موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه دارای شرایط و قوانین خاصی است که در این مقاله به بررسی کامل آن پرداخته ایم، پس در ادامه با ما همراه باشید تا با جدیدترین شرایط تحصیل در روسیه آشنا شوید.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

چرا مهاجرت به روسیه؟ روسیه کشوری است پهناور و پرجمعیت که در شمالی ترین نقطه زمین واقع است. این کشور از نظر منابع طبیعی بسیار غنی می باشد. به دلیل نزدیکی این کشور به ایران به عنوان یکی از مقاصد مهاجرت برای افراد، محسوب می شود. با بررسی مهاجران از روسیه به دیگر کشورها که آمار بالایی دارد، می توان دریافت که این کشور مقصد خوبی نمی تواند برای زندگی باشد. اما می توان به دید پله ترقی به آن نگاه کرد و از این طریق به دیگر کشورها مهاجرت داشت. واحد پول این کشور روبل است و هزینه زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر و در شهرهای کوچک تر کمتر است.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

بهترین راه برای مهاجرت تحصیلی به روسیه، کالج است. برای تحصیل در روسیه، محدودیت سنی وجود ندارد. افراد بالای 17 سال می توانند برای ورود به کالج اقدام کنند. پذیرش این کشور خیلی راحت تر از بقیه کشورها است. در هر سنی می توان به این کشور مهاجرت کرد و در کالج زبان و حتی رشته های پزشکی پذیرش گرفت. لازم به ذکر است که گپ تحصیلی نیز در اینجا اهمیتی ندارد، که این امر یک مزیت برای مهاجرت تحصیلی به روسیه می باشد.

مدرک زبان برای ویزای دانشجویی روسیه

داشتن مدرک زبان انگلیسی برای کشور روسیه کاربردی نیست. به راحتی می توان از دوره های پادفک و کالج استفاده کرد و زبان روسی را از پایه و صفر آموخت. پیشنهاد ما این است جهت راحتی بیشتر اندکی زبان روسی یاد بگیرید و بعد در دوره های کالج شرکت کنید.

پادفک چیست؟

پادفک در اصل یک دوره زبان است که پیش نیاز ورود به دانشگاه در کشور روسیه می باشد. طی این دوره 9 ماه تا 12 ماه آموزش زبان کامل می گردد. دانشجویان با گذراندن این دوره زبان را تا سطح a2 یاد می گیرند. در نهایت در پایان این دوره می توانند به زبان روسی و تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنند و به دانشگاه هایی که به زبان روسی تدریس می شود، وارد شوند.

برای شرکت در دانشگاه های روسیه که به زبان انگلیسی تدریس می شود، نیازی به شرکت در دوره های پادفک نیست و تنها داشتن مدرک زبان انگلیسی کفایت می کند. برای شرکت در این دوره ها احتمال ریجکت شدن تقریبا صفر درصد است، و برای یک ماه قبل از شروع پادفک نیز ما می توانیم برای شما پذیرش بگیریم. این دوره ها سکوی پرتاب عالی برای تحصیل در دانشگاه های معروف هستند و شرایط استاندارد بالایی را برای دانشجویان این کشور فراهم می کنند.

هزینه دوره های پادفک یا کالج

خبر خوش این است که هزینه این پادفک ها با هزینه دانشگاه قابل مقایسه نیست و خیلی ارزان تر است. این دوره ها می توانند در هر شهری انتخاب شوند.

برای شروع میتوان با هزینه خیلی پایین وارد این کشور شد. برگزاری این پادفک ها در بعضی از شهرهای کوچک بسیار ارزان است. به عنوان مثال هزینه آن در شهرهای کوچک می تواند سالیانه حدود 1200 دلار باشد. البته بعد از اتمام این دوره می توانید شهر خود را عوض کنید و به شهر بزرگتری برای ادامه تحصیل بروید.

در دوره های پادفک یا کالج چه چیزی تدریس می شود؟

دروس پایه دبیرستان در این دوره ها تدریس می شود و این دروس به انتخاب رشته دانشجویان در آینده برمی گردد. اگر دانشجویان تصمیم داشته باشند در آینده (چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع فوق لیسانس) در رشته مهندسی تحصیل کنند، دروس مرتبط با آن رشته را می خوانند.

اگر دانشجویان تصمیم داشته باشند در آینده (چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع فوق لیسانس) در رشته پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنند، دروس پایه و زبان با آنها تدریس می شود.

اقامت دائم برای روسیه

درخواست اقامت دائم برای روسیه بعد از اخذ مدرک زبان روسی و اخذ مدرک تحصیلی روسیه همراه با مدرک شهروندی در صورت رعایت قوانین روسیه امکان پذیر است. در ضمن اجباری برای کار کردن فرد در کشور روسیه نیست و احتمال 99 درصد نیز درخواست اقامت دائم در کشور روسیه پذیرفته می شود. فرد بعد از یک سال می تواند مستقیم درخواست پاسپورت روسیه را داشته باشد که حدود دو سال زمان می برد تا تایید شود. برای دریافت پاسپورت روسیه ماندن در این کشور اهمیت دارد. یکی از مزایای داشتن پاسپورت روسیه این است که می توانید به کشورهای اروپایی با ویزای فرودگاهی وارد شوید.

تحصیل در مقطع کارشناسی

دانشگاه های روسیه از رتبه بسیار خوبی در دنیا برخوردار هستند. افراد با گذراندن مقطع متوسطه در روسیه، می توانند در مقطع کارشناسی به ادامه تحصیل مشغول شوند که این دوره 4 ساله است. دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند که برای گذراندن به زبان انگلیسی داشتن آیلتس با نمره 6 نیاز است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

پس از سپری کردن مقطع کارشناسی دانشجو می تواند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازد. کارشناسی ارشد دوره ای 2 ساله است که در این دوره پروژه های تحقیقی و علمی را نیز شامل می شود. تسلط به زبان روسی و داشتن مدرک انگلیسی با نمره آیلتس 6 به بالا، برای گذراندن این دوره لازم است.

تحصیل در روسیه در مقطع دکترا

دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکترا باید مدرک زبان آیلتس 6.5 به بالا ارائه دهند و رزومه قوی همراه با مقالات پژوهشی قوی داشته باشند. از لحاظ شرایط بورسیه برای مقطع دکترا، هموار بودن بستر تحقیقات و رشد پژوهشی تحصیل در این مقطع فراهم است.

سوالات متداول مهاجرت تحصیلی روسیه

برای آزمون های پزشکی امکان قبولی دانشجو چقدر است؟

80 تا 90 درصد دانشجو ها وارد دانشگاه می شوند.

چه دروسی مورد آزمون برای رشته پزشکی قرار دارند؟

 دروس مد نظر برای آزمون زیست و شیمی است که در حد دروس تدریس شده در مدارس ایران می باشد.

ورود به دانشگاه روسیه آسان است؟

با توجه به درس هایی که در ایران در مقاطع مختلف گذرانده می شود، ورود به دانشگاه های روسیه آسان است و جای نگرانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.