موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی کشور نروژ

یکی از راه های مهاجرت به کشور نروژ اخذ ویزای تحصیلی می باشد. در گذشته تحصیل در کشور نروژ رایگان بود اما امروزه برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید شهریه پرداخت کنید. شاید برای علاقه مندان سوال باشد برای مهاجرت تحصیلی به این کشور به چه مدارکی نیاز است یا باید از کجا شروع کرد؟ برای دریافت اطلاعات کامل در این خصوص می توانید در ادامه با شرکت مهاجرتی اندیشه همراه باشید تا به بررسی آن بپردازیم.

بررسی موقعیت کشور نروژ

نروژ یکی از کشورهای سردسیر مناطق اروپایی محسوب می شود که در قسمت شمال غرب قاره اروپا واقع شده است. این کشور پیشرفته زبان نروژی دارد و مردم به این زبان صحبت می کنند. تحصیل در تمام مقاطع رایگان می باشد به همین دلیل افراد زیادی می خواهند مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ داشته باشند.

البته ناگفته نماند کشور نروژ قوانین و مقررات سختگیرانه ای دارد و کشوری دموکرات است، که مانع از ورود مهاجرت بی رویه می شود. یکی از مزایای دیگر کشور نروژ وجود فرصت های شغلی ناب می باشد.

ویزای تحصیلی مدارس کشور نروژ

 ویزای تحصیلی کشور نروژ انواع مختلفی دارد، شروع تحصیل در این کشور از سن 6 سالگی می باشد و تا 16 سالگی اجباری است. بعد از آن دانش آموز می تواند دانشگاه رفتن را انتخاب کند و به ادامه تحصیل مشغول شود. دانش آموزان زیر 18 سال تنها در صورتی می توانند وارد مدارس بین المللی شوند که یک قیم که سرپرستی او را دارد در نروژ داشته باشد. کشور نروژ برای مدارس بین المللی ویزای همراه به والدین نمی دهد.

برای دانش آموزانی که در سن 15 تا 18 سال می خواهند در مدارس بین المللی تحصیل کنند و ویزای تحصیلی بگیرند، این امکان وجود دارد که با پرداخت کمی شهریه وارد این مدارس می شوند. بعد از گذراندن دوره دو الی سه ساله مدرک اینترنشنال به آن ها تعلق می گیرد.

مهاجرت تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ رشته های متعددی را شامل می شود که دانشجو بر حسب علاقه مندی می تواند رشته تحصیلی خود را انتخاب کند. دو زبان که نیاز است در آن مهارت داشته باشید، زبان انگلیسی و زبان نروژی می باشد. برای زبان انگلیسی نیاز است که در مقطع کارشناسی آیلتس نمره 6 را داشته باشید.

مقطع کارشناسی در کشور نروژ حدود 3 سال طول می کشد و اگر شما مدرک زبان نروژی ندارید می توانید قبل از ورود به دانشگاه دوره زبان خود را تکمیل کنید بعد وارد دانشگاه شوید.
دانشجویانی که می خواهند در دانشگاه های بین المللی تحصیل کنند باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشند. نکته ای دیگر اینکه برای تحصیل در دانشگاه بین المللی باید شهریه پرداخت کنید.

مهاجرت تحصیلی نروژ در مقطع فوق لیسانس

 دانشگاه های نروژ رنک های خیلی بالایی دارند و دانشجو باید فقط مدرک زبان آیلتس آکادمیک 6.5 داشته باشد. نکته مثبت دیگر درباره دانشگاه نروژ این است که محدودیت سنی اهمیت زیادی ندارد.
گپ تحصیلی نباید برای ورود به دانشگاه وجود داشته باشد. اگر هم گپ تحصیلی وجود دارد دانشجو باید با ارائه مدارک قابل قبول گپ تحصیلی را بتواند توجیح کند.

90 درصد دانشگاه ها برای مهاجران تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی می باشد.

دانشجویان در مقطع فوق لیسانس هفته ای 20 ساعت مجوز کار دانشجویی دارند، نکته مثبت اینجاست که همسر و فرزندان زیر 18 سال را به عنوان همراه می توانند با خود به این کشور بیاورند. بعد از اتمام دوره کارشناسی ارشد یک فرصت محدود به افراد داده می شود تا بتوانند در این کشور کار پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

مهاجرت تحصیلی نروژ در مقطع دکترا

مهاجرت تحصیلی در مقطع دکترا، شرایط کمی متفاوت تر می باشد. این ویزا در اصل یک نوع ویزای کاری محسوب می شود و فیلتر های آن متفاوت خواهند بود.

به دانشجوی دکترا حقوق ماهیانه تعلق می گیرد و این حقوق از طرف دانشگاه به شخص پرداخت می شود. مبلغ این حقوق بسته به رشته فرد و نوع دانشگاه متغیر می باشد. نیازی به ارائه مدارک تمکن مالی در این نوع ویزا وجود ندارید زیرا مخارج دانشگاه از طرف خود دانشگاه پرداخت می شود و شما هزینه تحصیل نمی پردازید.

یکی از مواردی که در مقطع دکترا بسیار با اهمیت است، داشتن مقاله معتبر است که پیشنهاد می کنیم مقاله isi داشته باشید. مورد دیگر که باید در مدارک پذیرش ارائه دهید، معدل بالای هفده است.

شما باید آمادگی داشته باشید تا در چندین مرحله مصاحبه داشته باشید، امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال برای شما وجود دارد. اجازه کار تمام وقت در این مقطع دارید و بعد از گذراندن دوره 3 ساله به شما اقامت دائم داده می شود.

هزینه های زندگی در نروژ

هزینه های زندگی در کشور نروژ بستگی به افراد دارد و متفاوت است اما در کل نروژ در رده بندی یک کشور گران قرار دارد. هزینه های زندگی در نروژ برای دانشجو شامل هزینه های خوراک، پوشاک، هزینه اجاره خانه، هزینه رفت و آمد می باشد که در شهر های مختلف متفاوت است.

به طور میانگین ماهانه این هزینه ها در شهرهای مختلف را برایتان شرح می دهیم تا کاملا آن آشنا شوید. هزینه یک ماه زندگی در شهر اسلو میانگین 1200 تا 2000 یورو می باشد. در نروژ هزینه زندگی یک ماه برای شهر برگن 1100 تا 1800 یورو می باشد. حقوق دانشجویی برای هر فرد در هر ساعت نیز حدود 7 تا 9 یورو در نظر گرفته می شود.

سخن پایانی

تحصیل در مقاطع مختلف مدارس و دانشگاه های بین المللی که تدریس به زبان انگلیسی می باشد مشمول هزینه است.

تحصیل در مقطع دکترا با شرایط متفاوت است و همراه با دریافت حقوق از دانشگاه می باشد. لذا بهترین موقعیت برای دانشجو فراهم است تا بتواند در بهترین شرایط به تحصیل خود ادامه دهد. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در شرکت مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.