موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

مهاجرت به لهستان

از دلایل اصلی افرادی که قصد مهاجرت به لهستان را دارند می توان اقتصاد با درآمد بالای این کشور، داشتن شاخص تجارت آسان، شرایط تحصیلی عالی و در عین حال ارزان، هزینه های مناسب زندگی نام برد.

مناسب ترین مقصد برای شما کجاست؟

آنچه در این مقاله میخوانید:

مهاجرت به لهستان

لهستان در قسمت مرکزی قاره اروپا واقع شده است. از جمله همسایگان این کشور می توان به آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، اوکراین، بلاروس، لیتوانی، روسیه و از شمال دریای بالتیک اشاره کرد. در ادامه این مقاله ما بیشتر به بحث مهاجرت به لهستان و روش های آن خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

مساحت لهستان ۳۱۲۶۹۶ هزار کیلومتر مربع می باشد که جمعیتی بالغ بر سی و هشت میلیون را در خود جای داده است. پایتخت این کشور ورشو بوده و از نظر تقسیمات کشوری به شانزده استان تقسیم می شود، که از مهم‌ترین شهرهای آن می‌توان به کراکوف، ووچ، وروتسلاو، پوزنان، گدانسک، اشچچین و کاتوویتس اشاره کرد. پول رایج لهستان زلوتی است که از ۱۹۹۵ توسط دولت رواج پیدا کرد. از نظر نژادی ۹۵ درصد این کشور را لهستانی ها و پنج درصد دیگر را مهاجران تشکیل داده اند.

از دلایل اصلی افرادی که قصد مهاجرت به لهستان را دارند می توان اقتصاد با درآمد بالای این کشور، داشتن شاخص تجارت آسان، شرایط تحصیلی عالی و در عین حال ارزان، هزینه های مناسب زندگی نام برد.

زبانی که در لهستان رسمیت دارد لهستانی است اما زبان های دیگری مانند انگلیسی، آلمانی، اوکراینی و بلاروسی نیز کاربرد دارد. دین رسمی نیز مسیحیت است و سایر ادیان توسط مهاجران وارد این کشور شده اند.

لهستان به عنوان ششمین کشور پر بازدید جهان دارای جاذبه های فراوانی است که از جمله می توان به کوه های زیبای جنوب، سواحل شنی در شمال، معماری شگفت انگیز، صدها قلعه و آثار تاریخی برجای مانده از گذشته و آکواریوم تونلی اشاره کرد.

فرهنگ و آداب و رسوم در لهستان

در لهستان خانواده در رأس اهمیت قرار دارد. به عبارت دیگر برای هر فرد، دو دسته وجود دارد که یکی نزدیکان و دیگری غریبه ها هستند و برخورد فرد با هر دسته متفاوت خواهد بود.

ادب، وقت شناسی، هدیه دادن و رک گویی نیز از صفات مردم لهستان است.  فستیوال و جشن های مختلف در لهستان برگزار می شود که هر کدام مناسبات و آیین های مخصوص به خود دارند.

بررسی کلی آب و هوا در لهستان

آب و هوای این کشور منوط به فصلی که در آن قرار دارید و منطقه ای که در آن واقع شده اید، دارد. تابستان ها گرم و کوتاه و زمستان ها سرد و طولانی هستند اما در مجموع نسبت به روزهایی که هوای معتدل را تجربه می کنید، بیشتر است. اگر برای مهاجرت یا گردشگری به این کشور سفر می کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب فصل های بهار و پاییز است.

مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل

آسان ترین روش مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل است. لازم نیست حتما زبان لهستانی را برای آموزش انتخاب کنید، چرا که برخی موسسات آموزشی این کشور به زبان انگلیسی تدریس می کنند. البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که مدرک زبان آیلتس شما باید بالای 6 باشد. از نکات مثبت این روش، پایین بودن هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در این کشور است.

شما به طور رایگان می توانید زبان لهستانی را در این کشور آموزش ببینید و با دریافت مدرک مربوطه، هزینه های تحصیل خود را نیز کاهش دهید. شهریه دانشگاه منوط به رشته تحصیلی شما و کیفیت دانشگاه انتخابی است. شما می توانید برای زندگی از خوابگاه یا اجاره منزل شخصی استفاده کنید.

مهاجرت به لهستان از طریق کار

برای مهاجرت به لهستان از طریق کار، لازم است ابتدا درخواست دعوت به کار از یک کارفرمای لهستانی دریافت کنید. البته دانستن این نکته خالی از لطف نیست که یافتن شغل و یا کارفرمایی که نیاز به نیروی کار داشته باشد در این کشور چندان آسان نیست. به هر حال پس از دریافت دعوتنامه می توانید جهت دریافت ویزای یک ساله اقدام نمایید و در صورت مثبت بودن شرایطتان آن را تمدید نمایید.

برای یافتن کار در لهستان، می توانید رزومه کاری خود را به زبان انگلیسی در سایت های کاریابی این کشور آپلود کنید تا نوع تخصص شما مشخص شود و کارفرمای مربوطه را به سمتتان سوق دهد. اگر کارفرمایی یافت نشد، می توانید درخواست کارآموزی دهید که شرط این مورد، داشتن حداقل تمکن مالی تعیین شده است.

مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری، روشهای مختلفی دارد که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم:

ساده ترین روش، ثبت شرکت است. این مورد علاوه بر شخص، برای خانواده وی نیز شرایط اقامتی ایجاد می کند. مشخص نمودن نوع شرکت تاسیسی، ارائه مدارک کامل و شفاف شخصی و مربوط به شرکت و داشتن تمکن مالی از جمله شروط اولیه این روش است. اقامت دریافتی با روش ثبت شرکت سه ساله می‌ باشد. پس از دو دوره تمدید یک ساله می توانید در صورت تایید دولت لهستان نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

مورد بعدی سرمایه گذاری مالی است که توسط شما بر روی پروژه های دولتی لهستان انجام خواهد گرفت. سرعت دریافت اقامت در این روش سریع تر از ثبت شرکت مستقل خواهد بود.

سرمایه گذاری بعدی خرید یا اجاره ملک است. برای این منظور باید به مدت پنج سال در این کشور حضور فیزیکی داشته باشید و در امتحان زبان لهستانی نیز نمرات قبولی دریافت کنید.

مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج

در این کشور هم ازدواج و دریافت اقامت بر طبق قانون انجام می گیرد. از جمله می توان به اثبات واقعی ازدواج، ثبت رسمی آن، شرایط سنی، تمکن مالی و تناسب فردی اشاره کرد.

در ابتدا اقامت سه ساله دریافت خواهید کرد و پس از ارزیابی موشکافانه توسط دولت مبنی بر کیفیت زندگی مشترکتان، اقامت دائم دریافت می کنید.

مهاجرت به لهستان از طریق تولد

لهستان نیز بر اساس خون به افراد تابعیت می دهد. بر اساس قوانین این کشور، مهم نیست محل تولد کودک کدام کشور باشد. بلکه اثبات شود که یکی از والدین وی تبعه و شهروند لهستان است، کفایت می کند‌.

به غیر از تولد می توان گفت که در این کشور می توان با فرزند خواندگی کودکان خارجی نیز به آنها حق شهروندی لهستان اعطا کرد. البته به شرط این که خانواده ای که کودک را به سرپرستی قبول می کند، شهروند لهستان و سن کودک نیز زیر شانزده سال باشد.

مهاجرت به لهستان از طریق شرایط خاص

این گزینه بیشتر مورد استفاده افرادی است که در زمینه های مختلف مانند هنر، ورزش، علمی و غیره، دارای شهرت و اعتبار هستند. به این گروه ابتدا ویزای یک ساله با قابلیت تمدید داده می شود و پس از طی شدن دوره های مربوطه، اقامت دائم اعطا می گردد.

اگر به کمک ما احتیاج دارید فرم زیر را پر کنید

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.