موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

انواع راه های مهاجرت به اروپا 2023-2024

مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

آنچه در این مقاله میخوانید:

مهاجرت به اروپا آرزوی همه افراد است و خصوصا جوان ها دوست دارند از طریق راحت ترین روش ها به این قاره مهاجرت کنند. قاره اروپا کاملاً در نیمکره شمالی و عمدتاً در نیمکره شرقی واقع شده است. این منطقه غربی ترین منطقه آسیا را شامل می شود و از شمال با اقیانوس قطبی، با اقیانوس اطلس در غرب و از جنوب با دریای مدیترانه و در شرق با آسیا هم مرز است. به طور کلی اروپا ششمین قاره بزرگ جهان است که با کوه های اورال و قفقاز، رودخانه اورال، دریای خزر، دریای سیاه و آبراهه‌های تنگه های ترکیه از قاره آسیا جدا می شود. اروپا حدود ۱۰ میلیون و ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کره زمین را در بر می‌گیرد. از نظر سیاسی اروپا به ۵۰ کشور مستقل تقسیم می گردد که روسیه از بزرگترین و پر جمعیت ترین کشور های آن می باشد و ۳۹ درصد مساحت اروپا را شامل می شود و ۱۵ درصد از جمعیت آن را در بر می گیرد. از زبان هایی که در قاره اروپا رایج هستند زبان روسی آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی، اسپانیایی، لهستانی، رومانیایی و هلندی می باشد.

بزرگترین شهرها نیز جهت مهاجرت به اروپا عبارتند از استانبول، مسکو، پاریس، لندن، مادرید، بارسلونا، سن پترزبورگ، روم، برلین و میلان. البته استانبول یک شهر بین قاره‌ای می باشد و تقریبا دو سوم جمعیت ساکن در آن در بخش اروپا هستند. رایج ترین واحد پولی در کشورهای اتحادیه اروپا یورو می باشد و منطقه شینگن در اروپا کنترل مرزها و مهاجرت ها را بین کشورهای عضو آن لغو می کند. در ادامه به بررسی دقیق تر روش های مهاجرت به اروپا، ارزان ترین راه مهاجرت و ارزان ترین کشور برای مهاجرت می پردازیم. مهاجرت به اروپا جنبه ها و روش های مختلفی دارد که در این مقاله به طور کلی مورد برسی قرار میگیرد.

انواع راه های مهاجرت به اروپا

مهاجرت کاری به اروپا

در مراحل اخذ ویزای کاری در اروپا دو راه متقاضی پیش رو دارد ابتدا این که متقاضی مدرکی مبنی بر قرارداد کاری از طرف کارفرما اروپایی ارائه دهد یا پیشنهاد کاری دریافت کند که در این صورت بر اساس دعوت نامه شغلی می تواند اقدام به دریافت ویزای کاری بنماید. روش دیگر برای ویزای کاری جستجوی کار به همراه ویزای شش ماهست که متقاضی درخواست ویزای شش ماهه دارد و وارد کشور مقصد شده و شش ماه وقت دارد در خاک کشور کار پیدا کند در غیر این صورت به کشور خود بازمیگردد و تنها دو کشور هم اکنون این نوع ویزا را ارائه میدهند کشور آلمان و  اتریش. ویزای کاری کشورهای آلمان و اتریش تحت عنوان ویزاهای جاب سیکر یا جستجوی کار مطرح می گردد. از حداقل شرایطی که در کشور آلمان برای اخذ ویزای جاب سیکر مورد نیاز می باشد می‌توان به مدرک B1 آلمانی حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط و مدرک تحصیلی لیسانس اشاره نمود.

در مورد کشور اتریش کمی موضوع متفاوت است. اعطای ویزای جستجوی کار اتریش بر اساس یک سیستم امتیازی انجام می شود. در واقع امتیازات فرد متقاضی جستجوی کار در اتریش بر اساس شرایط سنی، شرایط تحصیلی، سابقه کاری، سطح زبان و نوع رشته تحصیلی برآورد می شود و در صورتی که فرد مورد نظر امتیازات لازم را کسب کند واجد شرایط دریافت ویزای جستجوی کار اتریش می گردد.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت به اروپا و خصوصا ادامه تحصیل کشورهای اروپایی است. به دلیل سطح بالای علم و آموزش اقتصاد و تجارتی عالی و رفاه بالای زندگی کشورهای اروپایی مقاصدی معتبر و محبوب در بین ایرانیان شده است همچنین  کم دردسر ترین و راحت ترین نوع مهاجرت مهاجرت  تحصیلی میباشد زیرا آینده تحصیلی و شغلی شما باتوجه به تلاش و پشتکارتان بیمه خواهد شد.

تحصیل در انگلستان از سن ۵ سالگی آغاز می شود و تا سن ۱۸ سالگی در مدارس این کشور ادامه دارد. متقاضیان تحصیل در انگلستان می توانند تحصیل در این کشور را با تحصیل در مدارس بین المللی انگلستان آغاز کنند. در ادامه می توان جهت ورود به دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا نیز در این کشور ادامه تحصیل دهند. تحصیل در آلمان در سطوح مدرسه و آموزش عالی از مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر است. برای ورود به دانشگاه های کشور آلمان در صورتی که قصد ورود به دانشگاه های دولتی و رایگان این کشور را داشته باشید باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشید.  برای ورود به دانشگاه های اتریش دو گزینه پیش روی متقاضیان تحصیل در اتریش وجود دارد. تحصیل در دانشگاه های دولتی و تحصیل در دانشگاه های خصوصی از ویژگی‌های دانشگاه‌ های خصوصی این کشور می‌توان به امکان گذراندن دوره زبان در این کشور پیش از ورود به دانشگاه اشاره نمود.

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

یکی از طرق دیگر مهاجرت به اروپا اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری می باشد. متقاضیان در مسیر سرمایه گذاری در اروپا در کنار حفظ سرمایه ابتدایی خود به طور کلی دو هدف کلی اخذ شود و اخذ اقامت را دنبال می کنند. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری انواع متخلفی دارد:

مشاوره مهاجرت به اروپا از طریق موسسه مهاجرتی اندیشه

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به اروپا، می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید و از راهنمایی و مشاوره آن ها استفاده کنید. همکاران ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند و شما را در این خصوص راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search
شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.