موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

آنچه در این مقاله میخوانید:

راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان کدامند؟ راحت‌ ترین کشور برای اقامت کجاست؟ این ها سوالاتی هستند که ممکن است به ذهن شما هم خطور کنند. به طور کلی راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها، کشوری است که متناسب با شرایطی که دارند بتوانند به آن مهاجرت کنند.

راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

هر کشوری قوانین خودش را برای اتباع خارجی دارد. بعضی از کشورها مهاجرپذیر هستند. مثلا کانادا سالانه تا ۳۰۰ هزار مهاجر از سراسر دنیا قبول می‌کند. معمولا کشورهای توسعه یافته تمایل کمتری به پذیرش مهاجر دارند. برای مثال ویزای توریستی سوئیس کلی دردسر دارد چه برسد به گرفتن شهروندی آن! این از قوانین خود کشور مقصد. حالا ما که ایرانی هستیم به دلیل شرایط سیاسی و ارتباطات بین‌الملل، کارمان کمی سخت‌تر است. این محدودیت باعث می‌شود خیلی از گزینه‌ها را از دست بدهیم.

در صورتی که میخواهید در مورد مهاجرت به اروپا اطلاعات به دست آورید، یشنهاد میکنیم مطلب مهاجرت به اروپا را بخوانید.

به عنوان مثال آمریکا را درنظر بگیرید. همه می‌دانیم تنوع ملیت و نژاد در آمریکا چقدر بالاست. ولی خب (در حال حاضر) برای ایرانیان گرفتن اقامت آمریکا تقریبا غیرممکن است. به هر دلیلی که مهاجرت کنید، پیداکردن شغل و امرارمعاش در آن کشور مهم‌ترین چیزی است که باید در نظر داشت. اینکه آیا بازار کار آن کشور می‌تواند شما را به‌عنوان یک مهاجر متخصص بپذیرد یا نه؟ چه فرصت‌ها و موقعیت‌هایی وجود دارد که زندگی و کار در آن کشور را برای شما راحت کند؟ همه اینها اساسی‌ترین مسائلی است که زمان بررسی و انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت، باید به آنها توجه کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

کار، یکی از اصلی ترین دلایل کسانی است که قصد مهاجرت دارند. به‌طور کلی می‌توانم بگویم، بهترین کشور برای کار، آن‌جایی است که ترس از اخراج وجود ندارد، دخل و خرج با همخوانی دارند، امنیت شغلی بالاست، دریافتی تمام هزینه‌ها زندگی می‌کنند، دسترسی به مشاغل و بازار کار راحت و رضایت دارند. شغلی و اجتماعی عالی وجود داشته باشد.
یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌هایی که مردمان جهان سومی به دنبال بهترین کشورهای جهان برای زندگی هستند و صد البته بهترین کشورها برای کار هستند، همین امر را دوست ندارند و درجا زدن باوجود تلاش شبانه‌روزی هستند. چیزی که با زندگی در پیشرفته می‌توانم به آن دست پیدا کنم.

مهم‌ترین فاکتورهای انتخابی بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان از این قرار است:
• تعادل میان کار و زندگی (تعادل بین کار و زندگی)
• حداقل درآمد (حداقل دستمزد)
• امنیت شغلی (امنیت شغلی)
• نرخ بیکاری (نرخ بیکاری)
• رضایت از زندگی (رضایت از زندگی)
• نسبت هزینه ملک به درآمد (نسبت قیمت ملک به درآمد)
• نزدیکی به ایران و سهولت اخذ ویزا
• طراز اولی مثل آلمان، کانادا و استرالیا را می‌توان جزو بهترین کشورها برای مهاجرت کاری معرفی کرد.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

زمانی که صحبت از مهاجرت تحصیلی می‌شود، فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید، فرق می‌کند. برای مثال رتبه دانشگاه، کیفیت آموزش در رشته تحصیلی نظرتان و هزینه‌های تحصیل از موضوعات مهم به شماره می‌روند.
بهترین کشور‌ها شامل موارد زیر میباشد از لحاظ ایرانیان:
• ایالات متحده آمریکا
• ترکیه
• آلمان
ایتالیا
• کانادا

بهترین کشور برای سرمایه گذاری

برای انتخاب کشور جهت سرمایه گذاری باید فاکتورهایی مانند حداقل هزینه برای سرمایه گذاری، امنیت کشور برای سرمایه گذاری، سرمایه گذاری، میزان سرمایه گذاری و شرایط اخذ این طریق را بررسی کنید. بر اساس این اسناد می‌توانیم ارز دیجیتال، استرالیا، پرتغال و اتریش را به شما پیشنهاد دهید.

حال، شاید با خود تصمیم بگیرید که چرا این کشورها همیشه پذیرای مردمی هستند؟ یکی از موارد مهم این است که برای این افراد، شخصیت، مهارت و استعداد در اولویت قرار دارد. به‌عنوان ‌مثال کشور کانادا را می‌توان بهترین کشور برای مسلمانی معرفی کرد، چرا که دولت آن را به مهاجر بودن برای کشورش مهم‌تر می‌دهد. برای کشورهایی چون آلمان، استرالیا، نیوزلند، فرانسه و … نیز همین کارآمدی فرد مهم از دین اوست. همین دلیل باعث شده تا کشور های گفته شده بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان از نظر دینی به شماره بیایند. اما کشورهای عربی مانند امارات یا عربستان به دلیل یکسان بودن دین، شرایط متفاوت است. لازم به ذکر است که برای ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند و می‌خواهند در کشوری زندگی کنند که از لحاظ دینی برای آن‌ها امنیت وجود داشته باشد، ترکیه، آلمان، سنگاپور، مالزی، کانادا، استرلیا و … گزینه‌های بهتری نسبت به عربستان هستند.

اطلاع از راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان به شما کمک می کند تا بتوانید مسیر درستی را برای مهاجرت انتخاب کنید. چنان چه در زمینه مهاجرت نیاز به مشاوره تخصصی دارید، می توانید با ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید. ما از ابتدا تا انتهای پروسه مهاجرت در کنار شما عزیزان هستیم.

با‌توجه‌ به آنچه گفتیم، به نظر شما راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان کجاست؟ در کامنت بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search
شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.