موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک

خرید ملک در مجارستان

اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک مطلب جدیدی است که قصد داریم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم. خرید ملک و سرمایه‌ گذاری در اروپا، یکی آسان‌ترین روش ها برای اخذ اقامت اروپا است. در حال حاضر، دولت مجارستان با ارائه آخرین بروزرسانی‌ها، یک راه مختصر و موثر برای متقاضیان اقامت مجارستان فراهم کرده است. این بروزرسانی به این صورت است که سرمایه‌گذاران با خرید ملک در مجارستان به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو، می توانند اقامت ۵ ساله مجارستان را دریافت نمایند، که امکان تمدید آن نیز وجود دارد!

از آنجایی که کشورهای اروپایی به طور مداوم تغییراتی در برنامه‌های ویزای طلایی خود ایجاد می‌کنند و بسیاری از این برنامه‌ها دیگر برای ایرانی‌ها در دسترس نیستند، برنامه اقامت مجارستان از طریق خرید ملک، به عنوان یک فرصت ناب برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال ورود به اروپا هستند، پدیدار می‌شود. این امکان باز کردن دروازه‌هایی به سوی دنیایی از فرصت‌ها و امکانات است که قبلاً به سختی دسترسی پیدا می‌کردند.

همه افراد با هر ملیتی می‌توانند برای اخذ اقامت در مجارستان درخواست دهند و هیچ محدودیتی برای ایرانیان در نظر گرفته نشده است. با این حال، مدارک متفاوتی برای هر ملیت لازم است که در طول فرآیند درخواست اقامت در مجارستان، تیم متخصص موسسه مهاجرتی andisheco شما را در جریان آخرین تغییرات قرار می‌دهند.

چرا خرید ملک در مجارستان؟

مجارستان یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است که پایتخت زیبای آن، بوداپست، جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد. در حال حاضر، تقاضای اخذ اقامت در یکی از کشورهای اروپایی بسیار افزایش یافته است. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در مجارستان از طریق خرید ملک مسکونی با هزینه‌ای معقول، یکی از سریع‌ترین راه‌های کسب اقامت در این کشور است که به شما این امکان را می‌دهد که در مدت کمی از امتیازات و زیبایی‌های مجارستان لذت ببرید و به‌ صورت آزادانه به سفرهای خود به کشورهای منطقه شنگن ادامه دهید.

شرایط ملک مورد تایید دولت مجارستان

باید توجه داشت که ملکی که می‌خواهید خریداری کنید، باید مسکونی باشد. به این معناست که از زمین یا مغازه برای اخذ اقامت در مجارستان استفاده نمی‌توانید کنید. همچنین، متراژ خانه باید حداقلی را برآورده کند و باید به اندازه‌ای باشد که شما و خانواده‌تان در آن زندگی کنید. هر نفر باید به ازای خود حداقل ۶ متر مربع اتاق خواب و اتاق نشیمن داشته باشد. باید توجه داشت که فضای آشپزخانه، راهرو یا حمام در متراژ مورد نیاز محاسبه نمی‌شود. همچنین، ملک نباید مستاجر داشته باشد و شما اجازه ندارید ملک خریداری شده را اجاره دهید. پس از انتخاب ملک برای خرید، باید ۶۰ هزار یورو را پرداخت کنید و منتظر بمانید تا مجوز خرید از سوی مقامات مربوطه برای شما صادر شود.

مزایای اخذ اقامت مجارستان

ویژگی‌ها و مزایای یک برنامه، اصلی‌ترین عاملی است که متقاضیان را به خود جلب می‌کند و آن‌ها را ترغیب می‌کند که در آن شرکت کنند. پس قبل از بحث درباره هزینه‌ها و شرایط اخذ اقامت این کشور، بیایید نگاهی به مزایای مهاجرت به مجارستان داشته باشیم:

۱. امکان اخذ اقامت برای تمام اعضای خانواده

۲. پروسه زمانی کوتاه برای اخذ اقامت در اروپا

۳. سفر بدون نیاز به ویزا در منطقه شنگن

۴. امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدارس دولتی

۵. هزینه‌های کمتر زندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی

۶. سیستم بهداشتی با قیمت مناسب

۷. حمل و نقل عمومی درجه یک

شرایط اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک

شرایط اخذ اقامت مجارستان برای خرید ملک شامل موارد زیر است:

 

سن متقاضی ۱۸ سال به بالا
تجربه کاری یا ارائه مدرک تحصیلی نیازی نیست
تمکن مالی اثبات توانایی مالی متقاضی اصلی
سوء پیشینه اثبات عدم سوء پیشینه متقاضی اصلی
زبان مجارستانی نیازی نیست
آزمایش پزشکی نیازی نیست

همچنین، موارد زیر نیز به‌عنوان جدیدترین شرایط اخذ اقامت مجارستان از سوی دولت این کشور اعلام شده است:

۱. برای اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک، نیازی به شرط حضور در این کشور نیست.

۲. ملک موردنظر متقاضی باید توسط کارشناسان رسمی دولت ارزش‌گذاری و تایید شود.

۳. متقاضی باید برای خرید ملک و اخذ اقامت، مراحل بررسی پرونده و سوابق کیفری و قضایی را پشت سر بگذارد.

۴. متقاضی باید مجوز و تمامی تاییدیه‌های لازم را از جانب دولت مجارستان دریافت کند.

۵. متقاضی باید اثبات کند که نه‌تنها تمکن مالی لازم برای خرید ملک و پرداخت هزینه‌های جانبی اخذ اقامت را دارد.

۶. همچنین، متقاضی باید اثبات کند که منبع درآمد کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود و اعضای خانواده‌ای که تحت تکفلش هستند را نیز دارد.

۷. فرایند خرید ملک در مجارستان و ثبت درخواست اخذ اقامت به واسطه آن، باید از جانب یک نماینده قانونی طرح و پیگیری شود.

هزینه اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک چقدر است؟

در ابتدا ممکن است فکر کنید که باید مبلغ زیادی را برای این برنامه پرداخت کنید، اما به یاد داشته باشید که شما در یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان از نظر گردشگری میزبان شده‌اید و بهترین سرمایه‌گذاری را برای آینده خود و فرزندانتان انجام داده‌اید.

هزینه خرید خانه مسکونی ۵۰۰,۰۰۰ یورو
هزینه اپلیکیشن فی متقاضی اصلی، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال ۶۰,۰۰۰ یورو
هزینه اپلیکیشن فی هر فرزند وابسته بالای ۱۸ سال ۱۰,۰۰۰ یورو
تمکن مالی برای متقاضی اصلی ۲۷,۰۰۰ یورو
تمکن مالی برای افراد تحت تکفل متقاضی اصلی ۱۶,۰۰۰ یورو

باید اطلاع داشته باشید که پس از انتخاب ملک، ابتدا باید ۶۰ هزار یورو را به دولت مجارستان پرداخت کنید. این ملک تا پایان فرایند سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت برای شما رزرو خواهد شد.

علاوه بر هزینه‌هایی که در بخش بالا ذکر شده‌اند، متقاضی باید هزینه‌های اداری و دولتی دیگری را نیز پرداخت کند، اعم از هزینه نماینده قانونی برای ثبت درخواست اقامت، هزینه ضمیمه کردن و تایید مدارک مورد نیاز، هزینه درخواست ویزا و همچنین هزینه اپلیکیشن فی را باید شخصاً تسویه کند.

مدت زمان اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک چقدر است؟

افراد سرمایه گذار با خرید یک خانه حداقل به ارزش ۵۰۰ هزار یورو، می‌توانند اقامت ۵ساله این کشور را کسب کنند. که این اقامت قابل تمدید می باشد. اما پروسه زمانی کوتاه اخذ اقامت مجارستان نیز یکی از مزایایی است که باید به آن توجه بیشتری کرد. توجه داشته باشید که اخذ اقامت مجارستان یک فرایند دو مرحله‌ای است که شامل اخذ ویزای بلندمدت نوع D و سپس اخذ اقامت مجارستان می‌شود. حتی افرادی که در ویزای توریستی شنگن نوع C رد شده باشند نیز می‌توانند برای ویزای بلندمدت و اقامت مجارستان درخواست دهند. مدت‌زمان فرایند خرید ملک و اخذ اقامت این کشور، معمولا چند ماه زمان می برد.

مراحل اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک

همان‌طور که پیش‌تر نیز بیان کردیم، فرایند خرید ملک و اخذ اقامت مجارستان شامل دو مرحله می‌شود که جزئیات آن‌ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

مرحله اول:

  • تشکیل پرونده و ارائه مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی (به‌طور مربوط به خرید ملک و حمایت مالی از خانواده)، همچنین امضای مدارک و ثبت درخواست
  • انتظار برای تایید نهادهای دولتی با شرط خرید ملک و دریافت تاییدیه برای اخذ اقامت

مرحله دوم:

  • انتخاب ملک موردنظر که ارزش آن توسط کارشناس تایید شده باشد و پرداخت ۶۰ هزار یورو
  • ثبت درخواست برای بررسی پرونده متقاضی و بررسی پیشینه کیفری و قضایی
  • اخذ تاییدیه برای صدور اقامت، انتقال مبلغ ملک و ثبت سند به اسم شخص متقاضی

جمع بندی

در این مطلب به بررسی مزایا و شرایط اقامت در مجارستان پرداختیم و شما را با هزینه‌های سرمایه گذاری در این کشور آشنا کردیم. توصیه ما به شما این است اگر قصد خرید ملک در مجارستان و سرمایه گذاری در این کشور را دارید، سریعاً درخواست خود را ثبت کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود فرم درخواست مشاوره را تکمیل و ارسال کنید. پس از بررسی فرم، مشاوران موسسه مهاجرتی andisheco با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول خرید ملک در مجارستان

آیا تحصیل در مجارستان بدون هزینه و رایگان است؟

بله توجه داشته باشید که مدارس دولتی در مجارستان رایگان هستند، ولی مدارس خصوصی و بین‌المللی شهریه دارند و مبلغی برای آموزش دریافت می‌ کنند.

آیا اخذ اقامت مجارستان با خرید ملک منجر به تابعیت می‌شود؟

در حال حاضر این امکان در قانون اخذ اقامت مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

آیا با دریافت اقامت مجارستان می‌توانید در کشورهای دیگر اروپایی تحصیل کنید؟

شهروندان کشورهای ثالث فقط با دریافت ویزای تحصیلی می‌توانند در یکی از کشورهای اروپایی تحصیل کنند. در این صورت نیز مجوز اقامت آنها در مجارستان باطل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.