موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

خرید خانه در اروپا بهتر است یا ترکیه؟

خرید خانه در اروپا یا ترکیه

شاید این سوال برای شما مطرح شود که سرمایه گذاری و خرید خانه در اروپا بهتر است یا ترکیه، چون خرید خانه در ترکیه نیز طرفداران زیادی دارد؛ در گذشته هزینه خرید خانه در ترکیه کمتر بود ولی در حال حاضر هزینه بیشتری لازم است برای خرید ملک پرداخت شود؛ با این حال در این مطلب قصد داریم شرایط خرید خانه در اروپا و ترکیه را با یکدیگر مقایسه کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شرایط خرید خانه در ترکیه

در ترکیه، اگه قیمت خانه بیشتر از ۴۰۰ هزار دلار باشد، می‌ توانید برای اخذ اقامت اقدام کنید. اما توجه داشته باشید که پاسپورت ترکیه نمی تواند به شما کمک کند که راحت به آمریکا یا کانادا سفر کنید. ضمن این که فروش ملک در ترکیه کمی سخت است و تورم و نوسانات نرخ ارز ممکن است باعث شود که خونه‌ ای که می خرید، برای شما سودی به همراه نداشته باشد.

شما در کشور یونان، می‌ توانید با هزینه‌ ای حدود ۲۵۰ هزار یورو خانه بخرید بدون اینکه نیاز به حضور شما در آن کشور باشد. بعد از اجاره دادن آن خانه، می‌ توانید هزینه‌ هایتان را جبران کنید. و بعد از چند سال، می‌ توانید پاسپورت یونان را اخذ کنید که پاسپورت این کشور به شما این امکان را می دهد که به راحتی و بدون ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید.

خرید خانه در اروپا

خرید ملک در اروپا یکی از موضوعاتی است که سالانه تعداد زیادی از افراد به آن روی می‌آورند به منظور اخذ اقامت در اروپا. این روش، به عنوان یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و از این رو، شخصی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در این زمینه دارد، باید با دقت و با داشتن اطلاعات کامل به این مسیر پای گذارد. مشاوره با مشاوران مجرب، بررسی معیارهای مرتبط با کشور مقصد و انتخاب بهترین کشور و نوع سرمایه‌گذاری بسیار اهمیت دارد. برای اینکه این روش به عنوان یک روش اقامتی موفق باشد، اقدامات لازم را با احتیاط کامل باید انجام داد.

موسسه مهاجرتی andisheco با سالها تجربه‌ در زمینه مهاجرت قانونی به اروپا، می‌تواند شما را تا رسیدن به رویایتان همراهی کند. شما عزیزان می توانید با مشاوران مجرب ما مشورت کنید، مشاوران ما، شما را در مسیر خرید ملک در اروپا همراهی می کنند.

خرید خانه در اسپانیا

بسیاری از سرمایه‌گذارانی که به دنبال خرید ملک در اروپا هستند، کشور اسپانیا را به دلیل آب و هوای خوب و جذابش انتخاب می‌کنند. اسپانیا به عنوان پنجمین اقتصاد کشورهای اروپایی و سیزدهمین اقتصاد قوی جهان شناخته می‌شود. با خرید ملک در اسپانیا به ارزش 500 هزار یورو، می‌توانید اقامت این کشور را بدست آورید.

در این روش شش ماه حضور نیاز است و پس از 5 سال، اقامت دائم و پس از 10 سال، پاسپورت اسپانیا را به دست می‌آورید. اگر تمایلی به اخذ اقامت دائم ندارید، می‌توانید سالیانه کمتر از 6 ماه در این کشور حضور داشته باشید. در ابتدا، اقامت 1 ساله اعطا می‌شود، سپس 2 مرتبه 2 ساله تمدید می‌شود و بعد از 5 سال، اقامت دائم دریافت می‌شود. نکته مهم این است که به دلیل صنعت گردشگری پویا در این کشور، قیمت ملک‌ها همیشه در حال افزایش است و شما می‌توانید با اجاره کوتاه مدت، درآمد مناسبی کسب کنید بعد از خرید ملک در اروپا.

خرید خانه در یونان

هر ساله، تعداد زیادی از سرمایه‌ گذاران اقدام به خرید خانه در اروپا می کنند و کشور یونان را به دلیل موقعیت جغرافیایی و پتانسیل توسعه‌ ای که دارد، به عنوان مقصد اصلی انتخاب می‌ کنند. یونان، کشوری است که به طور استراتژیک سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا را به هم متصل می‌کند و عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است.

مبلغ حداقل برای خرید ملک در یونان و اخذ اقامت آن، 250 هزار یورو است و شما می‌توانید همسر، فرزندان زیر 24 سال و همچنین پدر و مادر خود را در پرونده خود قرار دهید. یکی از مزایای بزرگ این اقامت این است که نیازی به شرط حضور خاصی ندارد و تنها 14 روز در سال مورد نیاز است. همچنین از ابتدا، کارت اقامت به مدت 5 سال در دسترس است. برای خرید ملک در یونان، می‌توانید ملک را به صورت تجاری یا مسکونی تهیه کنید و حتی می‌توانید آن را اجاره دهید، ولی توجه داشته باشید که باید حتماً مالیات‌های مربوطه را نیز پرداخت کنید.

مزایای خرید ملک در اروپا

خرید ملک در اروپا مزایای بسیاری دارد که در ادامه به اختصار به برخی از این مزایا اشاره شده است:

  • شخص می‌تواند اقامت اروپا را بگیرد و بدون هیچ مشکل و محدودیتی وارد اروپا شود و در کشورهای اروپایی رفت و آمد داشته باشد.
  • شخص می‌ تواند خانواده و فرزندان را در پرونده قرار دهد و این اقامت بدون شروط سخت، منجر به اقامت دائم و پاسپورت آن کشور می‌ شود.
  • از دیگر مزایای خرید ملک در اروپا می‌توان به شرایط مالی اشاره کرد. املاک عموماً مورد تایید دولت می‌باشند و همیشه قیمت‌ ها سیر صعودی دارند. مطمئناً شخص اگر از وکلا و مشاوران مجرب مشورت دریافت کند، می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری کسب کند و از سود خوبی بهره‌مند شود.
  • سرمایه‌ گذاران در خرید ملک در اروپا عموماً ملکی که خریداری کرده‌اند را به صورت کوتاه مدت به توریست‌ ها و دانشجویان بین‌ المللی اجاره می‌ دهند و از این طریق سود ماهیانه قابل توجهی را دریافت می‌ کنند.

 

سوالات متداول

آیا با خرید ملک در اروپا می‌توان اقامت آن کشور را گرفت؟

در برخی از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، یونان و پرتغال می‌توان با خرید ملک، اقامت دریافت کرد.

با خرید ملک در اروپا، پدر و مادر شخص متقاضی هم می توانند اقامت آن کشور را بگیرند؟

در بعضی از کشورها مانند پرتغال، اگر وابستگی اثبات شود، شخص می‌تواند برای پدر و مادر خود اقامت دریافت کند.

چه معیارهایی در انتخاب کشور مقصد برای خرید ملک اهمیت دارد؟

معیارهایی مثل ریسک مصادره اموال، میزان تولید ناخالص ملی و نرخ بیکاری مهم هستند.

برای خرید ملک در اروپا و اخذ اقامت اروپا باید حداقل چه میزانی سرمایه‌گذاری کنیم؟

برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک باید حداقل 250 هزار یورو سرمایه‌گذاری داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.