موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

موسسه اندیشه AndisheCo

AndisheCo CopyRight 2023

هزینه مهاجرت کاری به اتریش در سال 2023

ویزای کار اتریش

آیا شما هم قصد مهاجرت به اتریش را دارید؟ می خواهید برای کار به این کشور زیبا مهاجرت کنید و از هزینه مهاجرت کاری به اتریش اطلاع ندارید؟ نگران نباشید. ما همراه شما هستیم تا توضیحاتی در این زمینه ارائه دهیم.

هزینه مهاجرت کاری به اتریش در سال 2023

اتریش همسایه های زیادی داشته و با کشورهایی نظیر آلمان، سوئیس، ایتالیا، جمهوری چک، مجارستان، لیختن اشتاین و اسلوونی مرز مشترک دارد. وین پایتخت این کشور بوده و زبان رسمی اتریش زبان آلمانی می باشد. البته خوب است بدانید که زبان آلمانی به طور فراگیری در این کشور صحبت می شود و برای کاریابی و تحصیل امکان صحبت به زبان انگلیسی را خواهید داشت.

اتریش برای ایرانیان و همین‌طور مهاجران سایر کشورها، یک مقصد حرفه‌ای جذاب و ایده‌آل است. هر سال افراد زیادی از اقصی نقاط دنیا برای اخذ ویزای کاری اتریش اقدام می‌کنند و به همین علت، برای مهاجرت کاری به این کشور، رقابت فشرده‌ای در جریان است.

مهاجرت به اتریش از طریق کار، عبور از یک چالش مهم است که به آن سیستم امتیازی مهاجرت کاری به کشور اتریش می‌گویند. برای موفقیت در مسیر مهاجرت به اتریش از طریق کار، ابتدا باید یک فرایند احراز صلاحیت را طی کنید. فرایندی که طی کردن آن، پیش‌نیاز اشتغال و اقامت شما در کشور اتریش است. این صلاحیت از طریق یک سازوکار خاص که همان سیستم امتیازی مهاجرت کاری است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

استخدام نیروی کاری خارجی در اتریش، معمولاً با در نظر گرفتن یکی از دو وضعیت زیر انجام می‌شود:

  • فقدان یا کمبود نیروی انسانی واجد مهارت‌های خاص در اتریش
  • برخورداری متقاضی شغلی از مهارت سطح بالا

حالت اول زمانی پیش می‌آید که برای شغل درخواستی شما، نیروی انسانی کافی وجود نداشته باشد. این کمبود نیروی کار می‌تواند از خصوصیات و ماهیت خودِ شغل نشئت بگیرد.

در حالت دوم، شما دارای دانش یا تخصصی هستید که در دسته مهارت‌های سطح بالا قرار می‌گیرد. مهارت‌های پرطرفداری که افراد کمی واجد آن هستند و می‌توانند برای شرکت‌های خارجی، منشأ پیشرفت‌های بزرگ یا خلق مزایای رقابتی باشند.

هزینه مهاجرت کاری به اتریش

هزینه مهاجرت کاری به اتریش یکی دیگر از موضوعاتی است که سؤالات زیادی درباره آن مطرح می‌شود. اول باید این را بدانید که به‌طور کلی، مهاجرت به اتریش از طریق کار یکی از ارزان‌ترین آپشن‌های ممکن است که هزینه زیادی برایتان ندارد. علاوه بر این، شما قرار است پس از ورود به خاک اتریش، کار در شغل دلخواهتان را آغاز کنید که این باعث می‌شود ظرف همان ماه‌های نخست، همه هزینه‌هایی که بابت اخذ ویزای کاری متحمل شده‌اید، جبران گردد.

مهاجرت از طریق کار به اتریش ارزانترین راه مهاجرت به این کشور است. افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور اتریش را دارند می توانند با دریافت ویزای تحت عنوان ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر وارد این کشور شده و به جستجوی کار بپردازند. معمولا این راه مهاجرتی هزینه برای فرد ندارد، عمده هزینه مهاجرت کاری به اتریش در این پروسه مربوط به بودجه مالی فرد در حساب بانکی وی است که به‌عنوان اثبات تمکن مالی باید به سفارت کشور اتریش ارائه گردد و تنها پرداخت هزینه سفارت را باید متقبل گردند. در صورتی که قصد کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت کاری به کشور اتریش را دارید می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید و کلیه اطلاعات لازم پیرامون سیستم امتیاز بندی و میزان بودجه مالی فرد که قرار هست در حساب بانکی وجود داشته باشد را مطالعه نمایید. روش هایی مانند ویزای جستجوی کار و دریافت پیشنهاد کار معمولا حداقل هزینه را برای مهاجرت لازم دارند. با این حال افراد می بایست شرایط حرفه ای مناسبی برای به دست آوردن پیشنهاد کار داشته باشند.

غیر از هزینه‌هایی که صرف دریافت خدمات از وکلا یا مشاورین مهاجرتی می‌شوند، مهم‌ترین بخش از هزینه مهاجرت کاری به کشور اتریش مبالغی هستند که بابت انجام فرایندهای اداری و دولتی مانند ارائه درخواست ویزا، ترجمه مدارک و … پرداخت می‌کنید که این رقم معمولاً بین 1000 تا 2000 یورو است. البته یکی از لازمه‌های مهاجرت به اتریش از طریق کار، اثبات تمکن مالی برای اقامت و زندگی در خاک این کشور است که بر اساس آن، باید نشان دهید موجودی حساب شما، هزینه‌های سالانه زندگی‌تان را در اتریش پوشش می‌دهد که این رقم در حال حاضر حدود 12000 یورو به ازای هر سال است. توجه داشته باشید که شما قرار نیست این پول را خرج کنید بلکه صرفاً برای اثبات استطاعت مالی، پرینت حساب بانکی‌تان را که وجود این میزان پول را تأیید کند، به سفارت اتریش ارائه می‌دهید.

اخذ ویزای کاری اتریش برای شما بهترین و آسان‌ترین راه ورود به این کشور و اقامت در آن است. بااین‌حال، قبل از اینکه اقدامی انجام دهید باید شناخت بهتری از مسیر پیدا کنید و با سناریوهای مختلف آشنا شوید.

چنانچه شما عزیزان نیز برای مهاجرت به اتریش به مشاوره نیاز دارید می توانید فرم درخواست مشاوره را تکمیل نمایید. همکاران ما در اسرع وقت با شما عزیزان تماس می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search
شروع به تایپ کنید تا مقاله های مورد نظر خود را ببینید.

برای دریافت مشاوره مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.