موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

تحصیل در فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی در سال 2024

تحصیل در فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی در سال 2024

تحصیل در فرانسه و دریافت اقامت فرانسه به چه صورت می باشد؟ کار و تحصیل دانشجویی در فرانسه با چه شرایطی امکان پذیر است؟ آیا تحصیل در مدارس فرانسه رایگان می باشد؟ دانشگاه ها و مدارس این کشور از لحاظ کیفیت چه رتبه ای دارند؟

این ها همه سوالاتی اند که ممکن است ذهن شما را درگیر خود کرده باشد، ما در این مقاله به همه سوالات مهاجرت تحصیلی شما پاسخ می دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید. تحصیل در مدارس فرانسوی که دروس به زبان فرانسه است رایگان می باشد. اما تحصیل در مدارس بین المللی شامل هزینه شهریه می شود زیرا تدریس دروس به زبان انگلیسی می باشد.

موقعیت کشور فرانسه برای مهاجرت تحصیلی

فرانسه یک کشور اروپایی پیشرفته است که شرایط زندگی و سطح رفاه اجتماعی بالایی دارد. به همین دلیل مقصد بسیار خوبی برای مهاجرانی است که می خواهند زندگی در یک کشور سطح بالا را تجربه کنند.

کشور فرانسه از شمال شرقی، شرق و جنوب غربی دارای مرزهای مشترک با کشورهایی نظیر بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، اسپانیا و آندورا است. آب و هوای کشور فرانسه معتدل و مدیترانه ای است. زبان رسمی این کشور فرانسوی و واحد پول آنها یورو می باشد. هزینه ها به یورو می باشد و باید توانایی پرداخت هزینه های زندگی یورویی را داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نظام آموزشی فرانسه

نظام آموزشی فرانسه به چند بخش مختلف تقسیم می شود. نظام آموزشی از مهد کودک و پیش دبستان شروع می شود و به ترتیب مقطع ابتدایی و متوسطه و در نهایت دانشگاه می باشد. تحصیل در این کشور از سن شش سالگی شروع می شود. در این مقطع تحصیل الزامی است، ولی اکثر کودکان از سن ۳ سالگی به صورت اختیاری وارد پیش دبستانی می شوند.

آموزش دولتی برای شهروندان فرانسه و اشخاصی که اقامت دائم این کشور را دارند رایگان می باشد. کودکان در تابستان به مدت ۲ ماه تعطیلی تابستانی دارند و شروع سال تحصیلی از اوایل شهریور می باشد.

نظام آموزشی اجباری سه دوره ی دبستان، راهنمایی و دبیرستان را شامل می شود. کودکان از سن دو تا شش سال در کودکستان و مهد کودک ها برای ورود به دبستان آماده می شوند. برای افرادی که به زبان فرانسه تسلط دارند مدارس دولتی رایگان فرانسه مناسب است که بهترین راه برای مهاجران آموزش زبان فرانسه می باشد تا بتوانند از این امکانات رایگان بهره مند شوند. در مدارس بین المللی تدریس دروس به زبان انگلیسی می باشد و شامل پرداخت شهریه می شود.

در پایه ابتدایی مواردی نظیر خواندن و نوشتن، جغرافیا، ادبیات، تاریخ و زبان انگلیسی و دروس پایه تدریس می شود.

 

پایه راهنمایی

دانش آموزان در فرانسه از سن یازده تا پانزده سالگی در کالج و مدرسه راهنمایی مشغول تحصیل می شوند. یکی از مواردی چیزهایی که در این مقطع دانش آموزان با آن رو به رو هستند، سنجش دروس ریاضیات، جغرافیا، تاریخ و زبان فرانسه و تعیین سطح می باشد. در نهایت دانش آموز در پایان سال تحصیلی باید مهارت های اینترنتی و کامپیوتری را طی کرده باشد. بعد از این سن دانش آموزان در شانزده سالگی وارد دبیرستان می شوند.

مطلب مرتبط : مهاجرت تحصیلی به بلژیک

پایه دبیرستان

دوره دبیرستان از شانزده سالگی شروع می شود و تا هجده سالگی ادامه دارد. در این سه سال دانش آموزان با مهارت های علمی و فنی بیشتر آشنا می شوند و دروس اصلی آن ها تقریبا هشت یا نه مبحث است.

تحصیل در فرانسه در پایه کارشناسی

برای مهاجرت به فرانسه و تحصیل در پایه کارشناسی باید مدرک دیپلم دبیرستان را داشته باشید. اگر می خواهید وارد یک رشته خوب در دانشگاه فرانسه شوید، باید حتما برنامه ریزی تحصیلی داشته باشید و درخواست تان را ۳ ماه پیش از آغاز دوره ها به دانشگاه مورد نظر خود ارائه کنید.

به تازگی اخذ پذیرش دانشجو در کشور فرانسه برای اغلب رشته ها در مقطع کارشناسی، داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی شده است زیرا تدریس در این دانشگاه ها بیشتر به زبان انگلیسی می باشد.

از این رو دانشجویان دیگر نیازی به گذراندن زبان فرانسه ندارند و به راحتی می توانند در دانشگاه های فرانسه تحصیل کنند. اگر تصمیم شما تحصیل در این کشوراست باید اثبات کنید که مهارت زبانی شما خوب و قابل قبول است تا کلاس ها و سخنرانی ها را بفهمید.

دوره کارشناسی در فرانسه ۴ سال تعیین شده که در بعضی از دانشگاه ها این زمان کوتاه تر است و ۲ ساله به اتمام می رسد. این دوره های کوتاه مدت برای دانشجویان در موارد خاصی قابل ارائه است.

رشته های پر طرفدار پایه های کارشناسی

علوم انسانی و فرهنگ، تجارت، مهندسی و فناوری ادبیات، فناوری اطلاعات، طراحی و رسانه از رشته های پر طرفدار در کشور فرانسه می باشد.

همچنین بخوانید : شرایط تحصیل در مجارستان چیست؟

تحصیل در فرانسه در پایه های کارشناسی ارشد

تحصیل در فرانسه برای مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال می باشد. مدت زمان هر سال تحصیلی در این کشور نه ماه می باشد که در دو ترم برگزار می شود. اکثر رشته های کارشناسی ارشد در کشور فرانسه دارای پایان نامه هستند.

تحصیل در فرانسه در پایه دکترا

دوره دکترا در فرانسه سه تا شش سال می باشد. در رشته های علوم طبیعی و فناوری (ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و مهندسی) سه ساله می توانید مدرک بگیرید. پایه دکترا در رشته های جامعه شناسی، حقوق، مدیریت، تاریخ چهار تا پنج سال زمان می برد.

شاید برایتان سوال باشد که برای پذیرش در پایه دکترا کشور فرانسه چه مدارکی نیاز است؟

این مدارک شامل خلاصه تجربیات علمی ترجمه شده، مدرک زبان انگلیسی با آیلتس 6.5 یا cI فرانسه،

داشتن سوپروایزر در رشته تحصیلی از جمله مواردی است که به آن نیاز دارید.

 

شرایط سنی تحصیل در فرانسه

یکی از نکات قابل توجه و مهم محدودیت سنی در این کشور می باشد. برای شرایط سنی تحصیل قانون سخت گیرانه ای در فرانسه وجود دارد. بر این اساس سن شروع تحصیل در پایه کارشناسی ارشد حداکثر ۲۷ سال و در پایه کارشناسی ۲۳ سال می باشد و متقاضیان خارج از این زمان شانس کمی برای دریافت ویزا خواهند داشت.

برای شرکت در رشته های پزشکی بهتر است از سنین پایین درخواست پذیرش به دانشگاه دهید، زیرا در این صورت است که شانس بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه خواهید داشت.

بورسیه تحصیلی در فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین المللی است. زیرا برای تحصیل نیازی به مدرک زبان فرانسوی ندارید و دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند.بورسیه تحصیلی یک امتیاز مثبت قوی و پشتوانه مالی خوب محسوب می شود زیرا هزینه های شهریه در دانشگاه های خصوصی بسیار بالا می باشد. به طور مثال شهریه سالانه در دانشگاه های دولتی فرانسه 150 تا 700 یورو است. اما در دانشگاه های خصوصی این شهریه تا 10 هزار یورو در یک سال می باشد.

یکی از مزیت های بورسیه تحصیلی فرانسه برای دانشجویان بین المللی معافیت آنها از پرداخت شهریه  است. برای دریافت بورسیه دانشگاه فرانسه، دانشجویان باید تقریبا دو سال در فرانسه اقامت داشته باشند و مالیات بپردازند تا واجد شرایط جهت اخذ بورسیه دانشگاهی شوند.

با این حال سازمان تحصیلات عالی و تحقیقات فرانسه بر پایه ارزش های اجتماعی، بورسیه تحصیلی را به بعضی از دانشجویان خارجی ارائه می کند.

مطالب مرتبط : شرایط ویزای تحصیلی در آلمان چیست؟

هزینه مهاجرت تحصیلی در فرانسه

موضوع بسیار مهم در مهاجرت تحصیلی به فرانسه مبحث مخارج و هزینه تحصیل و زندگی در شهرهای بزرگ می باشد. شهریه دانشگاه های عمومی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و سوئیس کمتر است ولی شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

کار دانشجویی به همراه تحصیل در فرانسه

هر شخص می تواند با میزان تحصیلاتی که دارد ضمن تحصیل کسب درآمد داشته باشد. در کشور فرانسه با رعایت قوانین کار دانشجویی، دانشجو مجوز این را دارد که به کار دانشجویی در این کشور مشغول شود. در ادامه چند نمونه از قوانین برای آموزش و یادگیری را بیان می کنیم.

و اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستند حتما باید مجوز اقامت دانشجویی داشته باشید. بعد از اینکه شما مجوز کار دانشجوی را دریافت کردید، مجاز به  20 ساعت کار دانشجویی در یک هفته می باشید در طول یک هفته 20 ساعت کار تقریبا 170 یورو درآمد خواهید داشت. نکته مثبتی که در کار دانشجویی وجود دارد این است که دانشجویان خارجی در کشور فرانسه امکان اشتغال در نهادها و دانشگاه هایی که تحصیل می کنند را دارند.

بیشتر قراردادهای کاری یکساله می باشد. فعالیت های دانشجویان در شروع سال تحصیلی شامل آموزش، فعالیت های فرهنگی و ورزش، کمک به دانشجویان معلول، و فعالیت هایی است که به آسایش و رفاه اجتماعی کمک می کند.

دانشجویان برای آمادگی بعضی از دروس حتما باید دوره های کار آموزی را بگذرانند. کار آموزی باید قراردادی باشد، امضای موسس و ساختار کار میزبان دانشجو نیز نیاز است. اگر کار آموزی بیشتر از دوماه به طول انجامد. باید به دانشجو دستمزدی حدود 700 یورو پرداخت شود.

ویزای همراه برای تحصیل در فرانسه

چنانچه اگر در کشور انتخابی خود ازدواج کردید و تشکیل خانواده دادید می توانید برای دریافت ویزای پیوست خانواده اقدام کنید و از شرایط خاص آن استفاده کنید.

شرایط دریافت ویزای همراه

ملیت و نوع اقامتی که خویشان شما دارند، مدت زمان زندگی در این کشورشرایط متفاوتی را برایشان ایجاد می کند. اگر همسر و فرزندان زیر هجده سال شما عضو اتحادیه اروپا و شهروندان سوئیس نباشند می توانند درخواست طبق این شرایط داشته باشند.

تقاضا کننده اصلی که می خواهید به  او  بپیوندید باید ۱۸ ماه در فرانسه زندگی کرده باشد. تقاضا کننده باید اوضاع مالی خوبی داشته باشد و فضای کافی برای زندگی افراد خانواده داشته باشد. گاهی ممکن است کارشناسی را برای تایید مالی و محل سکونت برای بازدید ارسال کنند.

شما میتوانید در صورت دارا بودن اقوام در کشور فرانسه، بعد از اتمام این مراحل فوق و اخذ ویزا به یکی از خویشان خود در فرانسه بپیوندید و درخواست ویزای اقامت طولانی مدت را داشته باشید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه

مهم ترین مدارک مربوط به محل سکونت در فرانسه دو قطعه عکس مطابق گذرنامه

تکمیل فرم درخواست ویزای همه اعضا

نامه بانکی مورد قبول برای اثبات تمکن مالی

سند ازدواج و ترجمه مدارک هویتی فرد و همراهان او

معرفی دانشگاه های برجسته فرانسه

اگر تصمیم به تحصیل در فرانسه دارید باید قبل انتخاب، از بهترین دانشگاه های این کشور اطلاع داشته باشید. مقام اول با رنک بالا، دانشگاه برتر فرانسه دانشگاه علوم تحقیقات لترس پاریس و بعد از آن دانشگاه اکول پلی تکنیک می باشد. دانشگاه سورین که از ادغام دانشگاه پاریسوربن و ماری کوری تشکیل شده در جایگاه بعدی با رنک بالا می باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی در فرانسه

اگر اقامت شما بیشتر از نود روز ادامه داشته باشد باید درخواست ویزا داشته باشید. تحصیل در کشور فرانسه از قدیم مورد توجه ایرانیان بوده است. برای تحصیل در این کشور نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارید و مدارک مورد نیاز به شرح زیر باید ارائه دهید.

یکی از اولین مدارکی که به آن نیاز دارید پاسپورت معتبر است. اگر متقاضی از هر جایی از جهان باشد الزامی است که به دلیل تحصیل ویزای فرانسه را درخواست نماید.

نوع ویزای تحصیلی فرانسه بستگی به مدت تحصیل و اقامت شما دارد، زمانی که شما می دانید کمتر از سه ماه می خواهید در فرانسه بمانید می توانید از ویزای کوتاه مدت شینگن استفاده کنید. برای ویزای کوتاه مدت فرانسه حتما باید درخواست ویزای شینگن داشته باشید، یا ویزای اقامت کوتاه مدت بگیرید.

ویزای طولانی مدت فرانسه

اگر متقاضی در فرانسه تصمیم داشته باشد بیشتر۶ ماه تحصیل کند باید برای ویزای طولانی مدت درخواست دهد و مجوز قانونی بگیرد. این موضوع بستگی به زمان تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی سه سال و مقطع کارشناسی ارشد دو سال و مقطع دکترا چهار سال می باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی در فرانسه

  • اصل شناسنامه به همراه کپی و ترجمه تایید شده توسط سفارت فرانسه
  • اصل گذرنامه با تقریبا یک سال اعتبار، اگر کمتر از یک سال اعتبار دارد حتما باید تعویض کنید.
  • کپی از صفحه ۳ و ۴ گذرنامه

شرایط معدل برای تحصیل در فرانسه

هر دانشگاهی شروط  و قوانین گوناگونی را در خصوص معدل برای دانشجویان خارجی دارد. در پایه کارشناسی باید تقریبا معدل پانزده داشته باشید تا بتوانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کنید. در پایه ارشد تقریبا معدل دوازده به بالا جزو شرایط اولیه پذیرش می باشد.

قوانین گپ تحصیلی فرانسه

نبود گپ تحصیلی برای اخذ پذیرش بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل برای باید توجه داشته باشید که فاصله زمانی زیادی گپ تحصیلی داشته باشید. زیرا هر چه گپ تحصیلی بیشتری داشته باشید، شانس پذیرش شما از سوی دولت فرانسه کمتر خواهد بود.

مدرک زبان برای تحصیل در فرانسه

داشتن مدرک زبان برای تحصیل در این کشور اهمیت زیادی دارد. اگر تصمیم دارید بدون مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید و بعد از ورود به این کشور مدرک زبان دریافت کنید اشتباه بزرگی می کنید. زیرا ریسک طرد شدن بسیار بالا می باشد و تصمیم درستی نخواهد بود.

موقعیت کار پس از تحصیل در فرانسه

اگر برای دوره زبان کوتاه مدت کمتر از یک سال در فرانسه مقیم هستید بهتراست بدانید، اجازه کار بعد از پایان تحصیلات در این کشور را نخواهید داشت. امکان تمدید ویزا برای شما وجود ندارد و باید کشور را ترک کنید. دانشجویان تحصیلات تکمیلی بعد از تحصیل در کشور فرانسه  به مدت دو سال می توانند در کشور بمانند و وارد بازار کار شوند.

نتیجه گیری

تمام شرایط تحصیل فرانسه از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی در فرانسه و تحصیل در پایه های مختلف در این مقاله مورد نقد و بررسی قرار گرفت. فرانسه کشوری بسیار زیبا و جذاب است و از کشور های مختلف پذیرش دانشجو دارد. یکی از راه هایی که باعث جذب دانشجو به این کشور می شود، بورسیه افراد در مقاطع مختلف تحصیلی می باشد. شما می توانید با اخذ ویزای دانشجویی فرانسه با کارت موقت اقامت اروپا به صورت آزادانه بدون ویزا به چندین کشور از جمله (آلمان، اسپانیا، سوئیس، سوئد و ایتالیا ) سفر کنید.

تمام موارد از جمله بررسی مخارج زندگی و تحصیل در فرانسه و شرایط کار بعد از تحصیل در فرانسه به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت. برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به ویزای تحصیلی فرانسه می توانید با مشاوران ما در شرکت مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.