موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

روش های مهاجرت به اروپا از طریق ترکیه

روش های مهاجرت به اروپا از طریق ترکیه

روش های مهاجرت به اروپا از طریق ترکیه یکی از موضوعات پرطرفداری است که قصد داریم در این مطلب به بحث و بررسی در خصوص آن بپردازیم. خوب است بدانید که ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگری از آن در قاره اروپا واقع شده و مناطق هم‌مرز بسیار زیادی با کشورهای اروپایی دارد. بنابراین می‌توان گفت که این اصلی‌ترین دلیل مهاجرت به اروپا از طریق ترکیه است.

ترکیه و موقعیت مناسب آن برای مهاجرت به اروپا

کشور ترکیه دارای ۸۰ میلیون جمعیت بوده و در پنج سال اخیر جزو کشورهای پهناور و دارای طبیعت چشم‌گیر، سواحل جذاب و… بوده است و کشور مناسبی برای مهاجرت و گردشگری است. اصلی‌ترین شهرهای ترکیه شامل آنکارا‌، استانبول، آنتالیا، ازمیر و ترابزون می‌شوند که  به دلیل رشد اقتصادی و رفاه جمعی سالانه مهاجران بسیار زیاد و گردشگرانی را از تمامی نقاط جهان به خود جذب می‌کنند. کشور ترکیه از نظر اقتصادی در شرایط مطلوبی بوده و اقتصاد آن بیشتر از اینکه از طریق کشاورزی تامین شود از طریق صنعت و خدمات تامین می‌شود. برای اینکه شخصی قادر به مهاجرت به اروپا از طریق ترکیه باشد لازم است که ابتدا پروسه‌ی مهاجرت به ترکیه را پشت سر گذاشته و سپس از طریق کشور ترکیه برای مهاجرت به کشورهای اروپایی اقدام کند. در ادامه برایتان خواهیم گفت که برای مهاجرت به اروپا چگونه به ترکیه مهاجرت کنید.

روش‌ های دریافت پاسپورت ترکیه

افرادی که قصد مهاجرت به اروپا از طریق ترکیه را دارند در وهله اول لازم است که پاسپورت کشور ترکیه را اخذ کنند.‌ برای اخذ پاسپورت کشور ترکیه می‌توان طبق روش‌های زیر اقدام کرد، این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • مهاجرت کاری به ترکیه
  • تحصیل در کشور ترکیه
  • سرمایه‌گذاری کردن در ترکیه
  • خرید ملک و املاک در ترکیه
  • ازدواج در کشور ترکیه
  • تولد در ترکیه

افرادی که قصد مهاجرت به اروپا از طریق ترکیه را دارند، باید براساس روش‌های نام برده برای دریافت پاسپورت کشور ترکیه اقدام کنند. لازم به ذکر است سریع‌ترین راه ممکن برای دریافت ویزای ترکیه، خرید ملک در این کشور است و به این طریق پس از ۷ ماه پاسپورت کشور ترکیه را شخص صاحب ملک دریافت می‌کند و با در دست داشتن پاسپورت کشور ترکیه امکان مهاجرت به اروپا از طریق این کشور را خواهد داشت.

شهروندی ترکیه از طریق تابعیت

افرادی که علاقه‌مند به دریافت تابعیت شهروندی از کشور ترکیه هستند، بازم است به میزان چند سال متوالی در خاک ترکیه زندگی کنند و سپس برای دریافت تابعیت شهروندی خود درخواست بدهند.‌ لازم به ذکر است افرادی که به مدت زمان ۵ سال از طریق ویزای کار در کشور ترکیه زندگی کرده‌اند، به سهولت قادر به دریافت تابعیت شهروندی ترکیه خواهند بود و سپس می‌توانند برای مهاجرت به اروپا از طریق ترکیه اقدام کنند.

شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

توجه داشته باشید که اگر با یکی از افراد ساکن و شهروند ترکیه ازدواج کنید می‌توانید به مدت زمان ۳ سال شهروند کشور ترکیه باشید‌. ازدواج با مردم بومی ترکیه می‌تواند در داخل کشور ترکیه و یا حتی خارج از آن صورت پذیرد.

مایل به پر کردن فرم مشاوره تخصصی هستید؟

تنها 5 دقیقه زمان شمارو میگیره!

شهروندی کشور ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

از جمله بهترین روش‌های دریافت شهروندی کشور ترکیه و اخذ پاسپورت برای این کشور، سرمایه‌‌گذاری در کشور ترکیه است و روش‌های متعددی برای دریافت شهروندی کشور ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها به موارد زیر می‌توانیم‌ اشاره کنیم:

1. خرید ملک در کشور ترکیه و دریافت اقامت

خرید ملک در این کشور یکی از ساده و راحت‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در کشور ترکیه است و به افرادی که در این کشور ملکی را به منظور سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنند تابعیت این کشور تعلق می‌گیرد. خرید ملک حتما باید معادل ۲۵۰۰۰۰ دلار ارزش داشته باشد و بعد از ۶ ماه برای فرد و خانواده‌اش ویزا و پاسپورت اقامت در کشور ترکیه صادر شده و شخص پس از مدتی می‌تواند برای مهاجرت به اروپا از طریق ترکیه اقدام کند.

2. داشتن ملک در ترکیه

در این مورد از روش سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه هیچ‌گونه محدودیتی درباره ارزش ملک وجود ندارد. با خرید هر نوع ملکی در این کشور اقامت یک ساله ترکیه را دریافت می‌کنند و اگر به مدت ۵ سال ملک به نام شخص باشد، می‌تواند برای درخواست شهروندی کشور ترکیه اقدام کند.

3. سرمایه‌گذاری در شرکتی در ترکیه

چنانچه دو میلیون دلار در یکی از شرکت‌های ترکیه سرمایه‌گذاری کنید و یا سهامی را به ارزش این مبلغ خریداری کنید، بعد از گذشت حداقل سه سال می‌توانید برای دریافت تابعیت شهروندی ترکیه اقدام کنید.

4. داشتن سپرده بانکی در ترکیه

کافی است حسابی در یکی از بانک‌های ترکیه داشته و ۵۰۰۰۰۰ دلار در این بانک به عنوان سپرده سرمایه‌گذاری کنید تا تابعیت این کشور را دریافت کرده و قادر به مهاجرت به اروپا از طریق ترکیه باشید.

5. کارآفرینی و راه اندازی شغل در ترکیه

از دیگر روش‌های متداول برای دریافت اقامت کشور ترکیه این است که در این کشور کارآفرینی کرده و حدود ۵۰ فرصت شغلی برای شهروندان بومی کشور ترکیه ایجاد کنید تا شرایط دریافت تابعیت شهروندی کشور ترکیه را داشته باشید. برای دریافت تابعیت کشور ترکیه حتما شخص باید دارای سن بالای ۱۸ سال باشد و از نظر سلامت جسمی و روحی کاملا سالم بوده‌، درآمد کافی داشته و ضمن نداشتن سابقه کیفری به زبان ترکی نیز تسلط داشته باشد.

زمانی که موفق به دریافت ویزاهای نام‌برده شدید، می‌توانید برای دریافت ویزای شینگن ترکیه اقدام کرده و  سپس مهاجرت به اروپا از طریق ترکیه داشته باشید‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search
شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.