موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان

یکی از راه های مهاجرت به آلمان و سرمایه گذاری در این کشور، ثبت شرکت است که خود دارای چندین مرحله، مدارک مختلف و شرایط خاص می‌باشد. آلمان از اولین گزینه های مهاجرتی و سرمایه گذاری در بین کشورهای جهان است. دلیل این امر نیز وجود موقعیت جغرافیایی و اقتصادی، دسترسی راحت آن به دیگر بازارهای اروپایی، زیر ساخت های مناسب، نیروی کار متخصص و شرایط مطلوب زندگی می‌باشد.

 در ادامه اطلاعات کافی در این خصوص را در اختیارتان قرار خواهیم داد پس با ما در شرکت مهاجرتی اندیشه همراه باشید.

ثبت شرکت در آلمان

آلمان دلایل زیادی دارد که به عنوان یکی از موارد انتخابی برای مهاجرت و سرمایه گذاری انتخاب گردد. از جمله می توان به دارا بودن قدرت خرید بالا، بالا بودن سطح علمی و تحقیقاتی، ازدیاد متخصصان آموزش دیده، محیطی امن برای ایجاد نوآوری، وجود امنیت در مالکیت معنوی و حفاظت قانون از کارآفرینی اشاره کرد.

علاوه بر این در چنین کشوری دولت با ارائه‌ بودجه از طرح ها و برنامه های سازنده شما حمایت می کند. بسیاری از مراکز اطلاعاتی در کشور آلمان می توانند درباره ایجاد مشاغل، یافتن مناسب ترین رویکرد و یافتن منابع تأمین بودجه، بهترین راهنمایی و مشاوره را به شما ارائه دهند.

انواع شرکت‌ها جهت ثبت شرکت در آلمان

در آلمان نیز می توان شاهد حضور انواع مختلفی از شرکت ها بود که برای ثبت شرکت مورد نظرتان می توانید بر اساس آنها اقدام کنید.

شرکت UG: این نوع شرکت دارای مسئولیت محدود می‌باشد که تاسیس آن به سرمایه زیادی احتیاج نخواهد داشت. این نوع شرکت را با نام Mini-GmbH نیز می شناسند.

شرکت با مسئولیت محدود GMBH

ثبت شرکت با مسئولیت محدود GMBH، انتخاب سرمایه گذاران خارجی برای مهاجرت به آلمان و دریافت ویزای این کشور می‌باشد. کاربرد آن برای مشاغلی کوچک و بزرگ بوده و سرمایه اولیه آن نیز مشخص است.

شرکت سهامی AG

این نوع ثبت شرکت، مربوط به مشاغل بزرگ با سهامداران بیشتر است و از نظر قانون مشابه شرکت های با مسئولیت محدود می‌باشد اما از نظر سرمایه اولیه و هدف متفاوت خواهد بود.

مشارکت محدود آلمان

علاوه بر موارد ذکر شده نوع متفاوتی از مشارکت وجود دارد که حضور حداقل دو شریک در آن الزامی است. انواع مختلف آن را می توان مشارکت حقوق مدنی (GbR)، مشارکت تجاری عمومی (OHG) و مشارکت محدود (KG) معرفی نمود که از نظر محدودیت مسئولیت با یکدیگر فرق دارند.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

از جمله اقدامات اولیه برای ثبت شرکت در این کشور، تهیه پیش نویس اساسنامه شرکت است. پس از آن باید اسناد لازم را در این خصوص ارائه داد که برخی را می توان غیر حضوری امضا نمود. ولی امضاء بخشی از آنها فقط در مقابل دفتر اسناد رسمی در آلمان قابل قبول است.

شما باید در گام نخست ثبت شرکت در آلمان، نامی مناسب برای شرکت انتخاب نموده و آن را به ثبت برسانید.

از جمله اقدامات دیگر افتتاح حساب بانکی در بانک مورد تایید و واریز حداقل سرمایه اولیه در آن است. علاوه بر این باید حسابدار محلی خود را نیز انتخاب و معرفی نمایید.

در واقع شما با ارائه یک طرح تجاری یا بیزینس پلن می توانید تمام موارد بالا را در شرایط فعلی نشان دهید.

البته قوانین دیگری مانند شرایط سنی، سابقه کیفری، توانایی شخصی در انجام کار و غیره نیز باید برای طی شدن مراحل ثبت شرکت اثبات گردد.

مزایای تاسیس و ثبت شرکت در آلمان از این طریق چیست؟

  • مدت زمان نسبتاٌ کوتاه انجام پروسه.
  • عدم نیاز به مدرک زبان (در صورت داشتن حداقل مدرک دانشگاهی لیسانس).
  • وضعیت عالی شرایط زندگی در آلمان.
  • امکان ثبت به صورت غیر حضوری، در سفارت آلمان.
  • امکان زندگی در آلمان به همراه اعضای خانواده.
  • امکان زندگی در کل کشورهای شینگن.
  • امکان دریافت اجازه اقامت و تابعیت آلمان برای سهامداران و اعضای خانواده آنها.

اطلاعات لازم ثبت شرکت در آلمان

نوع شرکت: لازم است انتخاب کنید که چه نوع شرکتی قصد دارید ایجاد نمایید. از جمله شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی یا مشارکت

نام شرکت: نام شرکت باید از نظر قانونی، منحصر به فرد و در دسترس باشد.

اجرای سند و اساسنامه شرکت: برای این منظور باید اقدامات شما زیر نظر دفتر اسناد رسمی آلمان انجام گیرد.

واریز سرمایه: کشور آلمان متناسب با ثبت هر نوع شرکتی، مبلغی را تحت عنوان سرمایه اولیه مشخص کرده که باید تماما به بانک مورد تایید واریز گردد.

ثبت کسب و کار: مرحله پایانی ثبت شرکت و دعوت به اجرایی شدن اهداف شما خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در آلمان

  • ارائه مدارک هویتی شخص و خانواده به همراه تاییدیه
  • ارائه مدارک دال بر عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک شغلی و احیانا تحصیلی
  • پرشده فرم درخواست ثبت نام
  • اساسنامه تایید شده در محضر اسناد رسمی
  • سند بیان کننده ساختار هیئت مدیره شرکت
  • گواهی مورد تایید بانک مبنی بر واریز سرمایه اولیه
  • ارائه مدارک مبنی بر تمکن مالی فرد نسبت به خود و خانواده وی

پس از این که مدارک به صورت آنلاین یا حضوری تحویل و ثبت گردید، مدارک برای دریافت مجوز به دفتر تجارت و استانداردهای محلی آلمان تحویل می گردد.

پس از طی مراحل قانونی، اطلاعیه ای جهت گزارش ثبت شرکت جدید به اداره مالیاتی ارسال خواهد شد.

پس از آن شما می توانید فعالیت تجاری خود را آغاز نموده و اگر تمایل به اخذ ویزای کشور از طریق ثبت شرکت در آلمان  را دارید، اقدام نمایید.

ویزای کشور از طریق ثبت شرکت در آلمان

در آلمان هم شرایط اخذ ویزا از طریق ثبت شرکت مهیا است. سرمایه گذاران پس از پنج سال اقامت در این کشور می‌توانند اقامت دائم و پس از هشت سال تابعیت آلمان را کسب نمایند. در مورد خانواده فرد نیز می توانید همسر و فرزندان زیر هجده سال خود را نیز در اقامت سرمایه گذاری بگنجانید.

البته حائز اهمیت است که بدانید در این کشور قانون تابعیت دوگانه برقرار نیست و شما با دریافت تابعیت آلمان دیگر نمی توانید تابعیت قبلی خود را نیز داشته باشید. این الزام کلی ممکن است برای بسیاری پذیرش آسانی نداشته باشد اما برای مهاجرت به آلمان باید مورد توجه قرار گیرد.

هزینه های ثبت شرکت در آلمان

در کشور آلمان برای تشکیل و ثبت شرکت می بایست تاییدیه افتتاح حساب به مبلغ حداقل سرمایه تعیین شده داشته باشید. علاوه بر آن سایر هزینه های ایجاد دفتر، هزینه های ثبت نام و اسناد رسمی، کارکنان، حسابداری، هزینه های روزانه و غیره نیز باید در نظر گرفته شود.

البته هزینه های شخصی خود و خانواده از قبیل مسکن، خوراک و غیره نیز در اولویت قرار خواهد داشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره  ثبت شرکت در آلمان می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.