قبل از مهاجرت به لوکزامبورگ لازم است ابتدا با شرایط جوی، آب و هوا، وضعیت زندگی، هزینه ها و شرایط زندگی در این کشور آشنا شوید. در حال حاضر افراد زیادی به این کشور سفر می کنند و آن را برای مقصد مهاجرت خود در نظر می گیرند. اگر شما هم قصد مهاجرت به لوکزامبورگ  را دارید، در ادامه همراه ما باشید تا با این کشور زیبا بیشتر آشنا شوید.

چرا لوکزامبورگ؟

لوکزامبورگ یکی از کشورهای واقع در غرب اروپا می باشد که با دیگر کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه و بلژیک همسایه است. جمعیت این کشور کوچک تنها حدود 600 هزار نفر است. تعداد ساکنان این کشور از برخی شهرهای ایران نیز کمتر است. حکومت این کشور پادشاهی مشروطه و واحد پول آن یورو می باشد. مردم لوکزامبورگ به زبانهای آلمانی، فرانسوی و زبان مخصوص به خود یعنی لوکزامبورگی صحبت می کنند. در این کشور قانون گذار دوک اعظم و کابینه هستند، در صورتی که دوک قانون گذاران را اخراج کند، می بایست طی 3 ماه رای گیری برگزار شود تا کابینه جدید برای قانون گذاری انتخاب نماید. جالب است بدانید که اقتصاد این کشور یکی از با ثبات ترین اقتصادهای اروپا و جهان است.

لوکزامبورگ بیشترین درآمد سالانه را میان کشورهای اروپایی داراست. اقتصاد این کشور بر پایه بانکداری، تولیدات داخلی اعم از فولاد، لاستیک و مواد شیمیایی استوار است. واحد پول این کشور در گذشته فرانک بوده اما امروزه به یورو تغییر یافته است.

این کشور همچنین در سال گذشته به علت مقابله با آلودگی هوا حمل و نقل درون شهری را برای شهروندان خود رایگان اعلام کرده است. بیشتر ساکنان این کشور از فرقه کاتولیک هستند. به علاوه از دیگر فرقه های مسیحی نیز در این کشور زندگی می کنند. کشور لوکزامبورگ به 3 بخش جدا تقسیم شده است. یکی از سردترین شهرهای موجود در این کشور وایسوامپاخ است. این کشور آب و هوای معتدلی دارد.

اگر قصد مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی را دارید، لوکزامبورگ انتخاب خوبی است. زیرا این کشور به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند اروپا محسوب می شود.

برای مهاجرت به لوکزامبورگ چه باید کرد؟

در قسمت قبلی در مورد شرایط آب هوایی، اقتصاد و شیوه حکومت الوکزامبورگ صحبت کردیم. در این قسمت قصد داریم به بررسی شرایط مهاجرت به این کشور بپردازیم. لوکزامبورگ دومین پاسپورت معتبر دنیا را دارد. این موضوع نشان می دهد که این کشور از قدرت بالایی برخوردار است. به علاوه افراد زیای قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند تا از مزایای شهروندی لوکزامبورگ بهره مند شوند. اما برای اخذ اقامت این کشور چه کارهایی می بایست انجام دهیم؟

برای مهاجرت به لوکزامبورگ و دریافت اقامت ابتدا لازم است تا به مدت 5 سال در این کشور زندگی کنید. شما می توانید از طریق ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ازدواج، تولد فرزند یا سرمایه گذاری، اقامت این کشور را دریافت کنید. با دریافت اقامت این کشور علاوه بر رفاه و زندگی سطح بالا می توانید به 127 کشور با پاسپورت معتبر سفر کنید.

در حال حاضر یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به لوکزامبورگ، مهاجرت کاری است. بدین صورت که افراد رزومه خود را در سایت های کاریابی این کشور ارسال کنند تا شرکت هایی که نیاز به نیرو دارند، آن ها را جذب نمایند. قبل از هر چیز باید از کارفرما مطمئن شوید و با او قرارداد ببندید. همچنین لازم است تا کارفرما دعوت نامه کاری بگیرید و ادامه کارها را انجام دهید.

در صورتی که پیشنهاد کاری نداشته باشید، نمی توانید ویزای لوکزامبورگ را دریافت کنید. از این طریق شما به راحتی می توانید یک کارفرمای خوب پیدا کنید و به این کشور مهاجرت کنید. امید است تا با تلاش و پشتکار در این راه موفق شوید.

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق ویزای تحصیلی

یکی دیگر از راه های پر طرفدار برای مهاجرت علاوه بر ویزای شغلی ویزای تحصیلی است. لوکزامبورگ بر تحصیل و یادگیری تاکید زیادی دارد. به همین دلیل است که نظام آموزشی، تحصیل را از 4 سالگی برای کودکان آغاز می کند.

در این کشور زبان های فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی زبان های اصلی هستند. در نتیجه برای زندگی در این کشور می بایست این 3 زبان را فرا بگیرید. دانش آموزان ابتدا در حدود 4 سالگی زبان کشور خود را فرا می گیرند و در سنین بالاتر به یادگیری دو زبان دیگر نیز در کنار این زبان می پردازند. افرادی که به این کشور برای تحصیل مهاجرت می کنند می توانند با فراگیری زبان لوکزامبورگی در مدارس عادی تحصیل کنند.

در صورتی که این زبان را بلد نیستید، می توانید در مدارس انگلیسی زبان شروع به تحصیل کنید. در این کشور مانند دیگر کشورها تحصیل در مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا انجام می شود. افراد با مهاجرت به لوکزامبورگ، می توانند به راحتی در این سه مقطع تحصیل کنند. رشته های موجود در این کشور نیز بسیار متنوع هستند و افراد می توانند در رشته مورد نظر خود به تحصیل بپردازند.

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه هایی مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری یا افتتاح شرکت است. از طریق این روش می بایست شعبه دوم شرکت را در کشور مورد نظر به ثبت برسانید و در قدم دوم سرمایه گذاران را جذب کنید.در نهایت به سرمایه گذاری در صندوق ملی اقدام نمایید.

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق تولد فرزند

یکی دیگر از راه های مهاجرت به لوکزابورگ، تولد فرزند است. این کشور تنها به نوزادانی که پدر یا مادرشان لوکزامبورگی باشد تابعیت می دهد.

امیدواریم مهاجرت به لوکزابورگ برای شما مفید واقع شود تا بتوانید در مورد کشور مقصد خود تصمیم گیری کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اندیشه در ارتباط باشید.