موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

حقوق و درآمد پرستاران در نروژ در سال ۲۰۲۲

حقوق و درآمد پرستاران در نروژ در سال ۲۰۲۲

نروژ از کشورهای شمال اروپا و اسکاندیناوی است. این کشور از پیشرفته ترین کشورهای اروپا می باشد که دارای ذخیره های گاز و نفت و آب شیرین است. جمعیت نروژ نزدیک به 5 میلیون نفر می باشد و مساحت آن 385.207 می باشد. شهر اسلو پایتخت نروژ می باشد و اکثر جمعیت این کشور در این شهر و اطراف آن سکونت می کنند. نزدیک به 70 درصد از کشور نروژ به دلیل کوهستان و نواحی بسیار سرد غیر قابل سکونت است. نروژ به دلیل سطح بالای رفاه و امنیت اقتصادی و اجتماعی و نرخ بیکاری از جمله کشورهایی است که افراد بسیاری برای مهاجرت به آن مایل هستند، همچنین به دلیل طبیعت بکر و زیبا و منحصر به فرد این کشور هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید به این کشور مهاجرت می کنند. نروژ در رتبه 4 درآمد سرانه در جهان را به خود اختصاص داده است. از دلایل دیگر برای اثبات این موضوع که کشور نروژ یکی از بهترین مقاصد جهت کار و زندگی می باشد، برابری بین مرد و زن و همچنین بالا بودن سطح رفاه اجتماعی و امنیت شغلی و اقتصاد بسیار قوی می باشد. کشور نروژ از جمله کشور هایی می باشد که به نیروی پزشکی و کادر درمانی توجه به سزایی دارد از این رو یکی از بهترین مقاصد برای پزشکان و پرستاران به شمار می آید. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر به حقوق و درآمد پرستاران در نروژ خواهیم پرداخت.

حقوق و درآمد پرستاران در نروژ

از مهم ترین مسائلی که هر شخص هنگام انتخاب شغل و ورود به بازار کار به آن توجه بسیاری دارد میزان حقوق و مزایای آن شغل می باشد از این رو متقاضیانی که تمایل به مهاجرت کاری دارند سعی بر آن دارند تا بسته به تخصص و حرفه خودشان بهترین کشور را از نظر حقوق و مزایا انتخاب نمایند. همان گونه که در مطالب بالا گفته شد کشور نروژ به دلیل سطح بالای رفاه اجتماعی و توجه دولت این کشور به سلامت و بهداشت جامعه، به جامعه پزشکی و کادر درمانی توجه بسیاری دارد و از پرستاران و پزشکان که تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند حمایت می کنند. جامعه پرستاران در نروژ دارای حقوق و مزایای مناسبی می باشند و بسته به تجربه و تخصص حقوق و درآمد متفاوتی خواهند داشت که در قسمت زیر به صورت دقیق توضیح داده شده است.

حقوق یک پرستار در کشور نروژ از 211.000 کرون که معادل 19900 یورو  شروع می شود که حداقل حقوق می باشد و تا 729.000 کرون  معادل 68.900 یورو ادامه دارد.
میانگین یا متوسط حقوق و درآمد پرستاران در نروژ در طول یک سال 495،000 کرون می باشد، به این معنی که تقریباً 50% از پرستاران حقوق پایین تر از 495.000 کرون دارند و این در حالی است که 50% دیگر از پرستاران بیشتر از این مقدار در سال در آمد دارند.

از این رو مهارت و تجربه کار در نروژ تاثیر چشمگیری در افزایش میزان حقوق پرستاران دارد هر انسان پس از ورود به بازار کار در حالی که هنوز تجربه ای کسب نکرده باشد حداقل حقوق را دریافت می نماید اما هر مقدار تجربه و تخصص بیشتر شود به همان اندازه حقوق و مزایا نیز افزایش می یابد که در ادامه دقیق تر مورد برسی قرارخواهد گرفت.

  • حقوق پرستار در نروژ با سابقه کمتر از 2 سال کار معادل 239.000 کرون  معادل 22.500 یورو در هر سال می باشد.
  • حقوق و درآمد پرستار در نروژ با تجربه بین 2 تا 5 سال کار 34% بیشتر از حقوق پرستار با دو سال سابقه کار می باشد و حدوداً 320.000 کرون میزان حقوق برای هر سال می باشد.
  • با بالا رفتن تجربه و سطح آگاهی پرستاران در نروژ به مراتب حقوق نیز افزایش پیدا می کند و پرستارانی که سابقه و تجربه 5 تا 10 سال کار پرستاری را داشته باشند برای هر سال حقوقی معادل 473.000 کرون دریافت می نمایند که 48% درصد بیشتر از یک پرستار با سابقه 2 تا 5 سال است.
  • با گذشت زمان و گذر از 10 سال تجربه کار پرستاری در نروژ، پرستاران دوبرابر حقوق اولیه خود را دریافت خواهند کرد.
  • پرستارانی که سابقه و تخصص کاری آن ها بین 10 تا 15 سال می باشد برای هر سال کار پرستاری در نروژ حقوقی معادل 576.000 کرون دریافت خواهند کرد و این مبلغ 22% بیشتر از پرستارانی می باشد که 5 تا 10 سال سابقه کاری دارند.
  • پرستاران با تجربه که بین 15 تا 20 سال سابقه کار پرستاری در نروژ را دارند حقوق و درآمدی معادل 628.000 کرون در هر سال دارند که این مبلغ 9% بالا تر از حقوق پرستاران با تجربه 10 تا15 سال می باشد.
  • افرادی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی پرستاری می شوند برای هر سال کار پرستاری در نروژ مبلغی حدود 278.000 کرون را دریافت می نمایند. این در حالی می باشد که پرستارانی که مدرک کارشناسی ارشد را دریافت نموده اند با ارائه این مدرک برای هر سال کار پرستاری در نروژ 537.000 کرون  دریافت می نمایند که می توان گفت 93% بیشتر از حقوق یک پرستار با مدرک لیسانس می باشد.

مشاوره تخصصی مهاجرت به اروپا

در صورتیکه تمایل به مهاجرت به نروژ دارید کافی است با همکاران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در تماس باشید. همکاران ما به سوالات شما عزیزان پاسخ خواهند داد. برای تماس با موسسه مهاجرتی اندیشه همین حالا اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search
شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.