موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

مهاجرت پیراپزشکان به نروژ

ویزای کار نروژ برای کادر درمان

نروژ کشوری زیبا و مرفه با امکانات عالی است که در شمال اروپا واقع شده و در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. نروژ به دلیل دارا بودن ذخایر زیادی از نفت و گاز کشوری ثروتمند است که در غرب سوئد واقع شده و در سال 2017 به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته شده است. به همین دلیل نروژ مقصد بسیاری از مهاجرین از سراسر جهان است. از روش های مهاجرت به نروژ می توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ویزای ازدواج و مهاجرت کاری اشاره کرد که در این مطلب به توضیحاتی درباره شرایط مهاجرت پیراپزشکان به نروژ  و کار پیراپزشکان به نروژ می پردازیم. شایان به ذکر است که تمامی این امکانات کشور نروژ را به مقصدی عالی برای مهاجران پیراپزشک تبدیل کرده است.

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت پیراپزشکان به نروژ

نروژ دارای اقتصادی پر رونق و نرخ بیکاری پایینی است و اگر شما یک پیراپزشک ماهر هستید، مطمئناً می توانید در بخش مراقبت های بهداشتی نروژ به آسانی کار پیدا کنید و مشغول به کار در این کشور شوید . سیستم مراقبت های بهداشتی نروژ برای ارائه خدمات پزشکی به بیماران و حمایت از پزشکان به پرستاران خود متکی است. ازهمین رو اگر پرستار هستید، برای یافتن کار در آنجا مشکل زیادی نخواهید داشت. مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، جمعیت نروژ هم بزرگتر و هم پیرتر می شود. این کشور به دلیل کمبود داخلی و افزایش تقاضا، دائماً به دنبال اتباع خارجی برای پر کردن موقعیت های شغلی در بیمارستان های خود است. در کنار پرستاری رشته هایی همچون مامایی، داروسازی، دندانپزشکی، رادیولوژی، روانشناسی، فیزیوتراپی و علوم آزمایشگاهی تنها بخشی از رشته های مورد نیاز در نروژ هستند که به خاطر بازار کار و میزان درآمدی که دارند جزو بهترین رشته های پیراپزشکی در نروژ هستند. به طور کلی به دلیل بالا بودن اهمیت جمعی کشور نروژ به میزان سلامتی و تندرستی نیاز کشور به پیراپزشکان متخصص و ماهر روز افزون میباشد.

مهاجرت پیراپزشکان به نروژ

در بسیاری از کشورها برای گروهی از مشاغل خاص به مجوز رسمی کار authorization از سوی سازمانهای دولتی خاص مورد نیاز هست. کشور نروژ در سالهای اخیر با کمبود نیروی انسانی در گروه پیراپزشکی مواجه است. همانطور که اشاره شد متقاضیان کار در این بخش بایستی مجوز رسمی کار را از سوی سازمانهای مربوطه دریافت کنند که این مساله پروسه ای مشکل است چرا که دانش آموختگان گروه پیراپزشکی که به طور مثال در ایران تحصیل کرده اند نمی توانند به طور مستقیم در همان رده شغلی و تحصیلی فعالیت کنند. بلکه بایستی تمامی مراحل مربوط به مجوز کار را طی کنند تا بتوانند در مراکز درمانی نروژ مشغول به کار شوند.

از آنجایی که کار پیراپزشکان مستقیما با جان بیماران در ارتباط است مهم ترین مساله ای که باید عنوان شود بحث معادلسازی مدارک می باشد و هر کشوری برای جذب گروه پیراپزشکانی که در کشوری خارجی تحصیل کرده اند، پروسه مخصوص به خود را در نظر گرفته است که پروسه در کشورهای مختلف معمولا شامل آزمون های تئوری و عملی و همچنین یک دوره بیمارستانی یا اصطلاحا دوره کارورزی است. شرایط معادل سازی مدارک پیراپزشکان و دریافت مجوز کار پیراپزشکان در نروژ به شرح زیر میباشد:

مراحل معادلسازی مدارک پیراپزشکان

  1. در مرحله اول بایستی مدارک متقاضی کار برای سازمان سلامت و بهداشت نروژ ارسال شود و مورد ارزیابی قرار بگیرد تا در نهاین پروسه معادلسازی مدارک انجام شود که به طور معمول بررسی مدارک توسط سازمان مربوطه به طور متوسط 6 تا 8 ماه به طول می انجامد.
  2. در مرحله بعدی دریافت مجوز کاری در نروژ برای گروه پیراپزشکی در صورت موفقیت در مرحله اول، ارائه مدرک زبان نروژی در حد B2  و همچنین گذراندن دوره های آموزشی در بیمارستانها و کلینکهای کشور نروژ الزامی میباشد.

باید خاطر نشان کنیم که دوره آموزشی در نروژ حدود 6 ماه تا یک سال میباشد؛ کشور نروژ نیز برای گذراندن این دوره ها و همچنین ارائه مدرک زبان زمانی در حدود نهایتا 3 سال را در نظر گرفته است.

لازم به ذکر میباشد که گروه پیراپزشکان همانند پزشکان بدین علت که ارتباط مستقیم با افراد بیمار دارند بایستی حتما مهارت زبان آنان در سطح قابل قبول باشد تا بتوانند به راحتی با بیماران ارتباط برقرار نمایند. به این منظور شخص ملزم به ارائه مدرک زبان B2 میباشد.

برای مهاجرت پیراپزشکان به نروژ، افراد باید بعد از تایید مدارک و ارائه مدرک زبان و دریافت ویزا متقاضیان بایستی دوره های آموزشی که سازمان سلامت و بهداشت نروژ در نظر گرفته است را پشت سر گذاشته و پس از اتمام این دوره ها در آزمونی که به صورت کتبی و عملی برگزار می شود شرکت کنند. این آزمون ها معمولا دو تا سه بار در سال برگزار می شود و در نهایت پس از موفقیت در این مراحل می توانند برای کار در بیمارستان ها و کلینیک های این کشور اقدام کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای مهاجرت پیراپزشکان به نروژ با موسسه مهاجرتی اندیشه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search
شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.