موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

اقامت تحصیلی هلند

اقامت تحصیلی هلند

اقامت تحصیلی هلند یکی از موضوعاتی است که قصد داریم در این مطلب به بررسی آن بپردازیم. اما قبل از هر چیز بهتر است با این کشور و مزایای تحصیل در آن آشنا شوید. خوب است بدانید که هلند جزو کشور‌هایی محسوب میشود که از سیستم آموزشی عالی برخوردار است که با امکانات مناسب و مدرسان خبره سطح کیفت آموزش خود را ارتقا بخشیده است. دانشگا‌های هلند به دلیل برخورداری از دوره‌ها و امکانات مدرن در سراسر جهان مورد تایید قرار گرفته‌اند.

اقامت تحصیلی هلند

تمامی دانشگاه ها در هلند توجه زیادی به روابط خوب بین اساتید و دانشجو‌ها دارند و بیشتر سمینارها در این کشور با جمعیت ۱۰ تا ۳۰ نفره برگزار می‌گردد. در تمامی دوره‌ها به کار گروهی توجه خاصی وجود دارد.

دانشگاه‌های هلند شامل بسیاری دروس عملی در دوره های تحصیلی خود هستند. تاکید زیادی بر تجربیات عملی مرتبط وجود دارد و دانشگاه‌ها با شرکت‌های هلندی و همچنین بین المللی مشارکت‌های زیادی دارند.

همچنین افرادی که مایل به کسب علم به صورت عملی هستند و چنانچه افرادی که راغب کسب دروس به صورت نظری و تئوری نیستند، علاوه بر دانشگاه‌های دولتی دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز مناسب این افراد است که از سیستم آموزشی خوبی برخوردار می‌باشد.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا اقامت تحصیلی هلند اهمیت دارد؟ چرا این کشور مقصد خیلی از دانشجویان است؟ خوب است بدانید هلند یک کشور منحصر به فرد غیر انگلیسی زبان است که تقریباً ۹۵٪ از مردم محلی آن انگلیسی صحبت می کنند. که همین موضوع، تحصیل و کار در هلند را برای دانشجویان بین المللی بسیار راحت و خوشایند می‌کند. دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. اکثر دانشگاه‌های هلند دارای انجمن‌های دانشجویی بین‌المللی هستند که در طول تحصیل به دانشجویان کمک می‌کنند. سفر با قایق در کانال‌ها و دریاچه‌ها، تفریح در سواحل، لذت بردن از منظره جنگل، آب و هوای معتدل و تجربه زندگی در فرهنگ‌های آلمانی، بریتانیایی، فرانسوی، چینی و بسیاری از فرهنگ‌های دیگر همگی را در هلند خواهید یافت.

همچنین هلند به عنوان کشوری انگلیسی زبان شناخته شده است که در آن دانشگاه‌ها شروع به طراحی برنامه های تحصیلی آموزش عالی به زبان انگلیسی برای جذب دانشجویان خارج از کشور کرده اند. بیش از ۲۱۰۰ دوره و برنامه تحصیلی آموزش داده شده به زبان انگلیسی در هلند موجود است که طیف وسیعی از رشته‌ها را پوشش می‌دهد و منجر به اخذ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دیپلم می‌شود.

در خصوص اقامت تحصیلی هلند، لازم به ذکر است که شرایط زبانی نسبتا سختی در هلند قالب است شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی موظف به فراگیری مدرک تافل و آیلتس هستید و یا باید در آزمون زبان انگلیسی مشابه شرکت کرده باشید.

البته همانطور که اشاره شد، هلند یک کشور بین المللی و بسیار راحت است؛ زیرا اکثر مردم انگلیسی صحبت می کنند. با این وجود گذراندن یک دوره مقدماتی زبان هلندی برای حداقل یادگیری اصول اولیه ارزشمند است و بسیاری از دانشگاه‌های هلند دوره‌های زبان هلندی را برای دانشجویان ارائه می‌دهند.

ویزای تحصیلی هلند در مدارس

آموزش و تحصیل در هلند از سن ۵ سالگی شروع و تا ۱۶ سالگی ادامه می یابد. افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی هلند را دارند می‌توانند برای مدارس این کشور اقدام نمایند. تحصیل در مدارس هلند به دو صورت و به دو زبان امکان پذیر است. بخشی از مدارس، مدارس دولتی و هلندی زبان هستند و بخشی دیگر، مدارس خصوصی و انگلیسی زبان می باشند.

تحصیلات ابتدایی از سن ۵ سال تا ۱۲ سال و تحصیلات دوره دبیرستان از سن ۱۲ سال تا ۱۶ سال ادامه پیدا خواهد کرد که البته بستگی به نوع دبیرستان متفاوت خواهد بود و ممکن است بسته به نوع دبیرستان تا ۱۷ سال یا ۱۸ سال نیز ادامه پیدا کند. هموطنانی که قصد تحصیل در مدارس هلند را دارند باید قیم قانونی در این کشور داشته باشند. معمولاً هزینه های تحصیل در در مدارس هلند بستگی به نوع مدرسه دارد؛ اما مدارس انگلیسی زبان این کشور در بازه ای بین ۴ هزار یورو تا ۱۷ هزار یورو هزینه دارند.

ویزای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی

تحصیل در دانشگاه های هلند همانند مدارس این کشور به دو صورت است، یک سری از دانشگاه ها، دانشگاه های بین المللی و انگلیسی ‌زبان این کشور هستند و یک سری دیگر، دانشگاه های دولتی این کشور می باشند که امکان تحصیل به زبان هلندی در آن ها فراهم است. کشور هلند از جمله کشورهایی است که کیفیت آموزش و تحصیل در دانشگاه های آن (چه بین المللی و چه دولتی) بسیار سطح بالا می باشد.

هزینه های تحصیل در هلند با توجه به نوع دانشگاه، شهر و مقطع متفاوت است، عموماً هزینه های تحصیل در دانشگاه های هلند پایین است و سالی ۷-۸ هزار یورو هزینه دارد. برخی از رشته ها و دانشگاه ها نیز شامل هزینه تحصیل بین 10 هزار یورو الی ۱۲ هزار یورو می شوند. افرادی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی در هلند را دارند می بایست دارای مدرک ۱۲ ساله دیپلم باشند و علاوه بر مدرک دیپلم، ارائه مدرک آیلتس 6 نیز برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور الزامی است.

ویزای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد

یکی از پرتقاضاترین مقاطع جهت دریافت ویزای تحصیلی هلند، مقطع فوق لیسانس است. در مقطع کارشناسی ارشد نیز تحصیل به دو زبان هلندی و انگلیسی در کشور هلند امکان پذیر است و افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان هلند در مقطع کارشناسی ارشد را دارند می بایست مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 ارائه نمایند.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند نیز با توجه به رشته و دانشگاه فرد متفاوت است و در بازه 7 الی ۱۵ هزار یورو می باشد. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور هلند، حدوداً بین 1 سال الی 2 سال طول خواهد انجامید. دانشجویان در حال تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور هلند اجازه کار به صورت نیز دارند و پس از اتمام دوره تحصیل خود می توانند برای یک سال در این کشور حضور داشته و در صورت یافتن شغل مناسب، اقامت تحصیلی هلند خود را به اقامت کاری هلند تبدیل نمایند.

ویزای تحصیلی هلند در مقطع دکترا

امکان اخذ ویزای تحصیلی هلند جهت تحصیل در مقطع دکترا امکان پذیر می باشد. اما تحصیل در مقطع دکترا بر خلاف مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیاز به شرایط خاص خود دارد. جهت اخذ پذیرش و تحصیل در مقطع دکترا در هلند، شخص متقاضی می بایست مقالات ISI معتبر ارائه نموده و همچنین استاد راهنما یا سوپروایزر در این کشور انتخاب نماید. علاوه بر این نیاز است که دانشجویان، دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 باشند.

اقامت تحصیلی هلند مزایای زیادی دارد. به طور مثال می توان گفت که دانشجویان مقطع دکترا در هلند هزینه ای بابت تحصیل خود در این کشور نمی پردازند؛ چرا که دانشجویی که جهت تحصیل در مقطع دکترا کشور هلند اقدام نموده و در یکی از دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل است، همانند یکی از کارمندان دانشگاه محسوب شده و بر اساس کار و تحقیق و فعالیتی که در این دانشگاه انجام می دهد، حقوقی بین 1300 تا 2000 یورو در ماه دریافت می نماید. افراد در انتهای مقطع دکترا باید پایان نامه ای را ارائه نموده و به دفاع از آن بپردازند. پس از ارائه این پایان نامه که مرتبط با پژوهش ها و تحقیقات فرد بوده و مورد تأیید اساتید قرار گرفته است، به وی مدرک دکترا اعطا می شود.

شرایط تحصیل در هلند

  • سطح زبان هلندی و یا انگلیسی خوب
  • شما همچنین ملزم به گذراندن دوره های واجد شرایط اضافی هستید.
  • اگر برای برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه هلند درخواست می دهید، باید مدرک لیسانس یا مدرک معادل آن را داشته باشید.
  • در صورتی که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه هلند هستید، باید مدرک دیپلم یا کارشناسی ارشد مربوطه را داشته باشید.

برای اقامت تحصیلی هلند، اگر برنامه تحصیلی یا دوره شما به زبان انگلیسی تدریس می شود، باید با ارائه نتایجی که در آزمون های زیر دریافت می کنید، سطح تسلط خود را به زبان انگلیسی ثابت کنید:

  1. تافل TOEFL : حداقل نمره ۵۵۰ (آزمون کاغذی paper-based) یا ۲۱۳ (آزمون کامپیوتری computer-based) یا ۸۰-۷۹ (آزمون اینترنتی Internet-based).
  2. آیلتس IELTS : حداقل نمره ۶
  3. سایر آزمون ها نیز ممکن است پذیرفته شوند. بنابراین، باید سایت دانشگاه مورد نظر بررسی کنید که آیا سایر گواهی نیز پذیرفته می‌شود. به طور کلی، موسسات آموزش عالی در اروپا از دانشجویان درخواست می کنند که سطح تسلط بر زبان آموزشی معادل سطح B1/B2 را طبق مقیاس پاسپورت زبان اروپایی داشته باشند. البته باز هم تاکید می‌نماییم که وب سایت رسمی دانشگاه منتخب خود را به دقت ملاحظه کنید.

تمکن مالی ویزای تحصیلی هلند

مقطع تحصیلی هزینه ( یورو)
کارشناسی 6000-15000

 

کارشناسی ارشد

 

8000-20000

 

خوابگاه برای هر مقطع تحصیلی

 

350-800

 

سیستم آموزشی هلند

سبک تدریس در هلند را می توان تعاملی و دانشجو محور توصیف کرد که توجه و آزادی لازم را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا نظرات و خلاقیت خود را در بکارگیری دانش تازه کسب شده توسعه دهند. سیستم آموزش عالی هلند به دلیل کیفیت بالا از شهرت جهانی برخوردار است. تجربه نشان می دهد افرادی که در یکی از مؤسسات آموزش عالی هلند تحصیل کرده اند در سایر نقاط جهان عملکرد بسیار خوبی دارند.

برای اقامت تحصیلی هلند، تحصیلات سطح سوم در سطح فنی و حرفه‌ای (HBO، دانشگاه علوم کاربردی) و در سطح آکادمیک (WO) در دسترس است. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر دو موسسه آموزشی HBO و WO در دسترس هستند، اما فقط دانشگاه‌های هلند برنامه‌های  (WO) Ph.D ارائه می‌دهند. شاخه‌ای از آموزش عالی وجود دارد که آموزش بین المللی را در هلند (IE) ارائه می دهد که شامل دوره های پیشرفته مناسب برای دانشجویان بین المللی است. به علاوه موسسات مختلف دیگری وجود دارند که برنامه‌های بین المللی و دوره های کوتاه مدت را برای تحصیل در هلند ارائه می دهند.

اقامت تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند به عنوان مجوز اقامت (vrv) شناخته می شود و برای پذیرش در برنامه‌های کارشناسی ارشد و کارشناسی تمام وقت مورد نیاز است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز برای تحصیل در این کشور نیاز به مجوز اقامت ورودی (mvv) دارند.

البته این مسئولیت دانشگاه های هلند است که از طرف دانشجو برای ویزا اقدام کنند. از این رو، دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت ۱۷۴ یورو هزینه پردازش ویزا در زمان ثبت نام هستند. در آخر فقط باید وقت بگیرند و مدارک مورد نیاز را ارائه تمایند. همچنین ویزای شینگن برای اقامت تحصیلی هلند و دوره تحصیلی کمتر از ۱۹۰روز مورد نیاز است.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در هلند

مهاجرت به هلند آرزوی خیلی از افراد است. موسسات ارائه دهنده تحصیلات عالی در هلند دارای طیف متنوعی از دوره ها برای انتخاب هستند. برخی از بهترین دوره ها در هلند برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • کشاورزی و زراعت (Agricultural)
  • هنرهای لیبرال (Liberal arts)
  • علوم (Sciences)
  • مهندسی (Engineering)
  • مد و طراحی لباس (Fashion)
  • مدیریت ورزشی (Sports Management)
  • فلسفه (Philosophy)
  • بازرگانی و امور مالی (Business and Finance)

سخن پایانی

هلند یک مقصد تحصیلی بین المللی در حال رشد است، که دانشگاه‌های بسیاری با رنکینگ‌های بالا دارد. همچنین هزینه‌های تحصیل نسبتا پایین و کیفیت بالای آموزش در موسسات آموزشی عالی هلند، این کشور را به یک مقصد مهاجرت تحصیلی جذاب تبدیل نموده است. در حقیقت هلند یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل رایگان در اروپا هستند. پس اقامت تحصیلی هلند می تواند گزینه خوبی برای مهاجرت به اروپا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

درخواست مشاوره تخصصی

شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.