موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کدام است؟

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کدام است؟

در این مطلب قصد داریم در خصوص بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی توضیحاتی خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. درست است که همه کشورها دانشگاه دارند و بستر تحصیل را برای شهروندانشان فراهم کرده‌اند، اما بعضی از کشورها در این زمینه یک سر و گردن بالاتر از بقیه ظاهر شده‌اند. ما برای انتخاب بهترین کشور برای ادامه تحصیل هفت فاکتور مهم را در نظر گرفته‌ایم.

فاکتورهای بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

  • تجربه یک فرهنگ جدید
  • فرصت‌های شغلی مناسب پس از تحصیل
  • هیجان‌انگیز و جذاب بودن کشور مورد نظر
  • دوست پیدا کردن و شبکه‌سازی اجتماعی و کاری
  • تدریس با بالاترین کیفیت ممکن
  • امکان تحصیل رایگان یا کم‌هزینه
  • راحتی اخذ ویزای کشور مورد نظر

استرالیا

یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل و مهاجرت میباشد نام شش دانشگاه استرالیا در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان به چشم می‌خورد و این کشور در حال حاضر، میزبان بیشتر از ۲۷۰ هزار نفر دانشجوی بین‌المللی است. همین چند دلیل برای انتخاب استرالیا برای مهاجرت تحصیلی کافی است. البته این کشور هیجان‌انگیزی چیزهای دیگری هم دارد که دانشجویان و علاقه‌مندان به تحصیل را شیفته خودش می‌کند. استرالیا از جمله کشورهای مهاجرپذیر و چندملیتی است؛ بنابراین موقع حضور در این کشور کمتر احساس تنهایی و غربت می‌کنید.

فرانسه

جمیعت فرانسه حدود ۶۷ میلیون نفر است و بیش از ۲۶۰ هزار نفر دانشجویان بین‌المللی در این کشور حضور دارند. همچنین فرانسه بیشتر از ۳۵۰۰ موسسه آموزش عالی است که تحت یک سیستم آموزشی معتبر اداره می‌شود. آب‌وهوای خوب فرانسه، امکانات رفاهی مناسب، عضو بودن فرانسه در پیمان شینگن و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد، از دیگر علت­های مهاجرت تحصیلی به فرانسه است.

سوئیس

وقتی در سوئیس و در میان خوشحال‌ترین مردم جهان باشید، شادی به یکی از بخش‌های زندگی‌تان تبدیل می‌شود. با مهاجرت تحصیلی به سوئیس، می‌توانید در دو دانشگاه برتر این کشور که در جهان مشهور هستند تحصیل کنید. در دانشگاه‌های سوئیس علاوه بر نکات علمی، شیوه‌های تعامل با دیگران و شرکت کردن در بحث‌های گروهی را هم یاد می‌گیرد؛ بنابراین پس از اتمام تحصیلتان، می‌توانید به‌راحتی در حرفه مورد نظرتان مشغول به کار شوید.

اسپانیا

یکی دیگر از کشورهای اروپایی پرطرفدار برای علاقه‌مندان به تحصیل است. این کشور رویایی حدود ۴۶ میلیون نفر جمعیت دارد و میزبان بیش از ۶۰ هزار دانشجو است. از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اسپانیا که بگذریم، کم‌هزینه بودن تحصیل در این کشور است که روزبه‌روز به تعداد مهاجرین آن اضافه می‌کند. سرزمین، آفتاب، طبیعت و تاریخ، بیشتر از ۷۰ دانشگاه برجسته دارد و دستتان را برای پذیرش تحصیلی باز می‌گذارد.

آلمان

آلمان در زمینه علم و تکنولوژی در جهان پیشتاز است. کسانی که علاقه‌مند هستند در یک کشور اروپایی پیشرفته تحصیل کنند، آلمان را بهترین کشور برای مهاجرت می‌دانند. به‌محض اینکه از یکی از دانشگاه‌های آلمان پذیرش بگیرید، ویزای شینگن برایتان صادر خواهد شد. با وجود این ویزا، کل قاره اروپا خانه شما برای کار و زندگی است. البته انتخاب آلمان برای تحصیل دلایل متعددی دارد. حضور در یکی از دانشگاهی سرشناس جهان مانند دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه فنی برلین یا دانشگاه بن یکی از دلایل انتخاب آلمان برای ادامه تحصیل است. البته آینده شغلی درخشان دانشجویان در آلمان هم تاثیر قابل‌توجهی در این انتخاب دارد. درنهایت اینکه، بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های آلمان امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. همین نکته می‌تواند آلمان را به صدر کشورهای جذاب برای مهاجرت تحصیلی بیاورد.

کانادا

مگر می‌شود که حرف از بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی باشد و نام کانادا به میان نیاید. کانادا باوجود ۳۷ میلیون نفر، بیش از ۲۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی را در قلب خودش جا داده است. حضور دانشگاه‌های مطرح جهانی در کانادا، مهاجرپذیر بودن کانادا، انگلیسی‌زبان بودن این کشور و امنیت و رفاه نسبی شهروندان آن، ازجمله مهم‌ترین دلایل انتخاب این کشور برای مهاجرت تحصیلی به‌حساب می‌آیند. جاذبه‌های طبیعی کانادا بی‌شمار هستند و هر گردشگر یا مهاجری را شیفته خودشان می‌کنند. سطح زندگی در این کشور نسبتا بالا است؛ و بستر مناسبی هم برای اشتغال پس از پایان تحصیل در کانادا برای دانشجویان وجود دارد. همه این موارد در کنار هم باعث شده که نام کانادا در بین بهترین کشورها برای مهاجرت دیده شود.

درخواست مشاوره تحصیلی

اگر شما هم قصد دارید بهترین کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، می توانید از طریق فرم درخواست مشاوره و تکمیل آن با مشاوران موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search
شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.