موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

مدرک زبان برای مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

داشتن مدرک زبان برای مهاجرت به آلمان به شما کمک می کند تا راحت تر به این کشور مهاجرت کنید. در اصل پایه ورود به آلمان در بسیاری از روش‌های مهاجرت متفاوت میتواند باشد، اما شما با داشتن مدرک زبان آلمانی B1 نیز قادر به مهاجرت هستید. در پایان این سطح زبان‌آموز باید به توانایی نگارش نامه و ایمیل در سطح مبتدی، درک مندرجات روزنامه و فهم آمار و ارقام موجود در متن، درک گفت‌وگوهای روزانه ‌و فهم کلی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، توانایی ابراز نظرات شخصی و شرکت در گفت‌وگوی کوتاه و توانایی ارتباط با وقایع رایج روز مسلط باشد.

مدرک زبان برای مهاجرت به آلمان

اما اگر بخواهیم در خصوص مدرک زبان برای مهاجرت به آلمان بررسی جزئی تر و دقیق تری انجام دهیم، شایان به ذکر است جهت ورود به دانشگاه‌های آلمان و همچنین اخذ ویزای دانشجویی آلمان قبولی و داشتن مدارک مستند یکی از دو آزمون DSH و یا TestDaf الزامی است. آزمون Test-DaF در مراکز آموزش زبان آلمانی در مراکز انستیتو گوته در سراسر جهان همواره برگزار می‌شود. در ایران نیز این آزمون در موسسه‌ آموزش زبان وابسته به سفارت آلمان در تهران برگزار می‌شود.

تفاوت میان آزمون TestDaf و DSH در زبان آلمانی

برخلاف امتحان TestDaf، آزمون DSH  فقط در دانشگاه‌های آلمان و تنها در کشور آلمان برگزار می‌شود. بنابراین متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، دو راهکار دارند:

  1. شرکت در آزمون TestDafدر موسسه‌ گوته در تهران
  2. شرکت در آزمون DSH در یکی از دانشگاه‌های آلمان
  3. آزمون اصلی دیپلم زبان آلمانی (GDS) امتحانی است که مهارتهای فوق‌العاده پیشرفته زبان آلمانی را، معادل سطح CEFR C2، ارزیابی می‌کند. مدرک این آزمون معمولاً برای پذیرش دانشگاه توسط مؤسسات دانشگاهی آلمان مورد قبول می‌باشد. برخلاف آلمان، آزمون GDS را می‌توان در هر مرکز آزمون گوته در یک کشور خارجی انجام داد.
  4. DSD آزمونی است که گواهی مهارت‌های زبان آلمانی را برای دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در دانشگاه‌های آلمان هستند، ارائه می‌دهد. این آزمون مستلزم شرکت قبلی در مطالعات برای سال‌های معین در دوره زبان آلمانی است. اگر مهارت زبان آلمانی حداقل سطح A2 را ندارید، نمی‌توانید در یک دوره مقدماتی DSD شرکت کنید. مدرک DSD II عمدتاً توسط مؤسسات آموزش عالی آلمان به عنوان مدرکی بر مهارت‌های پیشرفته زبان آلمانی، معادل سطح CEFR C2 تأییدشده است.

اما نمی‌توان بدون مدرک زبان ویزای تحصیلی آلمان دریافت کرد زیرا که دانشجویان ایرانی محصل در آلمان جهت اخذ ویزای تحصیلی از سفارت ملزم به ارائه مدرک زبان در سطح مقدماتی می باشند. سطح مقدماتی با عنوان مدرک B1 خوانده می‌شود. داشتن این مدرک برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان الزامی است؛ این مورد شامل دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند نیز می‌شود.

بر اساس چارچوب استاندارد اروپا سطح زبان را می‌توان به سه‌دسته تقسیم کرد:

  • دوره‌‌های مقدماتی (A)
  • دوره متوسطه (B)
  • دوره پیشرفته (C)

مدرک زبان برای مهاجرت به آلمان از طریق کار

شاید شما مجبور نباشید مهارت‌های زبان آلمانی خود را برای شغل خود ثابت کنید. اما داشتن مدارک زبان برای رزومه شما مفید خواهد بود و شانس شما را هنگام درخواست شغل افزایش می‌دهد. بدین ترتیب، شرکت‌ها بلافاصله متوجه می‌شوند که شما دارای مهارت‌های زبانی هستید. در این صورت شما می‌توانید ارتباطات لازم را در محیط کاری و زندگی روزمره خود برقرارکنید. همچنین اگر قصد دارید در بخش مراقبت‌های بهداشتی به عنوان پرستار یا پزشک کار کنید، ارائه مدرک زبان برای مهاجرت به آلمان الزامی است. شما به یک مدرک زبان رسمی همچون گواهی آزمون گوته یا گواهی آزمون telc از یک مرکز زبان معتبر نیاز دارید. بسته به ایالت فدرال آلمان، سطح B1 یا B2 از چارچوب مرجع مشترک برای آزمون‌های زبان (CEFR) موردنیاز است.

مدرک زبان برای مهاجرت به آلمان از طریق پیوستن به خانواده به عنوان یک قاعده، افرادی که برای پیوستن به همسران خود از کشورهای ثالث، وارد آلمان می‌شوند، باید مدارکی مبنی بر دانش اولیه زبان آلمامی هنگام درخواست ویزا ارائه دهند . به طور کلی، برای این جریان مهاجرت به آلمان ، داشتن مهارت‌های زبان در سطح A1 CEFR موردنیاز است. البته برای همسر و فرزند بالغ

مدرک زبان برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

دانشجویان و کارآموزانی که برای یک برنامه آموزشی در آلمان درخواست ویزا می‌دهند، باید مهارت‌های زبانی مورد نیاز موسسه آموزش عالی را در قالب یک مدرک زبان ثابت کنند. به عنوان یک قاعده، دانشجویان و کارآموزان باید بتوانند به زبان آلمانی صحبت کنند تا مجاز به شروع آموزش خود را در آلمان باشند.

چنانچه شما عزیزان نیز برای مهاجرت به آلمان نیاز به مشاوره دارید می توانید فرم درخواست مشاوره را تکمیل نمایید. همکاران ما در اسرع وقت با شما عزیزان تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search
شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.