۱۲۰ واحد در طول حدوداً ۲ سال مدرک فوق لیسانس خود را دریافت می کنند. مدرک زبان، ارائه رزومه قابل دفاع پژوهشی و مدرک کارشناسی در رشته مرتبط از دانشگاه معتبر، از مهم ترین مدارک اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان است.

تحصیل در سوئد

اگر سوئد را برای زندگی و ادامه تحصیل انتخاب کرده اید، حتما با مزایا و اقامت در این کشور آشنا هستید. سوئد برعکس مساحت آن جمعیت خیلی زیادی ندارد و اغلب به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

از مزایای تحصیل در این کشور که مهد جایزه نوبل است، می توان به زیبایی پایتخت آن، شهر استکهلم اشاره کرد، که از خانه های تاریخی و دریاچه های زیبا تشکیل شده است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور سالانه حدود 13 هزار یورو است. از جمله رشته های پرطرفدار این کشور می توان به، معماری و طراحی داخلی و مهندسی فناوری اطلاعات اشاره کرد.

1 thoughts on “تحصیل رایگان در اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search
شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.